Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

A 1
37 (12%)
B 2-5
207 (68%)
C 5-10
51 (16%)
D 10 of meer
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 301

Zeeuwtje68

Re: Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:16

Ik heb geen idee, maar ze staan nu lekker aan huis en gaan nooit meer weg :)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:30

Mijn haflinger is 13 jaar en ik heb hem nu al 2 jaar,
hij heeft bij mij op 2 stallen gestaan.
En hij heeft voor mij 6 andere eigenaren gehad en iedereen met dezelfde reden waarom ze hem verkochten, ''hij was te druk'' -O-
Hij is ook wel druk, maar bij mij is het niet zo erg.
Bij de laatste eigenaar (de vrouw waar ik hem van gekocht heb) die had hem 24/7 binnen staan en daar stond die op: 3 kilo basis brok per dag, 1 kilo musli per dag en de hele dag hooi.
Bij mij staat die op 3 handjes basis brok per dag en 24/7 buiten en daar doet die het veel beter op :)
Hij is nog steeds wel druk, maar dat valt echt heel erg mee vergeleken met toen ik hem bij haar zag, totaal geen respect en gewoon echt racen.
maarja zo gek is dat niet :+

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:47

Ik schaam me echt dood. Ik heb te veel stallen gezien.
Maar inmiddels sta ik alweer ruim een jaar op dezelfde stal en het is helemaal wat ik zocht.
Moet wel heel raar lopen als ik weer ga verhuizen.

Ik heb mijn merrie nu alweer ruim 7 jaar

Ik heb haar gekocht en verhuisd naar stal 1
Daar zijn we weg gegaan omdat ik een aanbod kreeg om op een dressuurstal te gaan werken en daar ook begeleid te gaan worden.

Stal 2 was de dressuurstal
Verhuisd omdat de manier van omgang, rijden en trainen totaal niet bij mij pasten.

Stal 3 was bij een boer
Paarden hadden het er super. Maar de bak was niet helemaal geweldig. Kon vaak niet rijden. Dat was dan ook de reden om te verhuizen.

Stal 4 prive bij mensen aan huis
Helaas kwamen deze mensen hun afspraken niet na. Van onbeperkt hooi gingen ze naar 1x per dag een plukje. Ik wilde toen hooi bij kopen. Maar dat was volgens hun geen optie. Alle paarden kregen het zelfde. Mijn paard begon toen ook aan de stal te knagen.

Stal 5 super luxe sportstal
Door dat ik op stijl en sprong weg wilde op de stal waar ik stond had ik weinig keuze.
Deze stal was dan ook wel erg super. Hele mooie accommodatie, midden in het bos en kwamen zomer en winter een paar uur buiten.

In de tussentijd nog een hengstenveulen bij gekocht. Die ik op dezelfde stallen wilde hebben als mijn merrie.
Helaas ging dit niet meteen en heb ik hem eerst 3 maanden op een andere stal moeten zetten.

Toen allebei verhuisd naar voor mijn merrie stal 6 en voor mijn hengst stal 2.
Dit was een nieuwe pensionstal die nog volop aan het bouwen was. Toen ik daar heen ging waren alleen de stallen af en de weides omheind.
Er zou nou nog een goede rijbak met verlichting, paddocks, longeercirkel en poetsplaats komen. Helaas raakte het geld bij hun op. En werd er niks meer aangelegd.

Stal 7 en stal 3
Mooie accommodatie midden in het bos. Toen werd mijn hengstje zo ziek dat hij naar de kliniek moest. En heb toen besloten dat ik een stal wilde vlakbij huis. Deze stal lag op een halfuur rijden. Ik wil als het nodig is meerdere keren makkelijk naar stal toe kunnen gaan.

Stal 8 en stal 4
Hier sta ik nog steeds. En het heeft alles wat ik wil. Hele leuke fijne mensen, verlichte rijbak en longeercirkel, paddocks, weidegang, mooie luxe en ruime stallen, onbeperkt hooi/stro, ruime zadelkamer en kantine.
Mijn merrie heeft hier een acuute aanval gehad op het stof (ze was hier altijd al gevoelig voor). Advies van de kliniek zoveel mogelijk naar buiten niet meer op stro en geweekt hooi voeren.
Gelijk werd er door stal mee gedacht voor een oplossing. Ze staat nu heel luxe. Ze heeft een ruim betegelde stoep met groot afdak aangrenzend aan een ruime paddock en staat samen met drie shetjes van hun zelf. Ook heeft de eigenaar een hooistomer voor me gemaakt.
Ben zo blij dat ik dit plekje heb gevonden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:49

Met mij (5 jaar tijd) is de pony 3 keer verhuisd, voor mij is die zeker 5, misschien wel 10 keer verhuisd.

Heeft op 2 stallen 2 keer gestaan. Pony is wel 24 jaar oud en staat nu goed, mocht ik wat kunnen vinden (en kunnen betalen) met 24/7 weidegang én een binnenbak verhuist ze nog een keer.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:58

Heb mijn paard bijna 4 jaar. Ze heeft bij ons op 1 stal gestaan en bij de oude eignaren ook bij 1. Dus samen 2 :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:44

mijn pony wordt deze maand 23.
vanaf 2,5 jarige leeftijd stond hij bij vorige eigenaar aan huis en af en toe ergens anders op de wei. Daarvoor waarschijnlijk nog 2 plekken: fokker en handelsstal/beleerstal
vanaf 3,5 jaar ben ik hem gaan verzorgen.

toen hij 8,5 was hen ik hem gekocht en verhuisd.
Bij mij is hij meerdere keren van stal verhuisd.
Stal 1 paar jaar gestaan, verhuisd vanwege wens binnenbak en 1 vervelend persoon.
Stal 2 dik half jaar gestaan, weggegaan vanwege niet nakomen afspraken over buitenkomen en problemen luchtwegen en geroddel van eigenaresse.
Stal 3 kreeg pony mok en vanwege blubber in de wei en niet op zijn gemak voelen in de box (wilde er niet eens meer in en erg gestresst op stal), na half jaar weer weggegaan, terug naar stal 1
Bij stal 1 eerst weer op stal en overdag buiten, later dag en nacht met groepje in wisselende weides van die stal. Mok ging weer over en nooit meer zo erg gehad. Gestaan tot we gingen verhuizen en eigen land hadden.
En stal 4 is dus sinds augustus 2006 bij ons aan huis...

Mijn merrie heb ik sinds juni 2007, dus staat al bijna 7 jaar bij ons thuis.
daarvoor 2 stallen bij vorige eigenaar in korte tijd waarbij ze bij de tweede stal door haar instructrice getraind en verzorgd en verkocht werd vanwege angst eigenaresse (paard heeft verlatingsangst en wordt dan beetje gevaarlijke hittepetit).
Eigenaresse daarvoor heeft haar ongeveer 2 jaar gehad maar weet niet of die op meerdere stallen gestaan heeft en eigenaresse daarvoor kende haar van bij de fokker en heeft haar gekocht, beleerd en naar de Z gereden en toen dus verkocht als leerpaard. Dus 5 eigenaren en minimaal 6 stallen, maar vast meer...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:47

2 :j. Ze is nu 18 en heeft tot haar 16e bij de fokker gestaan en ook dienst gedaan als fokmerrie. Nu staat ze dus bij ons en deze zomer verhuizen wij en gaat ze lekker mee :D

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:42

Mijn pony is 4 en heeft op 4 stallen gestaan.

Van fokker naar mij aan huis
Van aan huis naar pensionstalling. 2 maanden gestaan, pony kreeg niet voldoende te eten
Van die pensionstalling naar mijn vriendin, tijdelijke plek. 7 maanden gestaan en toen verhuisd naar onze huidige plek waar we nu een jaar staan :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:43

Mijn paard is bijna 6, ik heb 'm al bijna 3 jaar en we staan nu op onze 3e stal...de stal waar ik ECHT tevreden over ben :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:48

Diëgo is nu 3 jaar oud waarvan 2 jaar van mij, hiervoor heeft hij 2 eigenaren gehad.

Daan is bijna 4 jaar en ik ben zijn 3de eigenaar, heb hem gekocht van iemand die hem gekocht heeft waar hij geboren is.

Kazan is 1 jaar oud en ik ben zijn 2de eigenaar, heb hem van de fokker gekocht.

Evy is 3 jaar oud en ben haar 5de eigenaar... ;(

Sinds ze van mij zijn zijn ze nooit verandert van stalling aangezien ze aan huis staan, buiten Daan en Didi want die zijn vorige zomer mee verhuisd naar mijn vriend en wij hebben dan samen Kazan en Evy aangekocht.
Laatst bijgewerkt door Memere op 10-05-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:49

Ponybeest is al véél te vaak verhuist op haar jonge leeftijd..
Voordat we haar hadden (we kochten haar toen ze 3 was) heeft ze een aantal eigenaren gehad.
1: Fokkers
2: Mensen waar wij haar van kochten
3: Mensen die haar kochten en beleerden voor de kar (2 jaar was ze toen, véél te jong)
4: Mensen waar wij haar van kochten (ze was 'te klein' volgens de eigenaren hiervoor)
5: Wij

En daarna stonden we op een stal waar ze hoogst ongelukkig was, dus zijn we met haar verhuist naar een plek waar ze de hele dag in de paddock/wei mag en helemaal opbloeide :D

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:52

Ik heb mijn pony nu ongeveer 2 jaar, en is in die tijd één keer verhuist. Dit was omdat ik de mogelijkheid kreeg om haar dichter bij huis te stallen, en deze stal ook 'luxer'is.

Waar ik haar gekocht heb stond ze aan huis, hier heeft ze ongeveer een jaar gestaan.
Oorspronkelijk komt ze uit Duitsland, en heeft daarna 3 verschillende eigenaren gehad tot ik haar kocht. Ik weet dus niet op hoeveel stallen ze heeft gestaan :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:20

Sjolvir.
Geboren bij fokker, daar gestaan tot ze 5 was, toen naar mij gegaan op stal.
Op diezelfde stal 1 x verhuisd naar andere box (groter, was 2 stallen verderop op zelfde pleintje).

Maar... in de zomer ging ze altijd op vakantie naar andere stal (weiland alleen, maar goed), dat was elke zomer.
Telt kamp ook? Want dan heeft ze ook wel eens een midweekje elders op stal gestaan.
En endurance.. nachtje in vreemde wei.
En nog een keer met een jubileum, stond ze ook weekje bij andere mensen in de wei.

Echt van stal verandert dus 1 x naar mij toe en vervolgens ben ik 1 x echt van stal veranderd, dus 2 x in totaal in haar 17 jaren dat ze leeft.

Toobs.
Geboren bij fokker, 2 maand daar weg geweest om te beleren, toen weer terug (wel bij fokker intern van weiland/stal veranderd), gekocht door mij.
midweek kamp, andere stal
Lang weekeind wedstrijd, andere stal.
weekeindje TREC, ander weiland.
maand laten beleren voor de wagen op andere stal.

Maar hij is dus in zijn nu 9 jaar, 1 x echt verhuisd, naar mij toe vanaf fokker.
(en als je beleren bij fokker en beleren bij mij meerekent, nog 2 x)

Hepsie, mijn jonkie nu 3
Bij mij geboren, naar opfok gegaan, is nu weer terug (gaat van de winter weer naar opfok).
Dus nu 2 x verhuisd.

Ik ben dus zelf in de 12 jaar die ik een paard heb (nu paarden) 1 x van stal verhuisd, reden was vond een stal met weidegang.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:24

Heb met mn vorige paard in 6 jaar tijd op 5 stallen gestaan.

Voor mn pony die binnenkort komt, heb ik mn eigen landje met stal en 2 huizen verderop een luxe pensionstal waar ik gebruik kan maken van de accomondatie als ik daar behoefte aan heb...natuurlijk wel tegen betaling.
Maar dat is dus wel ideaal.
In de winter kan ik gewoon een klein stukje wei afzetten grenzend aan de stal (soort van paddock/uitloopstal maken), en zomers lekker de hele dag in de wei.
Hier zal ik hoogst waarschijnlijk heeeeel lang blijven staan!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:30

Mijn paardje is nu 21, ik heb hem ruim 20 jaar.
Hij heeft nu op 6 stallen gestaan, de stal waar hij geboren is en bij mij bij 5 andere.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:36

Ik weet niet eens meer op hoeveel stallen mijn paard heeft gestaan :')

Qua vaste stallen, het reservaatachtiggebeuren waar hij geboren is, de quarantaine stal van de transporteurs, de stal van de handelaar en de huidige stal waar hij deze zomer al weer 9 jaar staat.

En dan natuurlijk alle stallen waar ik heen moest voor stage, als het ver reizen was ging het paard gewoon tijdelijk mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:38

Mijn ijsje is bijna 7 en staat nu alweer een paar jaar op zijn 5e plekje.

1. Stal geboren
2. Op eigen stuk land van een vriendin
3. Opfok 1
4. Opfok 2
5. Pensionstal

Met iets van 2-3 maanden is hij samen met zijn moeder verhuisd naar mij toe. Hij heeft toen een aantal jaren in een leuke kudde bij een vriendin op land/stal gestaan. Toen nog naar de opfok toe. Stonden ze leuk, maar was iets met de omheining van het natuurgebied waar ze doorheen gingen. En dat ging voorlopig niet veranderen, dus beheerder vond niet verantwoord de kudde daar te houden (zoiets was het). Door dus naar een volgende opfok. En vanaf daar beland bij de huidige stalling. Super plekje bij een boer, aan het bos, maar wel stuk rijden. Komende zomer gaat hij weer verhuizen, omdat ik voor studie naar Gent moet en dat dan echt te ver vindt om elk weekend heen en weer te gaan. Maar daar mag hij dan ook minstens 3 jaar blijven weer en krijgt hij een stuk meer aandacht.

Dus al redelijk wat plaatsen gezien, maar 2 t/m 5 heeft hij telkens samen met zijn halfzusje gedaan. En op 5 stonden ook weer bekende ijsjes van stal 2. Dus alles ging eigenlijk telkens heel soepel.
Komende verhuizing is eigenlijk voor het eerst dat ik mij er druk om maak hoe die het gaat doen in zijn uppie. Hij heeft nooit wat in zijn eentje gedaan nog :+

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:42

Mijn merrie is nu 9 en ik heb d'r nu sinds December en ze heeft op 3 stallen gestaan. De stal waar ze is gefokt in Frankfurt, daarna toen ze 3 werd was ze verhuist naar Grevenboich waar ze werd ingereden en ze haar 6 jaar hebben gehad en nu sinds December staat ze met mij in Dubai :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:46

drie. Naja eigenlijk maar 1 stal. :')

Is met mijn studie mee verhuist naar Dronten, daar stond hij op de paardenplaats (pension van de school).
Daarvoor heeft hij altijd bij mijn oom gestaan op het land met zijn haflinger.
Nu staat hij thuis, dus 3. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:48

Mijn paard is net 10 geworden en nu 7 jaar bij mij.
Als veulentje is ze van de fokker naar de vorige eigenaren gegaan en via daar naar mij.
Ze staat al 7 jaar op dezelfde stal. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:49

Mijn paard is 7 en heeft op 3 stallen gestaan. Ik heb haar nu 3 jaar.
1. Waar ze is geboren, geen idee waar.
2. Handelsstal waar ze werd verkocht aan ons.
3. De stal waar ze nu nog steeds staat sinds we haar hebben :D

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:11

De mijne heeft 7 jaar bij zijn fokker gestaan. Toen hebben wij hem gekocht, hij heeft 4 jaar bij iemand aan huis gestaan. Daarna is hij verhuisd en daar hebben we 3 kaar gestaan en sinds november 2013 zijn we naar onze huidige stal gegaan wegens gezondheidsredenen. Hij heeft een heel erge allergie voor stro en op deze stal staan alle paarden op vlas.

Dus op 3 stallen sinds ik hem heb en in totaal 4 :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:14

Sinds ik hem heb op 1 stal. :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:18

Mijn paard is 14. 8 jaar in mijn bezit.
Ik hen 2x verhuisd 1x naar de manege en toen weer terug naar de oude stalling. Reden van verhuizing naar de manege was vanwege de binnenbak omdat ik wou training voor wedstrijden.
Weer terug verhuisd omdat het niet meer gezellig was, spullen verdwenen geroddel en bemoeienissen. Dus nu weer fijn terug op de oude stal.

Hoe vaak mijn paard daarvoor is verhuisd. Geen idee. Hij is in België gefokt, naar nederland gekomen, Denemarke, Noorwegen en weer Nederland waar ik hem heb gekocht.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:21

1 :j

mijn pony staat nog steeds bij de fokker :)