Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precyll schreef:Weeralarm voor Friesland vanavond. .. paardjes voor de nacht maar binnen gezet aangezien wij geen schuilstal hebben
Mona81 schreef:Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen géén deken om zouden doen...? Als het dier het koud heeft, dan heeft het het koud! Wat is er zo erg aan om met een dag als gisteren een dag de regendeken erop te gooien.
Mona81 schreef:Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen géén deken om zouden doen...? Als het dier het koud heeft, dan heeft het het koud! Wat is er zo erg aan om met een dag als gisteren een dag de regendeken erop te gooien.
Pinda_Dipje schreef:Omdat een deken eenvoudigweg overbodig is. Leg je paard nooit een deken op, en hij zal het nooit koud hebben.
Mijn ruin is zijn leven lang betutteld. En stond tot 3 jaar geleden nog dagelijks onder een 200gr met dagen zoals gisteren, anders kreeg hij het 'koud'. Dat voorjaar heb ik besloten te stoppen met dekens, en sindsdien staat hij bloot... Zelfs bij - 17, 2 jaar geleden. Hij heeft het nooit koud meer.
Ik zou nu bij een rillend paard wat extra krachtvoer geven en rijkelijk zijn met hooi. Dan gaat het kacheltje wel weer aan.
cobala6 schreef:geen deken gewoon wat extra voeren mensen denken altijd als ze rillen het gelijk koud hebben ze rillen om warm te blijven