HELP! Welke plant is dit?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:51

Femke_Tweety schreef:
Ik zie vrij veel mensen ook reageren op de boterbloemen. Die zie ik -naast de grotere gele- inderdaad ook op de foto's.

Wat veel mensen niet weten -en dat zie ik in dit topic ook- is dat boterbloemen wel degelijk licht giftig zijn. Ze geven bijna nooit echt problemen, paarden laten ze meestal staan als er voldoende gras is. Bovendien zijn ze bij mijn weten niet zwaar giftig.
Maar iedereen die aangeeft dat boterbloemen geen kwaad kunnen: helaas is dat dus niet helemaal waar.

Nou het ligt er ook aan hoeveel boterbloem een paard binnenkrijgt. Hij kan er op zijn ergst verlamming van krijgen dus je moet wel opletten dat hij dus niet veel te veel krijgt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:55

Femke_Tweety schreef:
Lastig van de foto, maar ik zou zeggen dat op je laatst geposte foto een kruipende boterbloem staat. Op de eerdere fotos dacht ik ook scherpe boterbloem te zien.
Op zich maakt dat onderscheid niet zo bar veel uit, ze blijven onprettig in je wei. Zolang er voldoende gras staat is het nog niet zo'n probleem. In hooi geeft het minder problemen.

Boterbloemen als je ze veel hebt zo kort mogelijk maaien. Doen wij hier ook. Paarden eten ze niet. Ze zijn giftig dat klopt, maar als ze gemaaid zijn dan zijn ze niet meer giftig na een tijdje. Door het maaien voorkom je dat niet je hele wei onder gaat zitten want via de bloem en later zaad kunnen ze zich verspreiden maar nog gemakkelijker via wortels rukken ze op als een soort "aardbeienplant". Ik ben er dus niet zo gek op want je komt er bijna niet vanaf (wij spuiten niet).