Pff, hier een hele kritische die al 6 stallen heeft gezien...
Veel buiten en dan dus niet alleen zomers. Ook 's winters gewoon van 's morgens tot 's avonds op gras.
Hooi: moet compleet schimmelvrij zijn en zodra de opmerking komt dat ze witte plekken eruit halen, ben ik alweer weg. Schimmelsporen zitten door de hele baal, dus de hele baal moet weg, ook al is niet de hele baal wit.
Een nette binnen- en buitenbak. 20*40 is een prima maat, maar als er geen longeerbak aanwezig is, dan wil ik ook binnen kunnen en mogen longeren. Onmisbaar als je een ziek paard hebt wat alleen maar zonder belasting mag werken.
Volledige verzorging, dus niet achteraf addertjes onder het gras als: op zondag zelf voeren of weekenden zelf uitmesten. Als ik >300 euro per maand betaal verwacht ik ook die kleine moeite.
Verder ben ik inmiddels van mening dat je pas weet of de eigenaren betrokken zijn bij het welzijn van de paarden op het moment dat je paard wat mankeert. Als dan ineens blijkt dat ze te belabberd zijn om medicijnen door het voer te doen omdat het extra tijd kost, is het tijd om verder te gaan kijken.
Edit.
Oh ja, en een ruime stal met vlas of krullen en géén stro (ook geen naburige stallen).
Laatst bijgewerkt door Science90 op 10-05-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt