vissen in de waterbak om deze schoon te houden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: vissen in de waterbak om deze schoon te houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:02

Ooit heeft een passerende visser een paling bij ons in de waterbak gegooid. Wij wisten van niks. Tot de paarden er zo raar uit begonnen te zien. Met krullend haar en zo, en ze deden ook zo raar sloom. Het kostte ons even wat moeite maar uiteindelijk ontdekten we dat ze niet meer dronken. Toen we de water bak leegpompten bleek er dus een dooie rottende paling onderin te zitten. Van dat water zou ik ook niet drinken, voor geen goud.
Nav dit verhaal, wat gebeurt er als een van die vissen het loodje legt, dat moet je dan wel op tijd in de gaten hebben.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 23:40

Ik kontroleer dagelijks de waterbak.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 06:43

mrie schreef:
Ooit heeft een passerende visser een paling bij ons in de waterbak gegooid. Wij wisten van niks. Tot de paarden er zo raar uit begonnen te zien. Met krullend haar en zo, en ze deden ook zo raar sloom. Het kostte ons even wat moeite maar uiteindelijk ontdekten we dat ze niet meer dronken. Toen we de water bak leegpompten bleek er dus een dooie rottende paling onderin te zitten. Van dat water zou ik ook niet drinken, voor geen goud.
Nav dit verhaal, wat gebeurt er als een van die vissen het loodje legt, dat moet je dan wel op tijd in de gaten hebben.

Als vissen dood zijn drijven ze vaak boven.

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 06:55

Ik volg even, heb dit al vaker gehoord dus ben benieuwd wat voor ervaringen het nog meer oplevert ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:52

Ja vrouwke, toch hebben we het beest gemist. Maar goed wie verwacht er nou een dooie paling in de waterbak...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:54

mrie schreef:
Ja vrouwke, toch hebben we het beest gemist. Maar goed wie verwacht er nou een dooie paling in de waterbak...

Maar een paling is volgens mij ook anders dan een vis.
Ik weet niet of die drijft. :D
Dus kan goed voorstellen dat je die gemist hebt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:55

vrouwke schreef:
mrie schreef:

Is niet mijn ervaring... hangt er natuurlijk vanaf waar ze aan doodgaan. Ik heb al jaren aquaria, en vissen liggen meestal gewoon op de bodem als ze niet meer leven.
Dus ben benieuwd waar dit statement vandaan komt :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:59

Ik heb ze jaren gehad! Eén keer zelf aangeschaft en die vissen hebben het super gedaan. Daarna nog één keer een vis erbij gedaan, omdat de kat van de buren die uit hun vijver had gevist. In overleg met de buren die bij ons in gedaan, en die heeft zeker vier jaar geleefd. Zou ze zo weer aanschaffen, ware het niet dat onze waterbak flink kleiner is dan die we eerst hadden.

Ik vond ze ideaal!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:03

sandra8 schreef:
Sorry maar zo fris vindt ik het er niet uitzien.

De gemiddelde stal is viezer :Y)

Voor een paard is dat water niet vies...mits er idd geen dode vissen in drijven.
Vraag me wel af of de vissen voldoende zuurstof krijgen omdat het stil staand water is. En of het geen interessante soepkom voor reigers word :+

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:07

RoosG, wat voor vissen had je dan? En hoe ga je om met de vorst?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:23

Bij vorst gaan die van mijn ouders naar binnen in een speciekuip.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:34

Onze vissen overwinteren altijd onder het ijs.. Nooit een dode vis gehad := Je moet alleen niet op het ijs gaan kloppen/kapot maken, daar schijnen ze wel dood van te kunnen gaan. Ik had er eens eentje die echt ingevroren was in het ijs, en in de lente zwom hij weer vrolijk rond :=

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:01

Threefingers toch heb ik persoonlijk een specikuip met "schoon water" die dagelijks schoon wordt gemaakt :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:08

Paarden drinken toch ook uit een sloot?
Die stenen waterbak ziet er prima uit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:11

Wij hebben momenteel goudvissen in de vijver van ons terrarium zitten van onze varanen. Water ziet er netjes uit. We hebben er ook een vijverpomp met filter bij, dus water wordt constant rondgepompt. Tot nu toe erg leuk sowieso om te zien en ze doen het erg goed.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:26

vrouwke schreef:

ben ik niet met je eens heb jaren een aquarium gehad en een enkele dreef boven de rest lag op de bodem!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:27

Vorst overleefden ze inderdaad. Ik had altijd een bal in het water liggen zodat het water niet bevroor, maar als het dan toch gebeurde was het ijs niet zo dik.

Ik had trouwens goudvissen, later kwam daar nog een andere bij maar ik weet niet wat voor een vis dat was.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:17

ik vind het een raar idee om vissen in mijn waterbak te doen ik maak de waterbak liever in 1x in de week goed schoon

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:27

dat vissenverhaal klopt, alleen moeten het wel andere vissen zijn!
bij onze buurman ook koeienboer zitten er andere vissen in, idd algen eters.
en tijdelijk een grote witte steur die niet meer in zijn vijver paste _O- en wacht op een koper/liefhebber.

en idd met regenwater onder een boom blijft het water helder in de winter word de bak ijsvrij gehouden maar de vissen zitten er al lang in

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:37

ik kan me niet voorstellen dat een goudvis hier geschikt voor is

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:43

Die mensen die miepen over zuurstofgebrek bedenken zich waarschijnlijk niet dat menig goudvis het doorgaans met een kom van 30cm doorsnee moet doen zonder pompje :+

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:51

Wat grappig nooit van gehoord! Wij hebben algeneters maar dat zijn ook grote smeerzakken (staan ze om bekend) tenminste voor de bodem voor het glas en de rest niet natuurlijk. En we hebben een hoop jongen ik zie een handel.... :Y)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:52

@JessAndHope: Wat ook de reden is dat ze vaak vroegtijdig sterven... Dat een goudvis in een kom houden slechter is maakt een andere situatie niet meteen goed.
Al denk ik dat een goudvis in een waterbak nog wel moet werken. Zou er echter wel iets van een pomp/filter in willen zien denk ik..
@jiperdepip: goudvissen zijn wel vijvervissen. Dus zo heel vreemd is het niet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:57

ik heb ook nergens vermeld dat het voor de goudvis niet leuk zou zijn oid , het lijkt mij dat hij niet geschikt is om de bak zuiver te houden ! ( als ik zie wat voor viespeuken het zijn :D )maar ieder zijn ding natuurlijk

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:58

Dan moet je voor stekelbaarsjes kiezen; daar blijven de paarden dan wel van af. :')