goed werkende dazenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:39

Hier doet de Atex dus echt niks. En blijven de dazen gewoon komen. In het begin van het seizoen kan ik me nog redden met Flys-X maar zodra het echte dazenseizoen komt is ook dat niet meer afdoende.
Heb nu weer Endure, en dat is hier echt het enigste wat werkt. Dat is ook wit van kleur en is dus op schimmels niet zichtbaar. Maar er zijn paarden die niet tegen Endure kunnen, dus vooraf even testen op een klein stukje. En als paard er niet tegen kan is er Tri-Tec. Is ook van Farnam. Die is op waterbasis en voor paarden met een gevoelige huid.

Als ik nu ga rijden, paard en mezelf vooraf ingespoten met Endure, dan vliegen ze een minuutje rond ons en smeren em dan :D

Linnie050

Re: goed werkende dazenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:46

Ze hebben in nederland of zelfs in europa?
De hertshoornolie uit de vliegenspray gehaald ik dacht dat het was ivm resistentie?

Ik ben geen bioloog dus geen idee. Heb mij er ook niet in verdiept omdat ik nergens een duidelijk iets kon vinden.
Hertshoornolie is nog wel los verkrijgbaar dus voeg het dan zelf wel toe.
En dat zal dan meer zijn dan de producent in zijn spray deed dus de overheid is weer lekker bezig.

Die hertshoornolie is gewoon top spul. Het stinkt vreselijk maar het werkt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:49

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:57

Wij hebben hier in Duitsland een goede spray tegen Dazen enz. Bremsenshooter heet dat. Komt bij onze klanten echt goed aan en we hebben zelfs al een aantal bokkers die het het steeds bestellen. Ik gebruik het zelf ook en het is echt een van de weinige producten die werkt. Het stinkt ook niet zo verschrikkelijk en is op natuurlijk basis.
http://www.reitshopcuxland.de/insect-be ... stark.html

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:41

Cavaletti interessant. Als ik het goed lees, dan is het vooral om te rijden. Of begrijp ik dat verkeerd. Wat wij nu op de paarden doen werkt volgens de beschrijving ongeveer een week. Wij merken na vier dagen dat de werking wat afneemt maar vinden dat toch al heel wat, want paardje ziet er niet meer lek gestoken uit. Hoe lang werkt jouw spul en is dat ook voor buiten als paarden 24 uur op de wei staan door wind en regen?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:29

pien_2010 schreef:
Cavaletti interessant. Als ik het goed lees, dan is het vooral om te rijden. Of begrijp ik dat verkeerd. Wat wij nu op de paarden doen werkt volgens de beschrijving ongeveer een week. Wij merken na vier dagen dat de werking wat afneemt maar vinden dat toch al heel wat, want paardje ziet er niet meer lek gestoken uit. Hoe lang werkt jouw spul en is dat ook voor buiten als paarden 24 uur op de wei staan door wind en regen?

Ik gebruik het voor om te rijden maar ook voor op de weide. Ik spuit de paarden elke keer voor ik ze op de weide zet in maar vermoedelijk hoeft het niet eens elke dag. Wij doen het automatisch gewoon elke keer effe snel voor ze de weide opgaan.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:21

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:44

Heb je de nieuwe of de oude Atex? Want die nieuwe heeft geen hertshoornolie meer.

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:47

tegen vliegen; Veerust
tegen dazen; inderdaad werkt een zebraprint of -deken geweldig,
Maar de atex daas spray doet het hier toch het beste

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:26

Ik gebruik Dazenex en dat werkt aardig goed. Met bosrit zo nu en dan een Daaz. Werkt ook aardig lang.
Bij de paardendrogist zijn ze volgens mij in de aanbieding.

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:14

Ik vind de dazenspray van Befix erg fijn, maar hij is wel erg prijzig. Helaas is dit het enige middel dat blijkt te werken op mijn paard.

Shjivaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:03

Ik heb een spray van Rapide,
bruin spul,
stinkt alleen heel erg, maar werkt wel!

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:07

Mijn zus heeft eentje ven Vitakraft, die helpt wel maar niet 'geweldig'. Ik ben van plan om er zelf eentje te maken ahaha. ;)

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:54

De Paardendrogist heeft Hertshoornolie, 10 en 30 ml...daar ga ik morgen maar een prutje van maken voor mijn paarden!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:05

ik gebruik veerust werkt super goed, eerder had mijn haf super veel vliegen en dazen nu geen een meer, werkt ook goed in ruimtes met veel vliegen, even de ruimte bespuiten en daar liggen al de vliegen

donbrento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:37

gewoon een knoflookteentje bij je krachtvoer geven.
en wanneer je paard zweet komt die reuk vrij en gaan vliegen en dazen een stapje achteruit

AVEAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:33

je kan hem ook zelf maken!:)

Petra8591

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:54

Veerust