Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Ingrid ga er met een maaier over die het gras en de jacobsplanten opvangt. Hou het kort en over een tijdje is het zo goed als verdwenen. NIets doen werkt niet want dan zaait het zich verder uit en ben je verder van huis.
Itamarka schreef:@ Kala: Wat is bitterzout? Het was gewoon keukenzout dat ik geprobeerd heb... Zonder warm water bleek het geen succes. er staan nog enkele blaadjes die weer heelgroen zijn en gans rechtop staan alsof ze willen zeggen 'iew weg van die vuile zoute grond!'Het zout met heet water bleek tot nu toe wel een succes! Dit plantje is helemaal verschrompeld. Ben nog wat aan het wachten om het uit te trekken en te kijken of de wortels er ook aan zijn. Laten staan en zien of het helemaal verteerd zou ook een optie zijn. Aja, ik draag zeker handschoenen! Hoewel het schijnt dat het een fabeltje is dat ze huidirritaties veroorzaken. Maar ik neem toch het zekere voor het onzekere
En het trekt veel fijner met handschoenen
cathijn schreef:Wij zijn jaren geleden ook begonnen met de hand alles eruit trekken, geen succes.
Vier j geleden in het voorjaar een theelepel zout op de kroon van de plant en we zien ze het hele jaar niet. Aangezien we aan een natuurgebied zitten krijgen we ze elk jaar toch kado.
Maar met het zout werkt nier super.
Succes iedereen ermee
mirjamalvaro schreef:Wij dragen handschoenen
Cirran gaan we toch niet gebruiken, moesten we een cursus voor volgen van zo'n 500 euro en dan ook nog eens meerdere keren per jaar terug komen voor presentaties etc. Euhmm nee dank je.
nanett35 schreef:Het zijn verschrikkelijke planten! Ik trek ze ieder jaar gewoon met de hand uit de grond. Ik zou wel oppassen met vergif hoor, want te veel vergif is niet gezond voor de paarden!
detos240 schreef:nanett35 schreef:Het zijn verschrikkelijke planten! Ik trek ze ieder jaar gewoon met de hand uit de grond. Ik zou wel oppassen met vergif hoor, want te veel vergif is niet gezond voor de paarden!
Ze zijn alleen giftig als ze in hooi/kuil verwerkt worden. De planten zelf als ze in het land staan dan vinden de paarden/pony's ze niet lekker
detos240 schreef:nanett35 schreef:Het zijn verschrikkelijke planten! Ik trek ze ieder jaar gewoon met de hand uit de grond. Ik zou wel oppassen met vergif hoor, want te veel vergif is niet gezond voor de paarden!
Ze zijn alleen giftig als ze in hooi/kuil verwerkt worden. De planten zelf als ze in het land staan dan vinden de paarden/pony's ze niet lekker
Pandora2 schreef:detos240 schreef:Ze zijn alleen giftig als ze in hooi/kuil verwerkt worden. De planten zelf als ze in het land staan dan vinden de paarden/pony's ze niet lekker
Wel opletten in het najaar hoor, als dat spul uitgebloeid is en de stengels verdrogen...dan gaan ze naar binnen als zoete koek
Ingrid_92 schreef:Wat ik begrepen heb is jkk in de herfst/winter niet meer giftig als ze uitgebloeid zijn, omdat het gif dan in de bodem trekt.