Met cap of zonder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Met cap of zonder?

Altijd met
59 (52%)
Altijd zonder
11 (9%)
Hangt er vanaf op wie ik rijd, wat ik ga doen, etc
43 (38%)

Totaal aantal stemmen: 113

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:42

Rijd tegenwoordig eigenlijk altijd weer zonder cap....vertrouw Norah wel....(oke weet het is eigenlijk geen antwoord) maar heb daarnaast ook echt een hekel aan caps. Heb het idee dat ik met die dingen op, minder reactievermogen heb en minder zie dan zonder.

Moet wel zeggen dat het er zeker aan ligt welk paard ik onder me heb. Bij Orthos doe ik 'm in het bos ben wel altijd op, die vertrouw ik dus minder. En zoals nu in de winter, nu hij een stukje fitter is, doe ik 'm ook liever in de bak op!

Om echt altijd een cap te gaan dragen zal ik volgens mij eerst een hersenletsel moeten oplopen (ehh liever niet eigenlijk) want ben er al een paar keer goed hard afgegaan (andere jonge paarden hoor, niet noor of orthos) maargoed....let wel op dat ik bij onbekende paarden eerst met cap rijd!!!

laura1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:25

Sinds ik niet meer op manege zilverster rijd, rijd ik altijd met cap. Heb tijdens de lessen vaak zonder gereden, had meestal de reden ik ben m'n cap vergeten en had een uitzonderlijke kleine maat. Dus mocht ik vaak zonder tenzij we gingen springen of naar buiten gingen. Maar nu vind ik dat onverantwoord.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:30

Op mijn eigen paard zonder behalve met springen/buitenrijden etc (dus andere dingen dan dressuurrijden), maar mocht ze onverhoopt de kolder in dr kop krijgen (wat ze eigenlijk nooit heeft), dan schroom ik er niet voor om alsnog even de cap te pakken.
Verder rij ik op andere paarden (als ik ze niet ken) altijd met cap.. En als ik ze ken pas ik mij daar op aan (wat me aangeraden wordt of wat ik zelf zie)..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:38

Alleen met buitenrijden, springen en paarden zadelmak maken eigenlijk Bloos!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:45

als ik op Luuts ga rijden dan heb ik dat meestal niet van te voren bedacht maar dan puur op dat moment zeg ik: "goh ik heb eigenlijk wel even zin om op Luuts te rijden." en Yvonne zegt dan altijd:"is goed hoor" en dan heb ik dus geen cap op maar op Forrest had ik in de bak eigenlijk altijd een cap op maar buiten bijna nooit Bloos

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:58

Met buitenrijden en springen sowieso.
Op de manege is het verplicht.
En op Tervano voorlopig ook Lachen

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:02

ALTIJD op op
niet dat we veel te beschermen hebben maar toch *LOL*

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:06

ik rijd western dus zonder cap....
Ik vind het een stuk vrijer om zonder cap te rijden!! mijn paard staat bij een boer en die heeft zo iets van het is je eigen verantwoordelijkheid!!
en daar heeft hij gelijk in!!

Groetjes Dinka

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:09

Eeehhh, tot mijn grote schaamte, Bloos! , hoewel, zo erg is het nou ook weer niet, rijd ik zonder cap. Ik krijg er namelijk altijd een vreselijke hoofdpijn van. Ik kan ook niet tegen staarten in mijn haar enz. Ik heb dus een vreselijk gevoelige hoofdhuid, en kan dus niet veel aan en op mijn hoofd hebben. Op paarden die ik niet ken, of niet vertrouw, rij ik altijd met.
Mijn dochter moet dit dus niet krijgen ( die hoofdpijnen bedoel ik) , en is dus verplicht om met cap te rijden, wat bij ons op de manege voor kinderen onder de 16 verplicht is.

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:44

Ik rijd zonder. Op de manege rij ik met omdat het daar moet. Buiten rij ik soms met maar meestal zonder, maar dat is meer tegen de takken die je dan tegen je hoofd krijgt. Wat voor iets het ook is. ik vind het niet fijn zo'n ding op mijn hoofd. Al die bandjes om je kin en zo.. Scheve mond

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:45

Ik rij altijd met cap!

OoMyriaMoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:47

Ik rij alleen met cap op als het moet! Bloos En dan niet eens zo een veiligheidsding.. Die zitten zo verrot Misselijk

Ja ik weet het, echt erg.. Maar echt hoor, ik rijd alleen met cap op in de les maar verder..

Ik vind het altijd zo lekker zonder cap, lekker m'n haren los en dan voel je echt de wind door je haren gaan *LOL*

(ben ik nu raar?? Schijnheilig )

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:51

ik rij ook altijd zonder... tenzij ik les heb want dan ben ik verplicht eentje te dragen maar dan ook niet zo`n veiligheids ding maar zo`n oude en dan ook nog eens los op mijn hoofd dus veel nut heeft het niet ... maar ja hij blijft wel gegarandeerd zitten als ik eraf val (vaak genoeg gehad ... )
maar ik ga binnen kort wel eens kijken om zo`n veiligheids ding ...

OoMyriaMoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:56

idd dan zit hij bij mij ook niet eens 'vast' maar gewoon dat elastiekje over mijn cap heen.. Bloos!

Maar hij blijft bij mij ook gewoon zitten als ik val (gebeurd in de les nog wel eens, wat wij allemaal wel niet moeten doen..*LOL* )

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:03

Op * rij ik altijd met cap. Het is ook verplicht op die stal.
Op * rij ik ook bijna altijd met cap. Het is daar niet verplicht, maar ik rij er toch mee voor mijn eigen veiligheid. Heel soms vergeet ik het (als ik er bv maar heel even op ga), maar als ik langer rij, heb ik hem eigelijk altijd op.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 03-04-22 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:17

Ik rijd meestal met cap, maar als ik weet dat ik het paard kan vertrouwen rij ik ook gerust zonder cap, die nieuwe caps vind ik niet lekker zitten dus heb ik gewoon een oude niet goedgekeurde, het is ook meer voor mijn eigen gevoel als voor de veiligheid. In de zomer rij ik ook liever zonder cap of met een petje op en in de winter rij ik weer liever met cap.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:24

eh....ik heb geen cap...ben notabene veiligheidsco-ordinator op een petrochemisch bedrijf Clown

Dus loop heel de dag al met een helm op me kop + weet heel goed wat anderen fout doen qua veiligheid, treedt dan hard op, shop ze zelfs van het terrein af als het moet......een schrikbewind dus Haha!

ok ... ik schaam me Bloos

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:34

Ik heb mijn cap altijd op met springen, buitenrijden en op vreemde paarden. Als ik in de bak op Yorghos rijd dan draag ik hem niet altijd.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:38

Eigenlijk altijd zonder in de bak, behalve als ik ga springen en als ik naar buiten ga.
Ik weet dat het stom is om hem niet altijd te dragen, je weet immers maar nooit.....

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:59

Ik rijd altijd met, op de manege is het verplicht en op de boerderij moet ik er ook een op!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:32

waarom zou ik zonder rijden, met cap ben je tog beter verzekrd tegen ngevallen en zoveel last heb ik er niet van....