Ik wacht af of er reacties gaan komen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:43

Armitage schreef:
Je weet de hele situatie niet en wat er allemaal word gedaan. Alles is op advies van DA maar volgende keer vraag ik een expert zoals jij blijkbaar bent

Dat had je al veel eerder moeten doen natuurlijk, wat weet je veearts nou? :+

Goed idee om een briefje op te hangen, en dan wel in Jip en Janneke taal zodat Henk en Ingrid het ook snappen. :j

Hoop dat de pony fijn opknapt TS!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:48

Tsja, die oudjes, praat me niet van de bemoeizuchtige reacties van zielige-paarden-freaks! Ook volwassenen trouwens! Ik heb geen oudjes, maar bij ons in het dorp zijn er wel (geweest).
Een fokmerrie op leeftijd ... doorgezakte rug, een oud ponietje van 28 plus ... magertjes, kwam absoluut niet meer aan ondanks tandartsbezoek, hoefbevangen Shet die op droge paddock met alleen wat hooi stond... zielig... Het is verschrikkelijk hoe de eigenaren door onterecht geklaag het leven zuur werd en wordt gemaakt, vaak op nogal beledigende wijze ook nog, door een stelletje onwetenden. Om vervolgens de Dierenpolitie op het dak gestuurd te krijgen.
Veel is idd. wel af te wimpelen door er een vliegen/exczeemdeken overheen te leggen.

Zo'n bejaarde Shet is -indien niet hoefbevangen- best goed af op een lekker grasland, maar idd. is bijvoeren dan toch vaak nog noodzakeijk. Op stal zetten hoeft niet nodig te zijn, hoewel ik me kan voorstellen dat sommigen dat voor de nacht alleen toch willen doen.
Maar het paardvriendelijkst is toch lekker hele dagen op de grasweide, mits de gezondheid dit toelaat.

Overigens is mij ook het waarom niet duidelijk van die twee weken aankijken?

Aan de weg zetten zou ook niet direct mijn voorkeur hebben, maar als daar andere paarden omheen staan en het is een goed stuk land, en goed in bereik van TS, waarom dan niet (ja om evtl. gezeur te voorkomen).
Het is altijd beter om het gezeur te voorkomen ipv. reacties af te wachten, want dan heb je ook meteen een stempel, als men DP en vervolgens Dierenbescherming langs ziet komen.

Briefje ophangen is wat dat betreft wel een goede strategie, denk ik.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 02-07-14 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:51

Gewoon een briefje ophangen idd, maar niet je telnr ofzo vermelden, mocht je dat van plan zijn :P

Wij hebben het ook ooit gehad, deden aan strookbegrazen en op een gegeven moment werden de paarden toch knap dik, dus besloten om ze een tijdje te laten staan en geen stroken bij te geven (stuk was ruim zat om nog grasjes te zoeken), hebben we het ongeluk dat er 2 dagen later enorm regen kwam, dus weide zag er niet meer uit. Ineens politie aan de deur dat de dierenpolitie zou komen kijken, maar hij gaf zelf ook al meteen aan dat er volgens hem niets aan de hand was. Hij wist overigens ook wel te melden wie er gebeld had; de buren :+
Verder ook niets meer van gehoord trouwens, van je buren moet je het maar hebben.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:54

Ts je bent super bezig! Hopelijk trekt de pony weer wat bij.

Wat betreft mensen die zeuren, vriendin van mij heeft 1 oudje die er nog super uit ziet en nog 3 anderen ja die zijn ook weer zielig want ze mogen niet in de volle wei (2 shetjes een haflinger een een kwpn jaarling die nog heel weinig op het gras heeft gestaan) krijgen gewoon hooi bij gevoerd maar hoevaak ze daar wel niet wat over horen.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:35

Er kan niemand echt bij de wei zonder een strook gras over te lopen maar dat doen mensen toch. Er staat een 4 dubbele draad. Maar helaas heb ik vandaag de afspraak gemaakt om de pony is te laten slapen. Omdat zij alleen maar achteruit gaat. De oude eigenaar komt nog afscheid nemen.

Maar mensen zijn nu eenmaal brutaal komen ook gewoon het terrein op en naar achter gereden waar ik dan ben om zich eens op de hoogte te stellen. Omdat ze een groep ponys zien. Dus het was te verwachten dat er met dit gebeuren reacties zouden komen.

Ik heb alles uit de kast getrokken maar soms is er niks meer te doen. En moet je ze laten gaan. Ik heb een opvang voor oude shetlanders om ze nog een mooie oude dag te bezorgen. Dan is het onvermijdelijk dat er ook afscheid genomen moet worden soms. En moet hun laatste weken /dagen geen lijdensweg worden.

Ze heeft een mooi leven gehad 30 jaar en 3 jaar in mijn opvang.

terpentijn

Re: Ik wacht af of er reacties gaan komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:39

Ach, wat sneu, ik wens de oude eigenaar sterkte.

wat voor opvang is dat trouwens, Armitage, ik zie niets in je profiel staan daarover?

Sussanne

Re: Ik wacht af of er reacties gaan komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:55

Heel veel sterkte voor jou en de oude eigenaren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:56

Even een reactie op je beginpost.
Sorry maar als 'deskundige' (zo noem ik mezelf omdat ik ruim 15 jaar ervaring heb met paarden en het verzorgen daarvan, en ik absoluut geen penny ben) zou ik ook de dierenpolitie bellen als ik een zeer vermagerd paard in een weitje zie.
Je moet inderdaad echt ergens kenbaar maken dat je weet van de klachten en dat het paard hier staat om aan te sterken.
Maar anders zou ik me ook zorgen maken, want zelfs mensen die jaren ervaring hebben met paarden, kunnen niet IN een paard/pony kijken.

veel sterkte met de keuze die je hebt gemaakt. ook voor de oude eigenaar.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 08:56

RoyceMack schreef:
Even een reactie op je beginpost.
Sorry maar als 'deskundige' (zo noem ik mezelf omdat ik ruim 15 jaar ervaring heb met paarden en het verzorgen daarvan, en ik absoluut geen penny ben) zou ik ook de dierenpolitie bellen als ik een zeer vermagerd paard in een weitje zie.
Je moet inderdaad echt ergens kenbaar maken dat je weet van de klachten en dat het paard hier staat om aan te sterken.
Maar anders zou ik me ook zorgen maken, want zelfs mensen die jaren ervaring hebben met paarden, kunnen niet IN een paard/pony kijken.

veel sterkte met de keuze die je hebt gemaakt. ook voor de oude eigenaar.

Dus je zou bellen zonder eerst te informeren over het hoe en waarom. Nogal dom!

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:03

terpentijn schreef:
Ach, wat sneu, ik wens de oude eigenaar sterkte.

wat voor opvang is dat trouwens, Armitage, ik zie niets in je profiel staan daarover?

Opvang/rusthuis voor oude shetlanders. Puur hobby, op dit moment 7 bewoners , we staan op een super mooie locatie. Met stallen en bijna een hectare. Ik geef er geen bekendheid aan omdat ik dat niet nodig vind en ook mede omdat ik toen ik in een bijlage van de krant stond binnen twee dagen een shetje aan het hek gebonden had staan. Waar ik dus helemaal niks van weet alleen dat hij oud is.

In deze tijd kan je dat verwachten en volgende keer is het misschien een belgisch trekpaard weet je veel.:). Ook is 7/8 ponnies mijn max. ik heb een super hulp en mijn vriend doet het zware werk, als er eens wat is.

Dat het niet in mijn profiel staat is puur omdat ik daar niet al te handig mee ben maar ik kan vriendlief wel eens vragen te helpen.