Tips voor verschrikkelijk smerig paard....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:17

Heb ik een mazzel zeg ... Mijn jonge merrie is bont met veel wit en het valt me 100% mee hoe vies ze is...
Misschien dan gewoon heel goed poetsen en op de tanden bijten

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:09

Viking is de onbetwiste kampioen smerigste paard dat ik ooit gehad heb,bij hem zit het ook tot in zijn oren,als ik hem sóchtends begroet moet ik eerst kijken of zijn hoofd niet nat van de zeik is,echt smerig.

Ik heb nu de ervaring iid met hem:heel veel stro in zijn box,ik haal alleen de drollen en de echt zeik natte plekken eruit,en verder oppotten.
Ik moet zeggen dat het prima werkt,hij is nu niet zo smerig meer,ik moet wel zeggen dat ik tig keer per dag langs gaat en sávonds nog met 3 plakken opstrooit,maar het werkt wel OK dan!

Voor dat ik dit deed wilde ik ook nog wel eens zaagsel erdoor doen,dat helpt alleen op de dag dat het erdoor gegaan is,maar daarna is het toch weer zo ver.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 13:26

Nimber schreef:
Hinke deed dat ook hoor! Ik gooi er nu gewoon veel meer stro in en het gaat een stuk beter. Staat udinde ook op een stand of niet?Dan kunnen ze maar op 1 plek liggen en das in de mest in een ruime box zoeken ze toch wel het droogste plekje uit

Nee Udinnie staat in de box. Ze zoekt volgens mij juist de vieze stukjes op Knipoog
Gisteravond zag ik haar languit in de box liggen, ze ligt dan gewoon overdwars in de stront *LOL* Wel een schattig gezicht hoor Knipoog
Maar ik ga eens 's avonds aan de slag met de drollen, wat er niet in ligt kan ook niet aan haar blijven plakken. Haar mest was ook wel erg dun, dat trekt nu wat bij. De overgang van buiten naar binnen en ipv gras -> kuil viel haar niet zo goed.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:40

Ik ken het probleem, Ushi heeft heel hoge witte benen,
en daar zitten echt altijd van die vieze mestplekken op.
Je krijgt ze er bijna niet af, maar ik heb zo een poetsblokje,
en dat werkt echt super goed *LOL*