Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als hij met een andere ruin los staat spelen ze altijd vrijwel direct of ze gaan staan kroelen. Met merries heb ik dat, bij mijn ruin, nog nooit gezien. Ik ben dus heel blij dat die van mij in een ruinengroep staat. Overigens duikt die van mij niet op hengstige merries. Ze kunnen piesend voor hem staan maar dan snapt hij er maar niets van
met zn chickie speelt hij niet, die heeft o.a. cushing en dat is een beetje een mopperpot. Met de shetten leeft hij zich helemaal uit, zitten 2 laat gecastreerde ruintjes tussen en die dollen lekker met hem.

Voorlopig blijft ie in de ruinengroep waar ie nu in is. Skessa_ schreef:Is het niet vervelend voor je paard als de samenstelling steeds wisselt? Ik vind stabiliteit toch wel fijn.
Ik heb een merrie, maar goed. Bij ons op stal zijn er ook gescheiden kuddes. Merries en Ruinen apart.
Vroeger stond alles gemend. Sinds de kuddes gescheiden staan is er veel meer rust in de groepen.

Citaat:Op dit moment staat hij overdag in een kudde van 2 merries en een andere ruin (totaal dus 2 merries 2 ruinen), en 's nachts staat hij met één merrie (overdag staan ze in het grote land en 's nachts op het kleine land. Als ze alle 4 op het kleine land staan dan krijgt mijn ruin wel ruzie met de andere ruin, dus daarom gaan ze 's nachts apart). Als de merries hengstig zijn dan gaan de ruinen en de merries apart en staat mijn paard dus bij de andere ruin. De andere ruin wordt namelijk ook vervelend van hengstige merries

Skessa_ schreef:Nee bedoelde meer dit:Citaat:Op dit moment staat hij overdag in een kudde van 2 merries en een andere ruin (totaal dus 2 merries 2 ruinen), en 's nachts staat hij met één merrie (overdag staan ze in het grote land en 's nachts op het kleine land. Als ze alle 4 op het kleine land staan dan krijgt mijn ruin wel ruzie met de andere ruin, dus daarom gaan ze 's nachts apart). Als de merries hengstig zijn dan gaan de ruinen en de merries apart en staat mijn paard dus bij de andere ruin. De andere ruin wordt namelijk ook vervelend van hengstige merries
De ene keer staat ie met dit paard, dan weer met die. Kunnen ze dan niet beter gewoon 2 aan 2 blijven staan?
En de twee weitjes staan naast elkaar dus ze hebben alsnog onderling contact met elkaar over het hek. En ik denk niet dat mijn paard daar last van heeft, nee. Daarnaast wil ik hem overdag gewoon met een ruin hebben staan zodat hij z'n energie eruit kan gooien tijdens het spelen.