Hoefsmid gezocht in Noord-Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:32

iets genuanceerder: Voor zover aan mij bekend heeft lesley Ket geen diploma, hij wordt vaak verward met Lesley Sevanja die wel een goede en gediplomeerd smid is!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 17:10

oke heb je daar dan wel een nummer van

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:28

Randy01 schreef:
Ik heb Marcel van de Nouwland nog niet genoemd zien worden (of is dat die 'slechte' smid van Cayenne?).
Super tevreden ben ik met hem enne... altijd lachen en van de nieuwste roddels in paardenland op de hoogte!

Marcel?? Nee,zeker niet! Een vriendin van mij heeft hem ook en dat is zeker weten een goede smid! OK dan!

En ook weer een kennis van Erno! Pling

en over Piet Bakker: Tja ik heb geen ervaring met hem. Wat ik ervan gehoord heb was het een vrij goede smid,alleen heeft hij vaak hulpjes mee en heb je meer kans dat ZIJ je paard onder handen nemen dan hijzelf. Dat lijkt me dan ook weer minder. Scheve mond

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:51

Cayenne schreef:
die smid,wiens naam ik hier niet zal noemen,heeft Orlando toen gelijk bekapt bij dat losse ijzer,maar bekapte hem te kort! Gevolg:Ontzettend kreupel! Boos! Boos! daar kwam ik helaas pas achter toen hij weg was.

Eerst de veearts gebeld,want vondt het toch wel vreemd dat ie van het ene op het andere moment zo kreupel kon zijn. Die ging aan de gang met de klem,en ja hoor,Bloed! Te kort bekapt.. #@$$#^%&*&%* Boos! Stoom uit je oren

Ik weet dat het banketstaaf is en waarschijnlijk ook tegen de boktregels Bloos , maar ben toch wel benieuwd over wie je het hebt Cayenne! Ik heb namelijk zelf ook hele slechte ervaringen met een hoefsmid uit Noord-Holland (die hier nog niet genoemd is). Ik wou z'n naam niet direct op bokt zetten maar nu ik jou ook over klachten hoor vraag ik me toch af of het dezelfde is....

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:55

Lesley ket geen diploma ??? Hij doet het anders onwijs goed, is heel geduldig en zacht voor je paard en het paard van een vriendin van mij had laatst last met lopen en op zaterdagochtend ( was de volgende dag ) stond Lesley op de stoep , paard nagekeken , en had haar paard meteen geen last meer !!! Ik heb nog nooit gehoord dat hij werd verward met die andere Lesley ( ken ik ook niet ). Het is trouwens een leuke jongen om te zien ( en 23 ongeveer en volgens mij vrijgezel , als jullie toch op zoek zijn ). En over Erno zal ik vanavond even op stal vragen , hij komt ook bij ons en is een vriend van een vriendin van mij.....horen jullie dan nog wel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:47

Miko"]
[quote="Cayenne schreef:
die smid,wiens naam ik hier niet zal noemen,heeft Orlando toen gelijk bekapt bij dat losse ijzer,maar bekapte hem te kort! Gevolg:Ontzettend kreupel! Boos! Boos! daar kwam ik helaas pas achter toen hij weg was.

Eerst de veearts gebeld,want vondt het toch wel vreemd dat ie van het ene op het andere moment zo kreupel kon zijn. Die ging aan de gang met de klem,en ja hoor,Bloed! Te kort bekapt.. #@$$#^%&*&%* Boos! Stoom uit je oren

Ik weet dat het banketstaaflig is en waarschijnlijk ook tegen de boktregels Bloos , maar ben toch wel benieuwd over wie je het hebt Cayenne! Ik heb namelijk zelf ook hele slechte ervaringen met een hoefsmid uit Noord-Holland (die hier nog niet genoemd is). Ik wou z'n naam niet direct op bokt zetten maar nu ik jou ook over klachten hoor vraag ik me toch af of het dezelfde is....
[/quote]

Haha! Heb je ge-pbt! ! Haha!

Omegamedo,ik ben benieuwd! Laat je het weten! Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:49

ik had ton de wit, maar dat vond ik waardeloos, hij kwam gewoon wanneer hij tijd had en dan zeuren dat wij er niet waren...ja hallo! ben niet 24 uur per dag thuis
maarja heb nu nouwt uit hippo....das mooi handig, die maakt meteen ene afsprtaak voor de volgende x,
maar ik zat er dus ook mee, wilde over, maar dat is geen makkie, heb in die tussentijd een aantal andere gehad(een x zal maar zeggen) maar ben nu wel blij met nouwt, woont tenminste lekker dichtbij

en tja marcel komt bij onze club vandaan, die kan ik altijd even bellen voor nood!!

nog een aantal hoefsmeden uit NH:

J. Bakker(callantsoog)
PWJ Beerepoot(Benningbroek)
Dekker(obdam)
Dekker(Dirkshorn)
Dumont(Purmerend)
Huiberts(Kwadijk)
Huyg(Schoorl)
Kooyhoek(Breezand)
Roozen(Breezand)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:58

De Smid die ik bedoel staat hier niet tussen Schijnheilig Schijnheilig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:02

Ik heb trouwens verhalen gehoord over een nepsmid die in Noord Holland aktief zou zijn.

De man is bloemkoolteler,en klust bij als hoefsmid,waar hij geen diploma's voor zou hebben.
Hij krijgt zijn 'klanten'zover om 500 euro vooraf te betalen,en beloofd dan dat hij dan zelf automatisch steeds om de 6 weken zal komen.
Uiteraard zie je nadat je die 500 euro gedoneerd hebt,nooit meer een hoefsmid verschijnen

Ik heb hem nog nooit ontmoet,maar wel vele verhalen er over gehoord.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:41

Ik heb al jaren M. Landru.SUper tevreden over hem.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:48

Ik heb ook Nouwt.
Staat je pony in Opmeer op stal?
Een vriendin van mij heeft haar pony ook in Opmeer en die wordt ook bekapt door Nouwt, misschien sta je wel op dezelfde stal Haha!

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:25

Hoefsmederij Janssen is nog niet genoemd geloof ik... hebben wij op stal, erg goede ervaringen mee, weet alleen niet of ze nog klanten aannemen..

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:00

Jeannette schreef:

Hier hebben wij niet zulke goede ervaringen mee. Het is ondertussen alweer 5 jaar geleden dat we hem hadden, opeens kwam hij gewoon niet meer opdagen Verward
Dit schijnt hij heel veel gedaan te hebben. Laatst was er iemand bij ons op stal die dringend een hoefsmid nodig had, hij zou komen, maar ook nu kwam hij niet opdagen. Beetje vreemd...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:03

wat ik gehoord heb heeft lesley sevanja ( wat zijn 2e naam is ) zich speciaal Sevanja genoemd om niet verward te worden met lesley Ket

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:05

Cayenne schreef:
Hmmm nu ga ik me afvragen: Is ie vrijgezel?? Nagelbijten / Gniffelen
En hoe oud is hij nu eigenlijk,daar ben ik in die 8 jaar nog niet achter gekomen

Hopelijk leest hij hier niet Schijnheilig Bloos

sorry,ook offtopic!

Sorry dames Haha! , hij woont sinds april samen met een vriendin van een buurmeisje van mij.
Beerenpoot neemt ook geen klanten meer aan. Hij is aan het afbouwen.

Wij zijn van plan om te gaan verhuizen naar Limburg of Belgie. We hebben dan 1 heel erg zeer groot probleem. Erno wil niet mee verhuizen Boos! . We willen hem samen met zijn vriendin dan maar om de 8/9 weken uitnodigen voor een lang weekend vakantie of zo. Verward

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:19

Ja meiden , ik had het ook aan die vriendin van mij gevraagd en idd is Erno geen vrijgezel meer. Maar ik kan Lesley Ket echt aanbevelen hoor !!! En ik geloof toch echt dat hij wel zijn papieren heeft, hij heeft tenslotte met z'n broer een spring(?)stal in Schoorl en daar zal hij niet zomaar wat mee aanrommelen !!! Zijn nummer is : 06-41392076.
Enne....het is echt een schatje om te zien !!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:23

Off-topic: Ze springen wel, maar een springstal vind ik ook wel weer wat overdreven Knipoog Heb ze nog nooit met meer dan 1 paard op concours gezien (wel wat handel geloof ik en jonge paarden aanrijden etc.)

Smaken verschillen Omegamedo Tong uitsteken

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:27

Grappig al die Erno-fans. Dat is namelijk een oud klasgenoot van mij van de MAS in Hoorn. Hij is dus ook ongeveer net zo oud als ik denk ik zo een 28 of 29 jaar. Maar goed dit is verder off-topic.

myla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:29

Jeetje wat een gezeik weer over Lesley ket. Ik heb Lesly nu al weer 3 jaar als hoefsmid en mijn paarden hebben nog nooit een ijzer verloren of kreupel gelopen. Afgelopen voorjaar heeft mijn 3 jarige merrie bij lesley in training gestaan en ik ben heel erg blij met hoe het gegaan is. Ik vind hem zeer rustig en geduldig met paarden omgaan. Oh ja irish lady over zefanja heb ik ook nog wel een paar leuke verhalen, maar gaan verhalen niet over elke smid de ronde?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 07:35

Ronald Knoester uit Assendelft

Ronald Beers uit Haarlem(?)

Jacco Snoecks uit Haarlem of Zandvoort. Hij pendelt geloof ik tussen die twee.

De laatste in het rijtje is 'mijn' hoefsmid. supergeduldig en levert echt kwaliteit! echt zo'n OK dan! vent!

Oh,en dan heb je natuurlijk ook nog:

Ed Voorham uit Nieuw Vennep (maar daar eb ik persoonlijk niet heel beste ervaringen mee)

Willem Otte uit ?

De meeste telefoonnummers heb ik wel, of kan ik in ieder geval makkelijk aan komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:35

Pin mij er dus niet op vast hoor! Het is mijn hoefsmid niet zelf, en deze dingen zijn mij door anderen verteld, de reden dat ik ze hier heb neergezet is omdat ik benieuwd ben of meer dit gehoord hebben. Ik heb zelf als hoefsmid Jan Visser en daar ben ik superblij mee!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:54

ik heb sandy
achternaam zou ik echt niett weten Haha!
komt geloof ik uit hippolitushoef

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:45

PhiaBink"]
[quote="Cayenne schreef:
Hmmm nu ga ik me afvragen: Is ie vrijgezel?? Nagelbijten / Gniffelen
En hoe oud is hij nu eigenlijk,daar ben ik in die 8 jaar nog niet achter gekomen

Hopelijk leest hij hier niet Schijnheilig Bloos

sorry,ook offtopic!

Sorry dames Haha! , hij woont sinds april samen met een vriendin van een buurmeisje van mij.
Beerenpoot neemt ook geen klanten meer aan. Hij is aan het afbouwen.

Wij zijn van plan om te gaan verhuizen naar Limburg of Belgie. We hebben dan 1 heel erg zeer groot probleem. Erno wil niet mee verhuizen Boos! . We willen hem samen met zijn vriendin dan maar om de 8/9 weken uitnodigen voor een lang weekend vakantie of zo. Verward
[/quote]

Haha! da's nou jammer!

En voor degene die zei dat er over iedere smid wel verhalen rond gaan:
Ik moet de eerste verhalen over Erno nog horen,hoor!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:12

Antoinette"]
[quote="Jeannette schreef:

Hier hebben wij niet zulke goede ervaringen mee. Het is ondertussen alweer 5 jaar geleden dat we hem hadden, opeens kwam hij gewoon niet meer opdagen Verward
Dit schijnt hij heel veel gedaan te hebben. Laatst was er iemand bij ons op stal die dringend een hoefsmid nodig had, hij zou komen, maar ook nu kwam hij niet opdagen. Beetje vreemd...
[/quote]

Die ervaring heb ik dus ook, het begon leuk, de eerste keer zelf nog netjes invetten na het bekappen, en later kwam hij nooit meer opdagen.
Denk dat de klant met 3 paardjes voor hem niet goed genoeg meer was....
Ik ben dus ook anti Manu.... Knipoog

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:11

My Dominique schreef:
ik heb sandy
achternaam zou ik echt niett weten Haha!
komt geloof ik uit hippolitushoef

Nouwt dus Haha!