Waar besparen jullie op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxGáskixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:29

Ik voer en schep mest (meestal 2 dagen in de week) zodat mijn stalgeld goedkoper is of zelfs helemaal niet hoef te betalen..:)
Ligt eraan hoe vaak en hoe lang dat ik bezig ben..
Mijn stalgeld is normaal 185,-
En nu ben ik over een jaar genomen dan (ene maand is het wat meer andere maand is het minder ) 30 euro kwijt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:26

de grootste besparing is de verkoop van mij rijpaard geweest, dat scheelt enorm veel geld :P

mijn pony's lopen op eigen land, drinken regenwater en eten hooi van eigen land dus daar helemaal geen kosten. Ze krijgen geen krachtvoer, gaat 3x per jaar naar de smid (is meer dan voldoende, is vaker nodig dan gebeurd dat natuurlijk).
Vroeger entte ik 2x per jaar inmiddels nog maar 1x en ze krijgen 2x per jaar een wormenkuur.

Als een DA nodig is komt die uiteraard, maar dat lijkt me logisch.

Mandynop

Re: Waar besparen jullie op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:52

Ik bespaar op "hebben dingen", ik koop alleen wat ze echt nodig heeft. Een heel enkele keer ook wel eens iets wat ik gewoon leuk vind, maar ik ben ook maar een student. Verder sta ik op een pensionstal waar je de keuze hebt tussen zelf alles doen (dus zelf: voeren, binnen/buiten zetten, mesten) of vol pension. Ik doe alles zelf, dat scheelt mij bijna €100,- euro aan stalgeld.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:32

Mijn paarden staan altijd buiten, krijgen goed hooi en een liksteen. Paarden hebben al zes jaar geen veearts gezien gelukkig. Bekappen doe ik zelf. Dekens alleen met zware regen, al acht jaar dezelfde. Wel laten wassen. Dekjes al tien jaar dezelfde en touwhalster ook alleen af en toe wassen.

Smeersels poeders pillen etc hebben ze niet nodig.

Enten doe ik niet meer en ontwormen alleen als het onderzoek aangeeft dat het moet.

Wel duur :tweewieler kruiwagen, trailer, gereedschap

_Alarm_wlkp

Re: Waar besparen jullie op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:37

Op voeding, ontworming, supplementen, ... bespaar ik niet.
Dekens hebben ze Amigo want dat ligt het beste en gaan lang mee.
Ze hebben maar elk 1 hoofdstel, martingaal, singel en met goed onderhoud gaan ze al ff mee.
Ik bespaar voornamelijk op mezelf _O- rijbroeken tot het einde verslijten, rijkousen gewoon van de markt meestal.
En het meeste van spullen dat ik heb van dekjes en zweetdekens komen via 2ehands =)

LuckyThor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:57

Bepaalde zaken zoals stalemmers of watertroggen niet in een "paardenshop" kopen maar American stock of bouwmarkt. Zelfde geldt voor de "poetsbak": alternatieven van buiten de paardenwereld zijn goedkoper en nog eens robuuster . Of zelf iets verzinnen bijvoorbeeld waarom een "paardenvoerschep" kopen als je een oud yoghurt of mayonaise emmertje kan gebruiken.
Spullen gebruiken tot ze stuk zijn of niet meer veilig zijn, ook al is een halstertouw 15 jaar oud en past het totaal niet bij de kleur van het huidige halster.
Zelf antivliegenproduct mengen in een plantenspuit.
Geen paardensnoepjes kopen: voor niets nodig dat een fabrikant daar geld aan verdient
Het niet erg vinden dat je poetsgerief een allegaartje van kleuren, merken en leeftijden is

(Ik denk al aan een nieuw topic: toon je oudste paardenaccessoire dat je nog regelmatig in gebruik hebt)