goedkope laarzen erbij of toch niet? krimpen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 11:32

Die van kramer zijn te laag, ik heb ze ook gezien. Dat valt dus af. Verder wil ik geen ritsen, heb dat gehad, maar die laarzen waren mij te slap, ik had de laarzen zo afgelopen.
Pantykousjes e.d. vallen ook af, want het zijn m'n kuiten die er gewoon echt niet in passen heel af en toe. M'n sokken en m'n broek zijn glad genoeg.
Vanmorgen kon ik dus weer gewoon in m'n laarzen zonder trekkers, en ik kon ze ook zonder laarzenknecht zo weer uit doen. Verward

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:37

Ik denk eigenlijk ook dat dit een probleem is dat je altijd blijft houden. Met welke laarzen dan ook. 'S morgens zijn je benen altijd smaller dan het 's avonds (dat is dan ook de reden dat je nieuwe laarzen in de namiddag moet gaan passen/kopen).
Dus stel je koopt een tweede paar, dan zijn die het 's morgens te wijd en zitten die het 's avond goed. En zo kun je denk ik bezig blijven.
Wij (want ik heb hetzelfde met mijn laarzen) hebben gewoon een luxe probleem. Tong uitsteken

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 10:27

Guinevere schreef:
Moet het echt leer zijn? Als je een goedkoop alternatief zoekt dat tegen vuil kan, dan zijn rubberen laarzen toch een uitkomst?

Even mezelf gequote Bloos ... maar ik wil het erg graag weten (heb zelf namelijk alleen rubbertjes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:59

Guinevere"]
[quote="Guinevere schreef:
Moet het echt leer zijn? Als je een goedkoop alternatief zoekt dat tegen vuil kan, dan zijn rubberen laarzen toch een uitkomst?

Even mezelf gequote Bloos ... maar ik wil het erg graag weten (heb zelf namelijk alleen rubbertjes).
[/quote]

Rubberen rijlaarzen zijn prima hoor. Ik zie echt niet in wat daar mis mee zou zijn. Ik vind ze alleen minder prettig zitten dan leren en ook zijn ze minder mooi om te zien. Toch heb ik er altijd goed mee kunnen rijden. Ik vond het voordeel van die rubberen laarzen wel dat je er overal zonder nadenken mee doorheen kon baggeren Haha!.

Toen ik een jaar of 17 was, ging ik voor het eerst wedstrijden rijden en toen heb ik pas leren gekocht. Ik vond dat voor wedstrijden gewoon veel netter staan (rubberen vielen bij mij altijd net even te kort).

Nu, zes jaar later, heb ik nog steeds dezelfde leren laarzen (waar ik destijds heel veel zaterdagen voor gewerkt heb Haha!). Ik draag ze nu alleen nog met wedstrijden, want ik rijd liever met chaps.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 12:45

Ik hou niet van chaps, en rubberen laarzen zijn altijd te kort, zelfs de hoogste van Aigle. Bovendien ehbi k die Aigle dingen zo kapot, die voering heeft het bij het ene paard dat ik ooit gekocht heb precies een half jaar uitgehouden. En ik wil nooit meer rubberen laarzen voor serieus trainen. Ik ehb zo vaak m'n benen kapot gehad omdat de rand van eht zweetblad de rand van de laars opkrulde. Voor mij zijn kunstof laarzen geen uitkomst. Ik bagger met leren laarzen ook overal doorheen. Schoonmaken moet natuurlijk zo nu en dan, maar bij goed onderhoud gaat het prima (nu sta ik niet tot m'n knieen in de klei gelukkig, maar heel af en toe moet ik wel even tot m'n enkels door het water met zand)

Ik heb eens even 1 cm wijdere leren laarzen gepast in de winkel en dat is ook niet de oplossing. (Of m'n benen waren niet opgezet, 's avonds gepast).
Ik vrees dat ik mij er maar gewoon als m'n benen opgezet zijn in ga wurgen. Of ik moet op zoek naar goede jophurs van leer met hoge leren gaithers zodat eht eruit ziet als een laars en hopelijk ook zo rijdt.