Paarden snappen waterbak niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:46

Bij ons staan paarden en koeien samen, nooit problemen mee gehad want zo'n pomp staat er ook :D
Heb niks uit hoeven leggen.
Alleen de Shetlanders en de echte mini's kunnen het niet maar die staan niet op de wei.
Vanaf c pony word die pomp ongeveer gebruikt.
1x heb ik een Shetlander wel zien falen maar kreeg dat kreng niet te pakken.
Uiteindelijk Had ze zo'n dorst dat ze uit emmer kwam drinken .
Verder nooit problemen gehad

M_i_R

Re: Paarden snappen waterbak niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 00:37

Achterover zetten lijkt mij niet helpen? Hij geeft pas water als hij terugveert :)

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:42

oefenen inderdaad. Maar onze belg (sterk genoeg zou je zeggen ;)) kwam uit op de oplossing hard met je hoef erop timmeren :( wij hebben uiteindelijk een andere oplossing gekozen.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:31

Mijn paard(tinker) snapt deze drinkbak ook niet, de rest van de paarden allemaal wel :p We hebben nu gewoon zo'n grote cementbak in de wei gezet die we elke dag vullen

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:56

Ik hou niet van zo pomp.
Ben veelste bang dat sommige het niet Door hebben en dus niet goed of weinig drinken.
Een koe heeft een Veel hardere neus.
Maar bij ons heeft ieder landje dezelfde drinkbakken als wat ze in stal hebben en en zit dan ook op de hoogte wat ze in stal hebben.
Ideaal als er een nieuw paard komt nemen we hem meerdere keren mee na de drinkbak om te leren dat ze daar uit moeten drinken

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:36

Na bijna een jaar een vraag maar dan omgekeerd.De paardjes snappen de trog niet.Ze zijn een automatische bak gewend.Ze drinken wel uit een kuip.Maar uit de koeienbak die zichzelf vult niet.Ik dacht eerst dat er misschien nog een koeienlucht aan de bak zit.Maar de bak heb ik schoongemaakt.Ik heb ook al het andere water weggehaald.Maar ze drinken dan de hele dag niets.En op een meter afstand heerlijk fris water.Ik drink het zelf rustig op.Nu zei mijn man dat ik ze aan het halster moet doen en dan de snuit in het water duwen.Heeft iemand nog een ander idee?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:43

Achterover zetten helpt wel degelijk. Ze drinken eerst het beetje water dat achterin ligt, als dat op is trekken ze hun neus terug en loopt ie weer vol. Mijn paard heeft er een paar jaar uit gedronken, ging prima ! Ik heb het nooit voorgedaan oid.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:52

Maar dit is een ijzeren bak.Ze moeten zelf het water opzuigen.En dan vult de bak zich weer.Ze hoeven niet iets te duwen.Gewoon drinken zoals uit een cementkuip.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:58

Hoe zwaar gaat de pomp? Wij gebruikten vroeger ook een pomp in het weiland. Wij hadden een heel lichte pomp, speciaal voor paarden, ook de kleine pony’s konden daar prima mee overweg en ze snapten het allemaal. Die pomp was hoger en er bleef meer water in staan. Koeienpompen gaan erg zwaar en zijn moeilijker voor paarden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:28

Het is geen duw pomp.Maar een gewone bak met water.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:31

Sorry, had het tegen de TS. ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:36

Had ik een nieuw topic moeten openen met mijn vraag?Het is toch de bedoeling dat je eerst in oude topics met het zelfde onderwerp je vragen stelt als die er zijn?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:41

Als de pomp alleen water geeft bij het loslaten is hij geschikt voor paarden. Zoals die blauwe die je op de foto liet zien. Deze lopen heel licht en kun je met 1 vinger bedienen. Alle paarden drinken er hier uit. Zelfs de oudere veulens die onder de merrie lopen. De groene pompen, pompen 2 kanten op en zijn niet/minder geschikt.

Wanneer je de bak goed horizontaal zet, staat de achterkant van de bak voller met water als de voorkant, waardoor ze uitgenodigd worden om onder de lepel te drinken. Dan drukken ze hem vanzelf in.
De nieuwelingen help ik de eerste slokken altijd door de lepel naar achter te houden met de voet, totdat
ze ertegenaan duwen. Dan laat ik hem zachtjes tegen de neus aankomen. Meestal hebben ze het met 3x door. En anders hebben ze geen dorst genoeg }:0