Hoe weidepoorten tegen diefstal beveiligen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1984

Re: Hoe weidepoorten tegen diefstal beveiligen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 22:27

oke even samenvattend:

- one way schroeven gebruiken voor de scharnieren in de paal te draaien
- dopje op duim
- bovenstaande allebei ook nog vastlassen en ook alle andere schroeven die door het hout zitten.

- sloten om hekwerk+poort aan beide kanten zodat ze als ze het hek al los van de paal krijgen deze dan ook dan nog vastzit aan het hekwerk/poortpaal.
- In het midden van het hek natuurlijk ook nog een slot zodat de paarden niet kunnen worden meegenomen.

- eventueel 's nachts stroom erop zetten, ( kan dit met houten hek?)

Zou het genoeg zijn om te voorkomen dat het nog eens gebeurd?
Het klinkt in ieder geval goed, en ze moeten al heel wat moeite doen om dan nog het hek mee te nemen, dan nemen ze hopelijk eerder die van iemand anders mee ( niet dat ik het iemand anders gun dat zijn/haar hek gestolen wordt natuurlijk)

Als iemand nog een aanvulling heeft hoor ik het graag. Vind het echt een akelig idee dat ze de poorten zo meegenomen hebben, was ook heel blij dat m'n paarden op dat moment niet erin stonden. Hoop dat ik ze straks weer veilig op de wei kan zetten als de nieuwe poorten erin zitten en extra diefstal proof gemaakt zijn :))

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:37

Gelukkig gaat het om de poorten en niet de paarden, maar nog steeds niet fijn natuurlijk.
Ik denk dat je met bovenstaande punten het wel goed beveiligd hebt.
Hout geleid stroom niet, dan zou je met draden moeten werken lijkt me en dat is zichtbaar. Misschien dat er een speciaal ''security-electic-fence'' iets bestaat? wel duur denk ik.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:44

Jeetje wat belachelijk! Ik denk dat je met alle opties die je nu opnoemt wel redelijk diefstalproof bent, enige punt is dat je 'm er zelf dan dus ook niet meer uit krijgt :').

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 17:05

Nee, ik was inderdaad ook heel blij dat m'n paarden op dat moment niet daar in de wei stonden, maar wil toch zeker weten dat het niet nog eens gebeurd, zeker als ze er binnenkort wel in staan, moet er niet aan denken dat ze ook nog m'n paarden mee zouden nemen, of dat die los op straat komen te staan doordat de poorten weg zijn.

De poort er zelf nog uithalen gaat dan niet meer lukken inderdaad, maarja liever dat als dat ze over een paar weken weer weg zijn. Ze zijn gelukkig lekker breed dus ik zou ook niet weten waarom ik ze er zelf uit zou willen halen dus dat scheelt :D

Helaas kreeg ik ook nog te horen dat de verzekering niet doet uitkeren voor de diefstal dus dat is helemaal balen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:14

Heb je het onder je inboedel of je opstal-verzekering geprobeerd ??

lindamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:01

Misschien kun je een draadje achter het hek langs doen, en daar stoom op zetten dat als je paarden wel buiten staan en ze nemen het hek wel mee dan kunnen je paarden niet weglopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:09

Morrie schreef:
Vjestagirl schreef:
Hek onder stroom zetten?

dat mag niet, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat met tussenpozen ook doe, als er weer zo'n golf van inbraken in de buurt is

Mag zoveel niet, wat weet jij nou van weideklokken en stroom....ben blond van binnen en weet alleen hoe je moet rijden...klok dicht bij poort zetten, goed uit zicht, goede die jouw hiervoor aangeeft...

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:59

Wat je ook kan doen is zo'n soort apparaatje met een touwtje eraan doen, als je dan aan dat touwtje trekt en hij dus iets verder uit dat apparaatje gaat gaat ie heel erg hard piepen (wil je echt niet weten wat voor een geluid dat is zo hard). Moet je het natuurlijk wel zo doen dat ze dat niet kunnen demonteren en alsnog de poorten meejatten. Al is dat wel moeilijk wanneer je alles doet wat je al opgenoemd hebt.

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 22:19

Uhm weet niet precies bij welke verzekering ik het geprobeerd heb, had mijn tussenpersoon opgebeld situatie uitgelegd en alles daar heen gestuurd, zij hebben het toen geprobeerd te regelen bij de verzekering, heb alles bij dezelfde verzekeraar lopen dus het zal wel goed nagekeken zijn, heb al gevraagd of ze het nog eens goed nakijken of er niet toch iets te regelen valt, maar dat zal niet gaan lukken. Als het de poort van m'n huis was geweest zouden ze hebben uitbetaald maar omdat het er niet direct aan vast ligt wordt het niet vergoed.

Er staat ook al een stroomdraadje achter het hek, maar die hadden ze open gezet waarschijnlijk om de auto/vrachtwagen of wat ze ook gebruikt hebben te draaien. Je zag er nog de bandensporen lopen, nou weet ik natuurlijk niet of ze dat ook zo gedaan zouden hebben als m'n paarden er wel stonden, maar een fijn idee is het niet.

Het was zeg maar poort dan m'n rijbak, dan weer zo'n zelfde poort en dan een stroomdraadje en het weiland. Ze hebben dus de eerste poorten eruit gehaald en zijn toen doorgereden naar de achterste en hebben die ook meegenomen...
Schrikapparaat e.d. stonden al in een kleine container in het weiland met klein gaatje voor het draadje naar buiten zodat ze die niet mee konden nemen.

Ik ga ook nog eens kijken voor het apparaatje wat springs noemt, enig idee hoe zoiets heet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:58

Ik vermoed dat springs een persoonlijk alarm bedoeld. Die maken inderdaad een rotherrie.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:07

gewoon inbraak allarm er op zetten suc6 met bedenken hoe je dit gaat aanpakken

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:12

Kwa schroeven worden er een toers schroeven bedoeld.
Deze kan je alleen indraaien en er niet meer uitdraaien.

Een ketting om een paal zou ik niet doen, die haal je er eenvoudig vanaf, ik zou door zowel de steunende paal als de paal van het hek een gat boren en daar de ketting door heen halen en een goed slot op doen.
Of het dan een ketting is of een staalkabel, dat maakt niet uit, wel zodanig dat je het uiteraard nog open en dicht kan en ook een goedgekeurde (gehard stalen) kabel/ketting en idem slot (SCM).

Het nadeel is echter, als echt iets mee willen nemen, doen ze dat toch wel, je kan het ze alleen wel moeilijk maken, hoe meer tijd het kost om het mee te kunnen nemen, hoe groter de kans op betrapt te worden.

Kijk eens bij beveiligingen van boten en buitenboordmotoren.

Daar naast zijn ook al andere nuttige tips gegeven, wellicht dat de leverancier zelf van het hek ook nog ideeen heeft?