Waar koop ik een PERFECT PASSEND zadel .. ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:52

Hou je er wel rekening mee dat je paard nog gaat groeien en dus misschien straks opnieuw moet? Tuurlijk moet je een goed zadel kopen, maar hou dat wel in je achterhoofd. Mijn paard was binnen een jaar (hij was 4 toen ik hem kocht), een kamerbreedte gegroeid en ik kon mijn geliefde KN-etje gaan wegbrengen en een andere uit gaan zoeken.

Als je voor maatwerk gaat zou je voor Daaleman of misschien ook wel de Fryso, ook voor KWPN-ers (Tweespan in Friesland) kunnen gaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:01

Hulsebos maakt geen maatwerk, hij stelt een zadel samen uit verschillende onderdelen,
De enige zadelmaker in Nederland die op maat maakt is Daaleman, deze passen kale bomen op je paard en bouwen hier een zadel omheen.
Ik heb er ook 1 en ben erg tevreden.
Ik heb hem nu ruim anderhalf jaar, ik heb telefonisch laten weten dat ik een zadel op maat wilde laten maken, met alleen al dat telefoontje ging gelijk mijn ‘levertijd’ in. (Gemiddeld bedraagt die zo’n 6-8 weken)
Na een paar weken belde hij me dat hij nog een aantal adressen in de buurt had, hij is toen langs geweest om te passen en na weer een paar weken kon ik hem ophalen (Of laten opsturen, net wat ik wilde)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:01

Ja, dat is inderdaad waar. Als je paarden traint kunnen ze ontwikkelen. Het is dus van belang om eens in de 3 maanden je zadel te laten controleren. Dat doen wij in ieder geval wel. Van Triest is zo deskundig dat hij ook zelf het zadel weer helemaal opnieuw aanpast. Voor het opmeten heeft hij 2 mensen die door Nederland gaan. Die maken dan een tekening van het zadel (technisch hoor) en dan kan hij het vermaken. Nogmaals hij is zeer deskundig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:10

Sjuimpje, Het Tweespan maakt wel degelijk ook zadels op maat.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 12:30

IEDEREEN BEDANKT, IK BEN ER UIT OK dan! Pling !!

Ik heb zo juist gesproken met Daaleman, en vermoedelijk begin januari komt hij naar Groningen toe!
Als alles goed is, heb ik over een week of 5 dus een goed passend Daaleman dressuurzadel op mijn paard liggen!

Aan de telefoon kwam hij zeer professioneel over, dus ik heb er alle vertrouwen in, ook mede door de veelal goede ervaringen die ik op Bokt heb gelezen... ik kan haast niet wachten, ben heeeeel benieuwd!! Party!! Hyper!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:57

Je hebt een goede keus gemaakt, Grandeur OK dan!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:07

Nu nog maar hopen dat jij het zadel ook lekker vind zitten. Haha!

Ik heb van Triest al jaren,en heeft me laatst gewoon om te voelen, op diverse zadels laten zitten.Tjonge wat een verschil!
Ik vond de Passier en de Barnsby naast mijn eigen Ainsley het fijnste zitten.

Succes met passen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:11

Wilde het al gelijk zeggen toen ik je titel zag: Absoluut Daaleman! Maar je hebt dus al gekozen Haha!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:55

Goede keus! ik heb een maand of 9 geleden ook een Daalemaan op maat laten maken en ik ben super tevreden. Mijn paard was toen nog geen jaar onder het zadel, en ik heb daar wel overleg over gehad, maar ze was op dat moment al zo stevig en bespierd dat hij geen problemen verwachte. Wel werd er gezegd bij grote slungelige jonge paarden het uitgroeien een probleem kan zijn, dus dat zou ik gewoon met hem overleggen als ik jou was.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:13

Je kan het bij Hulsebos proberen, al zijn de meningen daar verdeeld over...ik zelf vind die zadels erg goed ze maken ze helemaal op maat voor jou en je paard.

je moet maar eens kijken op www.hulsebos-zadels.nl

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:15

ow Bloos ik loop alweer achter Schijnheilig

Daaleman is ook erg goed, dus ik denk dat je daarbij ook wel bent geslaagd!

Veel plezier dan alvast met je zadel!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:49

Jaja, sinds vanmiddag ben ik een barnsby dressuurzadel op lucht rijker Lachen Vanmiddag is Van Triest langsgeweest en mijn paard is van top tot teen opgemeten en dit wordt ook geregistreerd. En ze kunnen heel simpel dit zadel aanpassen dus ik hoef voorlopig geen nieuwe meer te kopen Lachen

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 18:55

cornelie schreef:
Jaja, sinds vanmiddag ben ik een barnsby dressuurzadel op lucht rijker Lachen Vanmiddag is Van Triest langsgeweest en mijn paard is van top tot teen opgemeten en dit wordt ook geregistreerd. En ze kunnen heel simpel dit zadel aanpassen dus ik hoef voorlopig geen nieuwe meer te kopen Lachen

Leuk Cornelie; veel plezier met je nieuwe aanwinst, gaat vast wel lukken!
Ík hoop dat ik straks ook veel plezier van mijn Daaleman zal hebben, maar daar heb ik ook alle vertrouwen in ..!

* Is blij dat ze na veel wikken en wegen eindelijk de knoop heeft doorgehakt Knipoog *LOL* *

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:57

Jij ook alvast heeeel veel plezier Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:18

Sjuimpje schreef:
Hulsebos maakt geen maatwerk, hij stelt een zadel samen uit verschillende onderdelen,
De enige zadelmaker in Nederland die op maat maakt is Daaleman, deze passen kale bomen op je paard en bouwen hier een zadel omheen.
Ik heb hem nu ruim anderhalf jaar, ik heb telefonisch laten weten dat ik een zadel op maat wilde laten maken, met alleen al dat telefoontje ging gelijk mijn ‘levertijd’ in. (Gemiddeld bedraagt die zo’n 6-8 weken)
Na een paar weken belde hij me dat hij nog een aantal adressen in de buurt had, hij is toen langs geweest om te passen en na weer een paar weken kon ik hem ophalen (Of laten opsturen, net wat ik wilde)

Sjuim, dat is niet waar wat je zegt van Triest maakt al jaren zadels op maat en hij is zeer deskundig.

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:31

Citaat:
Citaat:

Sjuim, dat is niet waar wat je zegt van Triest maakt al jaren zadels op maat en hij is zeer deskundig.

Ook het Tweespan zoals Picasso al noemde maakt zadels op maat. Hun hebben ook een super service voor NA het levering. Wij wonen dan aan de andere kant van NL voor hem, maar hij kwam gewoon langs na drie maanden om te komen kijken of alles in orde was en of we tevreden waren en om te kijken of het zadel opgevuld moest worden of iets dergelijks. OK dan! Vind dat echt een hele fijne sevice!

Success met je daaleman!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:29

ik woon in de buurt van Tweespan, maar ik moet zelf bepalen hoeveel mijn zadel opgevuld moet worden... (KN-dressuurzadel dus minimaal zelfde prijsklasse als hun eigen) Tja... Dat vind ik wel wat vreemd... Hoe moet ik dat nou goed kunnen beoordelen? Straks vullen ze hem niet goed op? Heb ik dan garantie? Ga het toch eerst maar eens navragen...
Het zadel was bedoeld voor mijn eigen pony, maar zat agbsoluut niet lekker na een paar keer rijden en het wende ook maar niet. Mijn pony ging er ook minder op lopen en toen ik van Triest er naar heb laten kijken bleek de boom te smal en niet de goede pasvorm te hebben. bovendien drukten de kussens op de nieren (te lang)
Hij heeft mijn oude kieffer toen aangepast omdat die het beste lag en deze zit nu super, en dat vindt Andrew gelukkig ook...
Hij kwam langs bij Aqua8horse op haar open dag en ik had Andrew daarom meegenomen.
De wachttijd verdubbelde, maar het resultaat is wel heel fijn...
Van Triest kan ik dus aanraden...

Die KN heb ik vervolgens gepast op een andere pony die ik zou rijden, en daarop lag het zadel wel goed, en zat ook heerlijk. Lag dus niet aan het zadel op zich, maar aan de combinatie zadel/paard. En juist daarvoor had ik een nieuw zadel gekocht zodat er vakkundig gepast zou worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:06

Wat raar Joyce, ik heb heel andere ervaringen met het Tweespan!
Ik vind ze wel degelijk heel serieus, kundig en vooral ook klantvriendelijk.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:30

Wat ik van Tweespan en van Van Triest begreep is dat ook zij verschillende onderdelen kant en klaar binnen krijgen.

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:44

Goede keus, Daaleman, ik heb er sinds een jaar 1, echt een superzadel..
Gr. Claudia

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:17

Wel even opletten of je de goede spullen erbij kreeg, want ik had Cavalkade beugelriemen besteld (65 euro) maar die waren tijdelijk niet leverbaar dus hadden ze zonder te vragen maar een paar andere (gewone) erbij gedaan waarvan ik niet wist of die even duur waren. Maar na een belletje mocht ik ze toch ruilen toen er weer waren, Ik vond het alleen niet zo netjes , dat ze me niet even geinformeerd hadden. Verder ben ik super tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:53

Misschien is het wel een goed idee om een ouder goed merkzadel op je paard passend te laten maken. Maar dan moet je wel een zadel zoeken, waar niet overdreven veel aan hoeft te gebeuren (anders wordt het alsnog een dure grap). Als je paard dan uitgegroeid is kun je het inruilen op een nieuw op maat gemaakt zadel. Het lijkt me namelijk echt zonde als je zadel volgend jaar al helemaal niet meer past.

Let wel op dat als je een op maat gemaakt zadel hebt, je dit evengoed nog regelmatig laat controleren. Ook volwassen paarden veranderen nog, waardoor je zadel misschien weer aangepast moet worden. Het belangrijkste is eigenlijk dat je een hele goede zadelmaker hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:16

Sjuimpje schreef:
Wat ik van Tweespan en van Van Triest begreep is dat ook zij verschillende onderdelen kant en klaar binnen krijgen.

Zou je het precieze verschil eens uit kunnen leggen tussen Daaleman en Tweespan (etc). Dit is een serieuze vraag!!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:23

Wat ik er van weet, is dat Tweespan de zadels bijna kant en klaar uit Engeland laat komen en in Boornbergum wat kleine aanpassingen doen om het zadel passend te maken, de (eerdere) Tweespanzadels komen uit dezelfde Engelse fabriek als de Hulseboszadels, Daaleman is echt helemaal handwerk, gemaakt in hun eigen zadelmakerij.

Ik heb een aantal maanden geleden een ouder model Tweespanzadel gepast op mijn paard, dit was precies hetzelfde model als de Hulsebos WB4 Clown

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:08

Sjuimpje schreef:

Bij Van Triest kun je gewoon een merkzadel kopen/bestellen die hij dan op zijn beurt uitelkaar haalt mocht het nodig zijn. OK dan!
Meestal zijn de bomen af fabriek te smal.
De paarden ontwikkelen zich maar de mallen van de bomen bij veel zadelmerken niet!
Hij is ook een van de weinige die lucht bij bestaande zadels mag inbouwen.
Ik heb al veel geleerd van hem