paard krijgt geen vers water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:40

Is inderdaad de grootste onzin dat ze uit het gras genoeg vocht kunnen halen. Wij hebben zo een grote witte vierkante waterton op een aanhangertje staan, als die leeg is mee naar huis om te vullen en daarna naast de wei ztten zodat de waterbakken met gemak gevuld kunnen worden elke dag.
Op mijn vorige stalling konden de paarden ook uit de vijver/koeienput drinken maar er was altijd nog vers water in speciekuipen aanwezig. ook liepen er ganzen en eenden rond maar die verkozen toch de vijver voor een speciekuipje hoor om in te zwemmen, nooit last van gehad.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:41

Een paard wat te weinig drinkt (in het gras zit echt niet genoeg vocht) kan uiteindelijk ook zichzelf vergiftigen, omdat de afvalstoffen niet met de urine naar buiten komen.. op nierfalen zit je echt niet te wachten..

Ga je toch verhuizen, dan zou ik er een beetje vaart achter zetten.. ;)

Evelijn

Re: paard krijgt geen vers water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:52

Je hebt je paard ergens neergezet waar ze geen water krijgen? Hoezo is deze stal ook maar een beetje ideaal?
... en mag je nou wel of niet een speciekuip er zelf neerzetten en zelf vullen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:56

Casarell schreef:
Een paard wat te weinig drinkt (in het gras zit echt niet genoeg vocht) kan uiteindelijk ook zichzelf vergiftigen, omdat de afvalstoffen niet met de urine naar buiten komen.. op nierfalen zit je echt niet te wachten..

Ga je toch verhuizen, dan zou ik er een beetje vaart achter zetten.. ;)

Eens! :j