FleurVerona schreef:Hallo allemaal!
Ik heb mijn paard nu een week/anderhalve week zonder deken staan, maar nu gaat het als het goed is morgen bij ons zo ongeveer de hele dag regenen en is het max 18/19 graden, wat ik niet warm vind zonder zon en met regen. Dus nu vroeg ik mij af, zijn er mensen die dan gewoon weer een dagje hun deken op leggen of vinden jullie dat onzin. M'n paard hoest snel en ik heb altijd het gevoel dat het ermee te maken heeft dat ze dan kou heeft gevat, dus ik zorg ervoor dat ze het zo min mogelijk koud heeft (en ik heb geen zin in een dikke vacht vanwege het rijden) en heb dan ook altijd dekens om totdat het te warm is, maar vanaf een bepaalde temperatuur wil ik toch dat ze zonder deken staat omdat dat ook fijner voor haar is. Dus ik vroeg mij af hoe jullie dit met een dag regen doen met die temperaturen, deken om of niet en gewoon niet aanstellen. Het gaat trouwens om een 0 grams regendeken zonder fleece en ze staat overdag buiten (in de wei of in de paddock) en 's nachts binnen.
Bedankt alvast!
Krijg haast medelijden met het paard. Enig idee hoe warm het is geweest de laatste 2 maanden en dan stond je paard nog onder een deken.
We maken er echt mietjes van op deze manier met dek op dek af . Maar goed de veeartsen varen er wel bij.
Ik moest de mijne scheren (een deel dan) begin april omdat zijn vacht zo dik was dat hij s'ochtends om 10 uur al helemaal bezweet uit de wei kwam. Staan nu zonder deken , dan rillen ze maar een beetje dan verbranden ze weer wat vetjes waarvan er toch altijd teveel van opzit.