Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inoterry schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind gemengde kuddes ideaal. Zo'n heel kippenhok aan merries die allemaal de baas willen zijn werkt volgens mij niet, ik denk dat n paar ruinen erbij voor iedereen beter is.
Hangt wel een beetje van de ruinen af die er bij staan
russel schreef:Ach ja, mijn ervaring is dat de merries altijd de baas zijn..de paarden samen een speelmoment wat bijna het echie is, vind ik ideaal....
[***] schreef:russel schreef:Ach ja, mijn ervaring is dat de merries altijd de baas zijn..de paarden samen een speelmoment wat bijna het echie is, vind ik ideaal....
Ja vind ik ook! In de dagen dat mijn merrie ECHT voor de eerste keer hengstig is, zit hij er soms wel 5x op een dag op. Na 1 of 2 dagen is ze er weer helemaal klaar mee en bijt ze de stukken vel van zijn (grote) kont.
Inoterry schreef:Dan maakt die van mij nogal indruk op de dames dus, die bleven staan dringen bij hem. Zelfs de ergste pismerrie die, tot dan toe, alle ruinen weg geslagen had bleef zich vrijwillig aanbieden
Inoterry schreef:Alleen waren de andere ruinen in de groep nu weer niet blij, die werden nogal hardhandig weg gemept. De dames bleven ook echt hengstig, week na week. Zelfs toen die van mij apart werd gezet kwam de rust niet terug. Pas toen die van mij een chemische castratie kreeg kalmeerde de boel en stopten de merries ook met hengstig zijn. En ja, beide ballen zijn er uit.
katjalove schreef:Hij staat er nu op zich wel rustig bij. In het land is er ook wel rust maar gisteren schriktraining gehad en het leek wel een hengst onder het zadel. Normaal is hij zo mak als een lammetje. Mijn dochter vond het op zich geen probleem want die vond het wel een uitdaging om een keer een drukkere pony onder haar kont te hebben. Alleen ik vind het vervelend dat hij nu alleen maar op de merrie concentreerd en niet meer speelt want dat is wat hij normaal altijd zo graag doet. De ruin waar hij mee speelde die mag nu niet in de buurt van de merrie komen.
russel schreef:Hangt ook af of er genoeg ruimte is voor de groep en of ze lang genoeg naar buiten kunnen....te klein en te kort is mijn ervaring, dagelijks hommeles
Vjestagirl schreef:Ik vind gemengde kuddes ideaal. Zo'n heel kippenhok aan merries die allemaal de baas willen zijn werkt volgens mij niet, ik denk dat n paar ruinen erbij voor iedereen beter is.
Mja, mijn ervaring is dat de meeste ruinen prima goedzakken zijn. Willen soms denken dat ze wat te zeggen hebben, maar laten zich vaak keurig weer op hun plek zetten.