Onkruid bestrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

Re: Onkruid bestrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:24

hahaha ik kijk net in mijn koelkast, maar dit middel heb ik ook gebruikt, nadat ik van agrifirm niks kreeg, bne ik naar Welkoop gegaan en dit gekocht. Ik vond het wel prijzig. 75 ml. voor rond de 20 euro.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:46

Redneck1 schreef:
Ik spuit zelf met primstar ,is voordeliger dan mcpa en mcpp samen en de verdunning is 1 op 300 dus je hebt ook nog veel minder nodig ,TS ,distels trekken is distels stekken en zuring uit de grond trekken blijft er altijd wel wat van de penwortel in de grond achter wat weer opkomt ,jacobskruiskruid groeit eigenlijk alleen op slecht of onbemeste grond ,dus denk ik dat het ook belangrijk is om je land te (laten) bemesten

De distels en zuring heb ik gespoten, distels trek ik er ook liever niet uit. :o
Laten bemesten gaat helaas niet, het pad naar de wei toe is te smal om er met een groter voortuig doorheen te kunnen, een auto gaat net.

We hebben dit jaar dus al een deel bemest met kunstmest, het andere deel laten we eerst kaal eten en bemesten we daarna ook. Ik hoop inderdaad dat dat gaat werken tegen JKK.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:46

marymary2 schreef:
Ik wou ook mcpp/mcpa halen. Ik heb een ubn nummer, maar bij Agrifirm werd verteld dat ik ook een spuitlicentie moet hebben??? Volgens mij gaat deze regel volgend jaar pas van start.

Voor een van de twee heb je een spuitlicentie nodig dat ik weet

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:04

ik haal het bij een loonwerker weg ,ik weet dat het bij landbouwwinkels te verkrijgen is met aantoning van een UBN nummer ,hoorde wel dat al dit soort middelen in de toekomst alleen nog te verkrijgen zijn met een spuitlicentie

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:10

marymary2 schreef:
hahaha ik kijk net in mijn koelkast, maar dit middel heb ik ook gebruikt, nadat ik van agrifirm niks kreeg, bne ik naar Welkoop gegaan en dit gekocht. Ik vond het wel prijzig. 75 ml. voor rond de 20 euro.

bedoelde je hier primstar mee ,als dat zo is dan ben je goed beet genomen ,voor 20 Euro heb ik een halve liter

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:27

Redneck1 schreef:
ik haal het bij een loonwerker weg ,ik weet dat het bij landbouwwinkels te verkrijgen is met aantoning van een UBN nummer ,hoorde wel dat al dit soort middelen in de toekomst alleen nog te verkrijgen zijn met een spuitlicentie

ja volgend jaar, maar ik kreeg het nu dus al niet mee. heb wel een ubn nummer

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:28

Op internet staat primstar ook voor die prijs te koop zag ik. Waar heb jij het gekocht dan?

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:32

kunstmest op het land, zonder dat er eerst kalk overheen gaat, heeft geen nut op zure grond. Zure grond neemt geen voeding op. Het beste is om in het voorjaar en najaar kalk te strooien. Tussendoor 1 of 2 keer met kunstmest strooien. Dan komt er een hoop onkruid niet op. Ik kon goed het verschil zien, want had niet voldoende kalk gehaald, dus 1 stuk van het land geen kalk gestrooid en daar kwam veel meer onkruid en boterbloemen op. Ik heb toen ik kunstmest ging strooien, dit stuk met kunstmest en kalk gemengd erop gedaan.
Ik heb 1 hectare en doe alles met de hand.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:45

Ik heb iets minder dan een hectare dus prima te doen met de hand. Kalk willen we in het najaar gaan doen daar waren we nu helaas te laat mee.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:47

dan meng je het toch met het kustmest net zoals ik heb gedaan. Ik heb me laten vertellen dat de kunstmest niets doet op zure grond. Ik weet niet hoe zuur jouw land is. Kun je zo laten testen, kosteloos

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:22

Dat is inderdaad ook nog een goede tip. De kunstmest die we op dit moment hebben gestrooid werkt enorm goed. Op deze stukken staat namelijk helemaal geen onkruid meer, enkel mooi gras

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:52

wat heb je gestrooid?

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:11

marymary2 schreef:
Op internet staat primstar ook voor die prijs te koop zag ik. Waar heb jij het gekocht dan?

ik koop het bij een loonwerker in de buurt