Kinderen in bij mijn pony in de stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:49

Zet je pony lekker buiten!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:49

Lara_Silver schreef:
Ik zou het gewoon zakelijk houden:

Deze pony is verkocht en is dus geen manege pony meer. Het betreden van de box door manegeklanten is niet meer toegestaan.

Jep zakelijk en duidelijk! Ben het er 100% mee eens.
Die slogans die reeds genoemd werden, worden door kinderen vaak niet of verkeerd begrepen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:50

Verboden te aaien of voeren en eronder in kleine letters camera bewaking? Ik zou dan als 12 jarige penny doorlopen hoor :+

Avalon87

Re: Kinderen in bij mijn pony in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:52

Gewoon een hangslot erop, evt met code die je aan manege eigenaar kunt geven

dansae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:54

Misschien kan je de kinderen bij elkaar roepen en hen uitleggen waarom je niet meer wilt hebben dat de kinderen in jouw pony's stal komen en de dat ook niet wilt dat ze hem voeren. Leg het hen uit dat het geen manegepony is maar een pensionpony en dat er nu wel rekening gehouden wordt met zijn dieet. Probeer het zo duidelijk mogelijk te brengen. Vaak met voorbeelden en uitleg dat paarden hier ziek van kunnen worden, hapering en opdringerig. Dat jij dit niet wil en nu een band met je pony op wilt bouwen. Zeg ze dat als jij met je pony buiten de stal loopt zij jou vragen of ze hem nu wel mogen aaien en dat jij wel aangeeft wanneer ze hem een keer wat lekkers mogen geven. Zoals je al aangeeft wil je het leuk brengen naar de kids, betrek ze op deze manier bij jou w pony en geef ze een leermoment.

PS ken je Fergus the pony op FB.. Die heeft hele leuke stalbordjes die je kunt bestellen. Onze stal hangt er vol mee :.)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:55

'' Ik word door mijn baasje genoeg aanbeden, dus mijn stal mag je niet betreden! ''

Misschien zoiets? Is denk ik voor iedereen duidelijk, maar toch wel 'vriendelijk' door de rijm die er in zit?

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:56

Avalon87 schreef:

En dan is er een noodgeval waarbij alle pony's snel de stal moeten verlaten, en dan zit jij daar met je hangslot die je opeens niet meer open krijgt? Nee, niet mijn idee :n
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 29-06-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:56

Avalon87 schreef:

Levensgevaarlijk dit! Als er brand uit breekt heb je als het stom loopt maar heel weinig tijd om alle dieren in veiligheid te brengen, een hangslot kan dan het einde van je dier betekenen. Hele slechte tip dit.

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:57

schrijf dit op een blaadje met een foto van de pony

hoi lieve manege mensen
Ik ben jullie altijd trouw geweest maar nu ben ik niet meer van de manege..
mijn baasje geeft mij heel veel aandacht en dat vind ik fijn! Maar ik vind het nu niet meer zo leuk als jullie in mijn stal komen! In mijn stal kan ik lekker slapen maar dat kan niet als jullie steeds in mijn stal komen..

(_) (_) (_) en veel lebbers (naam pony)

(ik heb geprobeerd vanuit de pony te schrijven haha groetjes veel succes!) *\o/*

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:05

dansae schreef:
Misschien kan je de kinderen bij elkaar roepen en hen uitleggen waarom je niet meer wilt hebben dat de kinderen in jouw pony's stal komen en de dat ook niet wilt dat ze hem voeren. Leg het hen uit dat het geen manegepony is maar een pensionpony en dat er nu wel rekening gehouden wordt met zijn dieet. Probeer het zo duidelijk mogelijk te brengen. Vaak met voorbeelden en uitleg dat paarden hier ziek van kunnen worden, hapering en opdringerig. Dat jij dit niet wil en nu een band met je pony op wilt bouwen. Zeg ze dat als jij met je pony buiten de stal loopt zij jou vragen of ze hem nu wel mogen aaien en dat jij wel aangeeft wanneer ze hem een keer wat lekkers mogen geven. Zoals je al aangeeft wil je het leuk brengen naar de kids, betrek ze op deze manier bij jou w pony en geef ze een leermoment.

PS ken je Fergus the pony op FB.. Die heeft hele leuke stalbordjes die je kunt bestellen. Onze stal hangt er vol mee :.)

Dit is (bijna) precies wat ik ook wou zeggen, en dit is het beste wat je kan doen.

Ook zou ik vragen of dit de kinderen kan worden verteld tijdens de lessen.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:11

Heel kort maar krachtig; 'Niet in de stal komen!'

Verder hoop ik voor de pony dat hij overdag gewoon lekker het land op mag ipv 23 uur opgehokt te staan.... (er dan vanuit gaande dat je een uurtje zou rijden...).

Edit: Even een kleine aanpassing in de tekst, aangezien het voor alle leeftijden moest zijn.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 21:21

Hangslot komt er echt niet op!
Ik denk dat ik het inderdaad kort en duidelijk hou; ik wil niet dat jullie in mijn stal komen. Daarnaast zal ik ook vragen of het in alle lessen gezegd kan worden.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 21:23

theedoos schreef:
Heel kort maar krachtig; 'Niet in de stal komen!'

Verder hoop ik voor de pony dat hij overdag gewoon lekker het land op mag ipv 23 uur opgehokt te staan.... (er dan vanuit gaande dat je een uurtje zou rijden...).

Edit: Even een kleine aanpassing in de tekst, aangezien het voor alle leeftijden moest zijn.

Pony komt minimaal 5 uur per dag buiten en vaak langer.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:29

"Ik vind jullie erg lief, maar liever niet in mijn box. Dat is mijn terein waar ik mag slapen"

Zoiets wat aardig klinkt maar toch een tekst waar het op neer komt dat ze er niet in mogen.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:30

Cassidy schreef:
box niet ongevraagd betreden, .

Dit vind ik wel een goede die ook duidelijk is !

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:36

RSJami schreef:
Sorry misschien heb je me verkeerd begrepen, de eigenaar houdt er wel zeker toezicht op. Alleen kan dat niet 24/7
Andere box kan ik vragen, al heeft deze manege maar een paar grote boxen en heeft hij er nu 1, dus dat wordt even kijken of dat mogelijk is.
Vanaf 1 september wordt hij ook verplaatst, alleen nu kan dat niet vanwege te weinig plek op de nieuwe stal

Edit: iets toegevoegd

Als hij dan toch per 1 september naar een andere stal gaat zou ik er persoonlijk niet zo'n punt van maken.
Ik weet nog dat ik heel jong was (lang lang geleden :') ) en een hele geliefde pony werd verkocht, bleef ook eerst op de manege en daar hingen ineens ook blaadjes met bovenstaande teksten aan de deur. Wij kwamen daar maar 1x per week en realiseerden ons toen niet dat er waarschijnlijk dagelijks mensen bij en in deze box stonden maar wij vonden het vooral heel erg verdrietig dat die lieve pony verkocht was en we er niet meer op mochten rijden. Uiteindelijk werd ook duidelijk dat de pony weg zou gaan en dat we dus nog met zn allen afscheid mochten nemen.
Wat ik probeer te zeggen is dat je niet te hard naar de manegeklanten moet handelen, die zijn waarschijnlijk vooral heel gek op die pony en als je daar niet nog jaren moet staan geef ze dan de kans om aan het idee te wennen. Wij hebben indertijd iig veel verdriet gehad van het feit dat de pony ineens zo 'toegeëigend" al begrepen we het later wel.
Probeer je te verplaatsen in die meiden zonder pony, niet iedereen heeft de mazzel van een eigen paard.

Succes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:33

Ik kan heel ver met je meegaan Polly, maar ik heb helaas zelf de ervaring gemaakt dat een "nee" tegenwoordig compleet genegeerd wordt. En daar heb ik problemen mee. Het is idd heel verdrietig voor alle manegeklanten als een geliefde pony ineens wordt verkocht en de lessen uitgaat, maar ik ben opgevoed dat een "nee" ook echt een "nee" is, en geen "misschien" of een "ja" als je lang genoeg zeurt en dramt en daarna ook nog regels aan je laars lapt.

En dat is in mijn ogen een teken van de opvoeding van deze tijd. Ik had het in mijn jeugd toch echt niet in mijn hoofd gehaald om daar tegenin te gaan.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:45

Persoonlijk zou ik gewoon zo'n bordje met "verbonden toegang" op de deur hangen, dat valt lekker op en er is geen twijfel mogelijk over wat er bedoeld wordt. Eventueel nog een briefje met uitleg erbij, waar je in zet dat het nu een eigen pony is, dat hij zijn rust op prijs stelt en dat zijn baasje geen anderen in de stal wil hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:01

En dan nog maar hopen dat er gelezen wordt en men de vraag niet alsnog aan zijn/haar laars lapt.
Want soms heb je echt de indruk dat, ondanks dat er leerplicht is voor de jeugd, er een heleboel analfabeten (al dan niet echt) rondlopen.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:05

Misschien een ketting om de stal, slotje erop.
.. ik zag ook eerder eens rood-wit lint erom heen, viel goed op. mensen lette dan wellicht wat meer op.. als je er bordje bijhangt zoals bij de eerdere reacties is genoemd

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:17

Iets van: niet voeren of in de stal, pony is ziek. ? hielp hier in de buurt bij een pony heel goed :+

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:22

misschien bordje met verboden toegang?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:25

Schuifje boven aan de deur waar kinderen niet bij kunnen, maar volwassenen wel.
Dus moet je eerst schuifje opendoen voordat je de box open kan doen :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:25

Waarom wil je het eigenlijk niet?
Het is voor je pony toch juist leuk als hij wat vaker geaaid wordt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:29

Ik zou als manegeeigenaar al niet willen dat de pony's god weet wat te eten krijgen en het hele snoepjes meenemen al meteen de kop in drukken (scheelt ook een heel stuk qua bijtende pony's). Stalregels ophangen waar iedereen ze kan zien en alle klanten ze laten lezen. Daar kan dan naast het niet voeren ook het niet de box van de pensionpaarden in gaan op gezet worden. Afhankelijk van het stalgebouw staan de pensionpaarden dan in een apart gedeelte (met bord verboden toegang) of hang je een bord met pensionpaard op de box.