Hoe zet je een pony vast op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:16

Margreet schreef:
Ik heb verstelbare trailerlijnen van nylon. Geen knoop die ze los kunnen prutsen, oersterk maar makkelijk door te snijden in geval van nood en ook geen irritant gerammel. Ideaal die dingen!

Afbeelding

Ja, inderdaad! Die zijn erg handig Je kan ook gewoon een hooinetje neer hangen voor de afleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:21

Ik heb wel een ijzeren ketting, maar aan biede uiteindes een paniekhaak, moet ook los te krijgen zijn, toch?

Verder heb ik een keer meegemaakt dat er een paard was gevallen op de trailer.
Het paard stond vast aan gewoon touw, maar zie dat maar eens los te snijden als het paard met de voorbenen alle kanten in maait door het deurtje heen, dus je kunt er bijna niet bij.
Dus zo heel makkelijk gaat dat nu ook weer niet.

Ik eb het idee dat er in geval van nood niks is wat super gaat.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:49

Kan iemand me vertellen waarom toch iedereen het zo vanzelfsprekend vindt om het paard vast te zetten in de trailer? Je hebt een stang ervoor en een stang erachter en een tussenschot ernaast, een paard dat dan nog stompzinnige dingen doet, doet die ook wanneer het met touw of ketting is vastgezet en dan moet je maar zien dat je daar bij komt. Mijn paard staat gewoon met halster om in de trailer, touw ligt naast mijn stoel, als er wat is heb je dat touw zo bij de hand.
Bij een kleine pony of een veulen is het natuurlijk een ander verhaal omdat die niet strak tussen de stangen passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:01

Hoe zet jij een paard dan vast in een 1,5 paards trailer?
Of 2 paarden die ander continue met elkaar liggen te bekvechten?
Die zet ik dan liever zo lang dat ze niet bij elkaar kunnen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 19:36

Waratje schreef:
Kan iemand me vertellen waarom toch iedereen het zo vanzelfsprekend vindt om het paard vast te zetten in de trailer? Je hebt een stang ervoor en een stang erachter en een tussenschot ernaast, een paard dat dan nog stompzinnige dingen doet, doet die ook wanneer het met touw of ketting is vastgezet en dan moet je maar zien dat je daar bij komt. Mijn paard staat gewoon met halster om in de trailer, touw ligt naast mijn stoel, als er wat is heb je dat touw zo bij de hand.
Bij een kleine pony of een veulen is het natuurlijk een ander verhaal omdat die niet strak tussen de stangen passen.

Totdat ze zich een keertje omdraaien en dan ben je de Sjaak. Ik spreek je dan wel weer.....