Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yvank_ schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt dat een traditioneel de hoeven bekapt voor ijzers? Die stand is echt niet zo anders hoor... Een goede smid bekapt de hoeven zodanig dat het paard er het beste mee loopt.
Yvank_ schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt dat een traditioneel de hoeven bekapt voor ijzers? Die stand is echt niet zo anders hoor... Een goede smid bekapt de hoeven zodanig dat het paard er het beste mee loopt.
Furrow schreef:Yvank_ schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt dat een traditioneel de hoeven bekapt voor ijzers? Die stand is echt niet zo anders hoor... Een goede smid bekapt de hoeven zodanig dat het paard er het beste mee loopt.
Eerlijk vind ik dit een voorbeeld van het extremisme dat mensen tegen naturalisme doet keren.
Terwijl beiden groepen (natuurlijk, traditioneel bekappen) net van elkaar kunnen leren.
Ts, hopelijk vind je een goede opleiding.
JustLaura schreef:De hoeven van een wild paard zien er volledig anders uit dan die van onze paarden. Een traditionele bekapper bekapt de hoeven om ze klaar te maken voor hoefijzers. Bij natuurlijk bekappen is de stand van de hoeven volledig anders, zelfs al draagt een traditioneel bekapt paard geen hoefijzers.
Fijn dat je uitleg vraagt trouwens.
YamaDeva schreef:Mijn oude hoefsmid (AANHCP opgeleid) geeft trainingen in NL. Of deze even uitgebreid is als in Amerika weet ik niet, dan zou je hem even moeten contacten.
Hier de link: http://www.paddockparadise.eu/nl/educatie/opleiding-nhv.html
Koper schreef:YamaDeva schreef:Mijn oude hoefsmid (AANHCP opgeleid) geeft trainingen in NL. Of deze even uitgebreid is als in Amerika weet ik niet, dan zou je hem even moeten contacten.
Hier de link: http://www.paddockparadise.eu/nl/educatie/opleiding-nhv.html
De opleiding is even uitgebreid als in Amerika en ook inhoudelijk hetzelfde maar wordt door Europese instructeurs gegeven, in het Engels. Je kunt ook in Europa stage lopen. Aan het programma van 2014 kun je niet meer meedoen helaas.
Arjan je vergeet één heel erg belangrijk verschil. Maar je kunt natuurlijk niet alles weten
. Je kan ze helaas niet vragen wat ze fijn vinden.Maartje1990 schreef:Helicon heeft al vanaf 2012 een mbo 2 opleiding natuurlijk bekappen. Dat is dus niet alleen een dagcursus
die heeft dus een 2 jarige opleiding natural balance wat volgens mij veel overeenkomt met natuurlijk bekappen, maar wel (af en toe) ijzers gebruiken.