Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:The disease was experimentally reproduced in a feeding trial with one colt fed H. radicata from the suspect paddocks. Fresh H. radicata was fed to the experimental animal for 50 days at an average daily dosage of 9.8 kg.
Citaat:Initially, the plant was collected from the paddock where the clinical disease occurred and was fed for 19 consecutive days producing mild clinical signs.
Citaat:However, on days 20-23 fresh plant was collected from a neighboring farm where the disease had not been reported and fed to the colt at which time the colt appeared to recover.
Citaat:Therefore, plant collections from the original suspect paddock resumed and feeding trials continued with clinical signs reoccurring by day 36, and increasing in intensity from days 43-50 after which plant administration was stopped. Within 15 days after ending the feeding trial with H. radicata, the colt appeared to have recovered
maura schreef:TS, het probleem is niet dat je mensen probeert te waarschuwen. Het probleem is dat je schrijft dat in biggekruid een giftig stofje zit. En dat laatste is gewoon niet waar.
Ibbel, dank voor de achtergrondinfo. Ik was zelf ook meteen gaan googelen om uit te vinden of hetzelfde biggekruid in Australië voorkomt als bij ons en wilde daarna verder zoeken naar het vermeende giftige stofje, maar dat hoeft niet meer. Mijn excuses trouwens aan het biggekruid zelf, de wei die ik sinds 4 jaar heb stond er vol mee. Vorig jaar alles opnieuw laten inzaaien en elk geel ellendelingetje steek ik nu uit want hoe het op de rode lijst terecht kon komen is me een raadsel. Wat een fanatiek doorzaaiende troep is dat.
Morganlefay schreef:maura schreef:TS, het probleem is niet dat je mensen probeert te waarschuwen. Het probleem is dat je schrijft dat in biggekruid een giftig stofje zit. En dat laatste is gewoon niet waar.
Ibbel, dank voor de achtergrondinfo. Ik was zelf ook meteen gaan googelen om uit te vinden of hetzelfde biggekruid in Australië voorkomt als bij ons en wilde daarna verder zoeken naar het vermeende giftige stofje, maar dat hoeft niet meer. Mijn excuses trouwens aan het biggekruid zelf, de wei die ik sinds 4 jaar heb stond er vol mee. Vorig jaar alles opnieuw laten inzaaien en elk geel ellendelingetje steek ik nu uit want hoe het op de rode lijst terecht kon komen is me een raadsel. Wat een fanatiek doorzaaiende troep is dat.
Off topic alhoewel?!
Heb je al eens dat gele tuig laten determineren??
Want als het inderdaad Biggie is = Rode lijst heeft u probleem![]()
Afblijven is dan de boodschap