Okaya schreef:max66 schreef:Mooi plan hoor! Alleen vraag ik me af of je je wel realiseert wat de kosten zijn van dit alles.
Je zegt: "Maar eenmaal alles aan kant is, dan kan ik toch wel wat geld uitsparen". Je zegt ook dat je een pensionstalling te duur vindt.
Ik denk dat je nu eerlijk gezegd niet goedkoper uit zult zijn! De investeringen die je doet, daar doe je jaaaren over om die er weer "uit" te halen. Dat gaat dit paard sowieso niet meer meemaken.
Dit vind ik een beetje grof. Hoezo gaat dit paard dit sowieso niet meer meemaken?
Mijn 18 jarige wordt door niemand 18 geschat en ziet er momenteel super uit. Ik hoop haar nog heel lang te kunnen hebben. Uiteraard weet ik dat dat er heel wat kosten aan vast hangen. Maar dit zou ik er toch nog 'vrij snel' uit moeten kunnen hebben. Ik heb niet gezegd dat ik een pensionstalling te duur vindt, maar het is toch een hoop geld elke maand. Waar ze nu staat, staat ze ook prima. Ze staat normaal dag en nacht buiten, enkel met regenweer komt ze op stal. In de winter staat ze 's nachts altijd op stal en overdag buiten. Ik heb ook absoluut geen haast om haar te verhuizen, want ik kan het betalen.
Ik zal het gewoon fijn vinden als ze ergens staat waar ik de volledige controle over alles heb.
Ik begrijp max66 wel.
De kosten van je pensionstalling gaan ondertussen gewoon door en het zijn wel serieuze kosten die je uitgaat geven.
Een zakje graszaad kost een goeie 100 euro voor 10 a 15 kilo (voor paardenwei)
Je wil graag een lint of draad spannen.
voor een halve hectare heb je toch snel 1.08 kilometer lint/draad nodig voor 2 linten/draden. Het moet bevestigt worden met klemmen/isolators afhankelijk hoever je je palen uit elkaar zet +/- 140 palen x 2 klemmen want 2 linten/draden
Ik bedoel alleen, het is niet alleen een schrikklok en een paar paaltjes in de grond beuken, maar serieus geld. (in mijn ogen althans)
Je geeft zelf aan dat je net afgestudeerd bent en geen cent van je ouders krijgt.
Tja reken eerst uit wat het gaat kosten en wat je budget is... dat zou ik doen