Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
funnyhorses schreef:Of het paard op het heetst van de dag lekker binnen zetten en 's avonds weer naar buiten!
Alle ideeën die hier gegeven worden doet ts niet aan mee. Paard word hondsberoerd in de hitte,haal het dier dan binnen!
Dát kost enkel wat moeite.
kitlover schreef:funnyhorses schreef:Of het paard op het heetst van de dag lekker binnen zetten en 's avonds weer naar buiten!
Alle ideeën die hier gegeven worden doet ts niet aan mee. Paard word hondsberoerd in de hitte,haal het dier dan binnen!
Dát kost enkel wat moeite.
Sinds wanneer word er voor andere mensen bepaald wat ze doen? Sorry hoor, maar komt zeer arrogant over...
Doen wat je t beste vindt TS!
AronenLoutje schreef:Zou ze echt een paar uur in dat schaduwplekje gaan staan als het zo heet is? Mijn paarden blijven lekker dooreten maar staan echt wel te zweten met deze temperaturen dus die gaan op het heetst van de dag naar binnen en einde dag als de schaduw op het land komt weer buiten. Als ze me aan zien komen s'middags komen ze ook allemaal gelijk naar het hek als het te warm is, normaal niet dus ik weet wel zeker dat het binnen zetten op prijs wordt gesteld. Ben benieuwd naar de andere ideeen die voorbij komen. Heeft je paard overigens ook een vliegendek oid op?
DubbelDun schreef:@cynthia: als je iets wilt bouwen wat je ook makkelijk weg kunt halen is het misschien een idee om met ingegraven buizen te werken.
Bijv. je graaft 4 buizen van bijv. 10 cm doorsnee in met een diepte van ong 80 cm. Je koopt ook meteen doppen om deze buizen af te sluiten.
In deze ingegraven buizen zet je de palen voor de schaduwplek en bevestigt een stuk schaduwdoek tussen de palen. Als je dit met ringen, schroefogen en haken doet haal je dit er ook zo weer af.
cynthia5 schreef:Zo, wat een oplossingen al!!
Grote palen in de grond slaan etc, is voor mij echt geen oplossing. Het moet iets zijn wat ook zo weer weg te halen valt aangezien de paarden ook wel eens van weiland gewisseld worden, en die paarden de boel wel afbreken ben ik bang.
Dat bomen planten niet iets is wat ik mag doen vind ik niet erg, het is een erg oude fries en verwacht niet dat ze 30 word, het is altijd al een flink zorgenkindje geweest.
Er werd ook gevraagd of ze voor die paar uur in de schaduw zou staan; mijn paard eet niet al door, maar een paar uurtjes en dan gaat ze ergens op rust staan dutten. Dat dutten doet ze meer, dan dat ze werkelijk eet. Ik geloof dat ze al gauw '' vol '' zit, of dat gevoel kwijt. Dus in die tijd dat ze dut, wil ik eigenlijk iets voor haar maken dat ze in ieder geval de kans heeft in de schaduw te staan of ze dat werkelijk gaat doen is dan ook maar de vraag. Ze staat gelukkig altijd op één vaste plek en daar wil ik ook iets voor haar maken.
Die zon reflecterende vliegendeken, houden jullie die de hele dag op? Ook 's nachts?
En krijgen ze het daar juist niet warmer van? Ik kan hem namelijk niet elke dag op en af doen en ik ben bang dat nog eerder de kaboutertjes dat gaan doen dan mijn pensionhouder![]()
Die Electrolyten wou ik eigenlijk bijvoeren bij de basisbrok en muesli slobber wat ze krijgt, dus niet alleen dat los als subliment.
Dat schaduw doek zou ik ook kunnen proberen! Maar dat moet je zeker ook met palen in de grond slaan?
Bedankt alvast voor de ideeën!!
cynthia5 schreef:Sorry dat ik even niet gereageerd heb!
Ontzettend druk geweest met voorbereiding op mijn examens!
Wat hebben jullie allemaal super goede ideeën!
Dubbeldun, vind jouw idee super! Wil ik morgen even met mijn vader overleggen! Ben zelf niet zo handig maar vast dat hij dit zou kunnen maken ook fijn dat je het zo weer weg kan halen!
AaronYve, mijn paard vind ik juist niet erg zweten. Ik kreeg een mail van de dierenarts die dit mij aangeraden heeft. Ook met uitleg erbij, dat het paard juist meer kon zweten waardoor het beestje ook afkoelt.
Wij hebben een vrij gewone omheining, er staan om de zoveel meter palen in de grond, met gewoon paardenlint. Ik weet niet of jullie een idee hebben wat ik bedoel? Ik weet niet hoe ik het lint anders moet noemen..
Ik denk dat in dat geval een bouwhek misschien niet zo'n goed idee is nee.
Even over die bouwhekken, mijn paard vertoont in de zomer trekjes van Narcolepsie en valt daarbij soms ook om, zou het heel gevaarlijk zijn als ze daar tegen aan valt? Nu ik daar aan denk, is een tent misschien ook wel geen goed idee.. Heel lastig! Want als die bouwhekken wel veilig genoeg zijn, kan ik daar natuurlijk ook schaduw doeken op hangen! Heb ik een combinatie van ideeën!!