'Niet voeren' en vreemden in het weiland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseavdW

Re: 'Niet voeren' en vreemden in het weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:56

Vervelende situatie, zeker omdat je er uiteindelijk bitter weinig aan kunt doen... Ik zou ook eens kijken of je met de campingeigenaar kunt praten, je kunt maar proberen...

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:07

Kun je geen coniferen langs de 'probleem'kant planten? Die groeien lekker hoog, lekker dicht, ideale schutting als je er prikkeldraad tussendoor spant! *\o/* Ik sta zelf op een camping waar dit ook gedaan wordt om de weides af te rasteren. Je kan er nauwelijks doorheen kijken om te zien dat er paarden in de wei staan. 't Is dat ik die mensen ken en vroeger weleens op 't erf kwam om te spelen met hun kinderen.

Uiteraard wel nog een extra schikdraad aan de binnenzijde van de wei spannen om je pony's uit de buurt van de coniferen te houden. 't Is natuurlijk niet de bedoeling dat ze er van gaan eten... :+

Succes met het hoogseizoen momenteel ;)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:28

Sommige mensen zijn ook gewoon onbeschoft zeg. Wij hadden de paarden een tijdje langs de weg staan en al gauw kwam de hele buurt voeren, nou had ik hier nog niet zo n probleem mee, maar wat ik toen het ergste vond was dat er een aantal jongens van 14 of 15 besloten dat het wel leuk was als de paarden wat gingen galopperen en dus stenen en vuurwerk na ze gingen gooien.

Wat was ik woest de politie kon natuurlijk weer niets doen want er was weer niet genoeg bewijs, twee uur later hadden we alle paarden daar al weer weggehaald.

carlopony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:32

Ik zou ook coniferen planten en er prikkeldraad tussen zetten en daar zou ik als ik jou was zou ik er stroom op zetten.En een heras hekwerk poort neer zetten met zeill er op dan kunnen ze er niet makkelijk bij. |o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:54

Geen idee of het kan of werkt. Misschien een doos maken met allemaal voer en iedere dag verversen en erbij zetten dat alleem dat gevoerd mag worden?

Eventueel meer dozen of weet ik veel wat spul verspreid. Dan kunnen die mensen voeren en heb je minder kans dat mensen ander spul gooit.

Anders is het camara geval wel een slim idee. lijkt mij dan. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:57

Ik had ooit een bordje gemaakt met verboden dood te voeren en dat werkte goed.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:11

SharronV schreef:
Kun je geen coniferen langs de 'probleem'kant planten? Die groeien lekker hoog, lekker dicht, ideale schutting als je er prikkeldraad tussendoor spant! *\o/* Ik sta zelf op een camping waar dit ook gedaan wordt om de weides af te rasteren. Je kan er nauwelijks doorheen kijken om te zien dat er paarden in de wei staan. 't Is dat ik die mensen ken en vroeger weleens op 't erf kwam om te spelen met hun kinderen.

Uiteraard wel nog een extra schikdraad aan de binnenzijde van de wei spannen om je pony's uit de buurt van de coniferen te houden. 't Is natuurlijk niet de bedoeling dat ze er van gaan eten... :+

ja die vind ik goed! dan zal ik als ik jou was aan jouw kan de coniferen helemaal kaal maken zegmaar. zodat je paarden er niet van kunnen eten, dan ben je wel van die vervelende mensen af, dan zien ze je paarden niet meer.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:19

En als jexeen uitleg neer hangt waarom je paard zon deken op heeft. Dat hij kapot gaat van de jeuk enz. En dat het voer wat ze geven erg slecht voor de paarden is in dit geval. En dan het verhaal flink aan dikken.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:28

SharronV schreef:

LET OP!! Mochten ze de coniferen aan de paarden voeren gaan ze DOOD!! =lees maar het topic over de haflinger fokkerij waarvan ik geloof 20 veulens vergiftigd waren en 1 het heeft overleefd!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:02

Hier ook iemand met een camping in de buurt (als de paarden bij de zaak staan). Heb vorig jaar ook een meisje met een emmertje prut weggestuurd. Ik vond tomatenrestjes en zooi in de wei en dacht: wie heeft dat nou er in gegooid? Toch niet een van de cateraars die bij ons gehuurd zitten? Die weten dat ze niks mogen voeren (sinds ik zag dat eentje een berg kleine peertjes in de wei gooide...en ik maar denken hoe komen die paarden zo aan de diaree? Meteen duidelijk gemaakt dat een enkel peertje niet zo erg is maar geen hele berg voor 2 e-pony's!).

Toen er op een gegeven moment een meisje aan gewandeld kwam met een emmertje groenteafval, wist ik ook waar het groenteafval vandaan kwam. Ze stonden op de camping en moeders vond het blijkbaar zonde om het groenafval zo weg te gooien en dat kind stond dus blijkbaar elke avond haar emmertje afval in de wei te deponeren (en dat terwijl de wei niet eens naast de camping ligt en ze via onze prive (zakelijke) oprit naar de wei wandelde. Ik heb gezegd: Ik heb paarden, geen varkens. Ik wil het niet meer hebben. Van die zooi worden ze ziek. Buiten het feit dat dat niet zo prettig is voor de paarden, wie moet dat betalen? Ik heb ze ook niet meer gezien.

Aan de straatkant heb ik een keer een briefje opgehangen voor een man die blijkbaar met zijn auto telkens stopte, over de sloot sprong en dan de paarden iets (ik neem aan brood) voerde. Mijn nichtje had hem een paar keer gezien, maar telkens als hij net wegging. Nu stonden de paarden halve dagen op een kale uitloop, omdat de wei veel te vet was en de paarden dus ook. Ik wilde dus niet dat ze ook maar iets bijgevoerd kregen, want ze waren al veel en veel te dik met een speknek van nog net geen 10 cm dik :Y) . Dan wordt je niet vrolijk als er mensen zijn die blijven voeren, omdat ze het misschien zielig vinden dat de paarden op een kaal stuk staan. Maar ja, die waren niet zielig, die kregen meer dan genoeg, meer dan goed voor hun was.