Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:51

Die mishandelingen richten zich met name op merries, dus mocht jouw paard een merrie zijn, zou ik het toch even melden bij de politie. Zekere voor het onzekere, dan weten ze er tenminste vanaf.
Verder zou ik voor mezelf het nummerbord en uiterlijke kenmerken van de man noteren. Mocht er toch wat gebeuren, kan je de politie daar in ieder geval mee inlichten..

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:53

Hij staat altijd bij de wei te roepen waar mijn 2 paarden in staan (de andere paarden staan in een andere wei, iets met een te beschermend paard dat aanvalt), of hij echt steeds maar 1 paard roept, of allebei weet ik niet. Het ene paard is mishandelt geweest en vertrouwt mannen niet, die blijft dus uit de buurt. Maar m'n andere paardje is jong en ontzettend nieuwsgierig, die gaat er dus ook echt naar toe.

Dan in de struiken gaan liggen heb ik ook al aan gedacht.

Ik vind het echt geen probleem hoor als iemand komt kijken, maar als diegene snel weg rijdt zodra hij iemand ziet, maak ik mij toch wel zorgen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:53

En een valse camera? Of een bordje met: Opgelet: camerabewaking?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:55

Die ''weg'' waar hij rijdt hoort niet bij de stal waar mijn paarden staan, ik weet niet of je daar zomaar iets mag hangen.
Ik heb een hengst (de nieuwsgierige) en een ruin (die uit de buurt blijft).
Laatst bijgewerkt door _Caitje__ op 16-06-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:55

Elinex304 schreef:
Kan je sowieso niet gewoon in de struiken gaan liggen met je telefoon of camera :=?

:')

best goed idee eigenlijk :+

Ik zou als ik jou was, als je hem ziet, gewoon roepen en naar hem toe rennen. Maar dat is misschien niet slim als het wel een paardenmishandelaar is.. Wie weet wat hij jou doet :brr: Beter blijf je dan even kijken vanachter loods of hij iets bij zich heeft ofzo..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:55

het gaat dus niet om een oud-eigenaar, er wordt ook geen naam geroepen, maar het gaat zelfs om meerdere paarden die daar in de wei staan (dus niet alleen die van TS wat ik eerst aannam?).
Wegrijden als je er aan komt?

Nee, zou ik ook niet vertrouwen. Zonder paranoia te zijn: er gebeuren TE veel rare dingen met paarden de laatste tijd.
Kenteken proberen te fotograferen/op te schrijven met autotype en kleur.

Iedereen die zicht heeft op de weiden er alert op maken en bijhouden wanneer die weer gezien is. Ook aan hen vragen of ze kenteken kunnen zien/noteren.

Chantalx249

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:57

Misschien webcam ophangen?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:57

tja lastig hoor heb jij vijanden? die je op je paard willen pakken? -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:58

Belletje naar de politie en in elk geval melding doen. Is je camera sterk genoeg om man/auto/kenteken leesbaar/herkenbaar te fotograferen? Doen en met politie overleggen, die kunnen in elk geval een keertje extra langsrijden.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:59

Is er geen bepaald tijdstip dat hij altijd komt of is het verschillend? Anders kan je niet van gewoon via de weg met hem praten? Dat je niet via de wei komt naar de man bv.? Kan je ook niks ophangen aan de wei? Bordjes etc.?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:00

_Caitje__ schreef:
Ik heb een hengst (de nieuwsgierige) en een ruin (die uit de buurt blijft).

Dat is in ieder geval een kleine opluchting, zou ik denken!
Maar wat Terpentijn ook zegt, er gebeuren te veel rare dingen de laatste tijd, dus ik zou inderdaad alert blijven en ook je stalgenoten vragen alert te zijn.
En wat ik al zei: nummerbord en uiterlijke kenmerken noteren. Daar kan de politie veel meer mee dan alleen een vage beschrijving, mochten ze tot actie over moeten gaan (wat we uiteraard niet hopen dat het zover komt)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:01

terpentijn schreef:
het gaat dus niet om een oud-eigenaar, er wordt ook geen naam geroepen, maar het gaat zelfs om meerdere paarden die daar in de wei staan (dus niet alleen die van TS wat ik eerst aannam?).
Wegrijden als je er aan komt?

Nee, zou ik ook niet vertrouwen. Zonder paranoia te zijn: er gebeuren TE veel rare dingen met paarden de laatste tijd.
Kenteken proberen te fotograferen/op te schrijven met autotype en kleur.

Iedereen die zicht heeft op de weiden er alert op maken en bijhouden wanneer die weer gezien is. Ook aan hen vragen of ze kenteken kunnen zien/noteren.

Het zijn wel mijn paarden.

Heb net afgesproken dat ik samen met iemand anders vanavond de struiken induiken en een foto proberen te maken en als het lukt een praatje proberen te maken.

Camera (heb een nikon D3100 zou sterk genoeg moeten zijn.

Vijanden heb ik niet geloof ik.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:02

Wat nou als je dit gaat ophangen met een waarschuwingsbordje erbij?
Afbeelding
Van afstand zie je niet dat het voor vogels is := Zal dat kunnen afschrikken denk je?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:02

Staan jouw paarden ook 's nachts buiten?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:05

En zo ja is er mogelijkheid ze 's nachts binnen te zetten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:06

my worst nightmare!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:06

misschien een oud eigenaar, ik heb dat ooit ook eens gehad, schrok me ook kapot, is hier vorige jaar nog een merrie overleden na mishandeling, je kan ook een nepcamera ophangen, dat schrikt ook af en ik zou proberen hem en auto op de foto te zetten, misschien is het niks maar dan heb je wat mocht het nodig zijn, verder misschien extra schrikdraad neerzetten zodat je paard niet naar het hek kan komen?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:07

Miepie77 schreef:
misschien een oud eigenaar, ik heb dat ooit ook eens gehad, schrok me ook kapot, is hier vorige jaar nog een merrie overleden na mishandeling, je kan ook een nepcamera ophangen, dat schrikt ook af en ik zou proberen hem en auto op de foto te zetten, misschien is het niks maar dan heb je wat mocht het nodig zijn, verder misschien extra schrikdraad neerzetten zodat je paard niet naar het hek kan komen?

Is geen oud eigenaar zegt TS

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:08

Paarden staan idd ook 's nachts buiten. Paarden kunnen niet nar binnen helaas, de ruin breekt de stal af als er nog andere paarden buiten staan.

Dat vogelhuisjes camera :')
Ben nu op zoek naar een camera die niet al te duur is.
Al zou ik het fijner vinden als het ''opgelost'' is voordat er wat gebeurd.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:09

TS, het is heel belangrijk dat je MINSTENS het kenteken (plus signalement vent) weet te noteren.
Ik begrijp dat deze figuur overdag (althans bij daglicht) ook gewoon langsrijdt.
Kan ook wel iemand zijn met gewoon een milde en ongevaarlijke "tic", maar zoals ik eerder zei: Ik zelf zou dit ook niet vertrouwen.
Schakel alles en iedereen in om goed in "beeld" te brengen wat voor auto en iemand dit is.

Mannen alleen die uit auto's willekeurig naar paarden gaan zitten "lokken" (ook al zijn het in dit geval dan geen merries), zouden van mij - zeker als ze duidelijk niet aangesproken willen worden- het predikaat "verdacht" opgeplakt krijgen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:11

niet meteen het ergste denken..zoals in opsporing verzocht al genoemd is, persoon gaat zeer onopvallend te werk. Naar een paard fluiten en weten dat je al gezien bent is als vloeken in de kerk. Zo stom is zo'n persoon niet anders hadden ze hem allang gehad. Die neemt echt geen risico met kentekens e.d.

Binnen zetten heeft btw geen enkele zin, mits er binnen goede beveiliging is.

Neem zelf een kijkje, concludeer en bel dan eventueel de politie.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:12

Zodra hij weer gezien wordt, wordt het kenteken + merk en kleur van de auto genoteerd en wordt er een foto gemaakt als het mogelijk is.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:14

gekvanfleur schreef:
niet meteen het ergste denken..zoals in opsporing verzocht al genoemd is, persoon gaat zeer onopvallend te werk. Naar een paard fluiten en weten dat je al gezien bent is als vloeken in de kerk. Zo stom is zo'n persoon niet anders hadden ze hem allang gehad. Die neemt echt geen risico met kentekens e.d.

Binnen zetten heeft btw geen enkele zin, mits er binnen goede beveiliging is.

Neem zelf een kijkje, concludeer en bel dan eventueel de politie.

Er zijn meer gekken in de wereld.

Het kan uiteraard ook niks zijn.
Kenteken wordt zo snel mogelijk genoteerd en daarna maken we een melding bij de politie.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:14

Als ik het verhaal zo lees, ik zou er echt helemaal niets van vertrouwen :n :n

Dood enge gedacht :( Bedoel dat ie paarden aait oke, maar meteen wegrijden als ie aangesproken word, dat is verdacht, gedrag...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:17

Bij de Action hebben ze nep camera's meen ik, anders kun je eventueel op 2 meter voor het hek nog een omheiding (met simpele paaltjes o.i.d?) erin zetten zodat mensen vanaf het hek er niet bij kunnen? :) Dan kan er in ieder geval niks 'raars' gebeuren zeg maar vanaf de kant van het hek.