Bezoek aan pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:23

Wij staan sinds kort op stal Klein heukelum,bevalt ons zeer goed.
Leuke sfeer,binnenbak en naast het bos.
Volpension kan ook, kost geloof ik 255 euro.

Edit: stal is in Bennekom op de Hoekelumse Brinkweg.( niet ver van station Ede wageningen)

senta

Re: Bezoek aan pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:58

Hier een ervaring uit de eerste hand, ik sta al een aantal jaar met veel plezier op de Mariahoeve. De sfeer is prima, iedereen gaat vriendelijk met elkaar om, er wordt niet geroddeld of geoordeeld, ook niet als je een verschillende visie hebt op hoe je met je paard om gaat.

Het binnenzetten 's winters: de paarden weten dat er voer ligt in de stallen en komen zelf naar het hek. Ze lopen dan in groepjes zelf naar de stallen, behalve drukke of nieuwe paarden, die gaan even aan het halster naar binnen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:20

joyce B schreef:
@barbar, ik heb ruwvoer van eigen land en dan merk je hoe lastig het soms is om goed ruwvoer te maken en houden. Het kan echt per partij of per gewikkelde baal verschillen. zeker als er een gaatje zat in een plastic baal...

Maar uiteraard heeft een potentiele klant daar geen boodschap aan.

.

Daar heeft een potentiele klant iddngeeb boodschap aan en daarom schrijf ik er ook bij dat ze dat evt aan klanten zou kunnen vragen of het idd toevallig een slechte partij is,
Mijn ervaring is dat het dan vaker niet goed is en zou daar dan ook niet willen staan.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:17

Eerlijk gezegd ben ik nogal verbaasd over de negatieve ervaring. TS heeft mij een PB gestuurd om om opheldering te vragen en ik snap niet dat mensen zomaar dit soort dingen rondbazuinen. Überhaupt om alleen maar op het woord van iemand een ander helemaal zwart te maken, bah. Ik zou op z'n minst ergens even kijken voordat ik zou roepen dat het zo slecht is.

. De eigenaar, zijn vrouw en zijn kinderen zijn namelijk gewoon aardige mensen, stal word netjes gemanaged.
Zoals ik al eerder heb gezegt zijn er inderdaad veel (ongeveer 60) paarden. Er is een binnenbak, een buitenbak met goede bodem, een oude buitenbak, crossweide en nog een ander weiland waar allemaal in gereden kan worden. Heel af en toe rijd ik met anderen, normaal gesproken kan ik alleen rijden als ik dat wil.
In de winter krijgen de paarden zowel op stal als op de weide hooi. Voor sommige paarden is dit echter niet voldoende, in dat geval kan je prima zelf hooi bijvoeren (ik geloof dat je dat op stal kan opslaan). De brok is Sublie paardenbrok, een onderhoudsbrok. Maar eigen voer kan ook gegeven worden.

Er is weinig verloop, in de winter zijn er altijd wat mensen die van de 24/7 weide naar de stallen gaan omdat het toch wel lastig is om in het donker je paard te vinden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:29

Volgens mij valt het wel mee hoe erg er iemand zwart gemaakt word toch, die poster meld zelfs nog dat de faciliteiten wel geweldig zijn, kan toch altijd zijn dat je niet klikt met een stalhouder.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:43

En op elke stal, hoe beroerd ook, heb je áltijd mensen die zweren bij die stal. TS, ga op je eigen gevoel af, blijf realistisch en onthoud dat de helft van de beloftes luchtkastelen zijn, dan ben je een eind op weg.

Succes met het bezichtigen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:21

Easy Naskapower, zoals gezegd heb ik alles van 2de hand.
Ikzelf 'ken' de eigenaar alleen via de endurance die daar jaarlijks gehouden wordt. En dan heb ik niks met hem te maken, ik zie hem wel eens maar wissel geen woord omdat ik bezig ben.

Ik kan zelf ook heel goed met mijn stalbaas overweg, terwijl er vorig jaar iemand is weggegaan de dat totaal niet kon.
Niet elk mens ligt natuurlijk ;)

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 08:49

Waar Naskapower aan refereerd gaat niet over jou berichten hoor Onali! Maar over wat ik via pds te horen krijg! Jij houdt het netjes :)

Ik heb al veel tips gekregen en heb een goed beeld waar ik op moet letten zaterdag!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:10

Oeps :+

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 08:00

Zaterdag ben ik dus op bezoek geweest bij verschillende pensionstallen en eigenlijk hadden ze allemaal wel voor en nadelen. Op allemaal zou ik het waarschijnlijk naar mijn zin hebben en voor mijn paard waren ze allemaal een verbetering.

Ik heb besloten om haar in september naar de Mariahoeve te verplaatsen, ondanks sommige negative ervaringen. Van alle stallen zal ze hier het langste buiten zijn, wat ik belangrijk vind. De stallen waren licht en ruim. De rijbakken prima en de mensen die ik sprak erg aardig en behulpzaam. Ik was er nu al langer dan de bedoeling was, dus het gaat wat worden!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:53

Klinkt leuk! Tja nadele heb je altijd, waarom denk je dat zoveel mensen hun paarden aan huis hebben/willen? (En zelfs dan moet je er zelf nog hard voor werken :D )

In elk geval tof dat je je plekje hebt gevonden *\o/*

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:07

Hier ervaring uit eerste hand van de maria hoeve.
Ik zou het afraden om daar te gaan staan.

Ik heb vervelende ervaringen met de eigenaar.
Toen ik daar kwam kijken heeft hij dingen verteld die achteraf niet waar bleken te zijn, dat vond ik erg kwalijk.

Als je een paard hebt dat snel dik wordt, sta je daar ideaal. Die van mij heeft juist aan de ruime kant hooi nodig, nouja na een klein half uurjte had ze het al op. Ze was broodmager toen ze daar een half jaar gestald stond.

Ik had ook alle slechte ervaringen gelezen, ben er toch, tegen beter in gaan staan. Wat heb ik spijt dat ik toen niet naar de mensen op bokt heb geluisterd!

Pas trouwens ook op met het jacobskruiskruid waar het hele land mee vol staat daar, dat is giftig..