_sharonnn schreef:itsmi schreef:Het zuigen zal bij oudere paarden niet zo snel overgenomen worden. Wel is het risico groter als je een jong paard neerzet tussen 2 zuigers, dat die het eerder over gaat nemen.
Mijn paard heeft ook tussen 2 zuigers in gestaan. Hij heeft het niet overgenomen, maar had totaal geen respect voor de zuig-paarden. Hij zag ze niet staan en als ze in de weg stonden beet hij ze weg. Voor alle andere paarden heeft hij meer dan genoeg respect, is totaal niet dominant, juist heel sociaal, maar deze zuig-paarden had hij echt geen respect voor. Op zich best logisch dat hij chagrijnig op hun reageert. Hij hoort ze een groot deel van de dag zuigen. Zou ik ook gek van worden.
Dus of je je paard een plezier ermee doet? Je geeft hem er geen rustige stal omgeving mee... .
Ja, want een paard denkt ook; jij bent lelijk als een ander paard iets uit proportie is![]()
Mijn zuiger heeft net als de niet-zuiger altijd respect gehad voor andere paarden. Beetje apart dus.. Vermenselijken van een paard heet zoiets toch?
Verder ga ik mee met de rest. Is het luchtzuigen op die stal begonnen, dan zou ik het niet doen. Is dat niet het geval, dan kan het geen kwaad. Ik heb ook een zuiger en er is geen enkel paard die het over genomen heeft.
Ik vind het prima als je het vermenselijken noemt. Dat is het waarschijnlijk ook. Het maakt voor de uitkomst verder niet uit onder welke noemer je het schaart. Toch is mijn ervaring dat mijn paard totaal geen respect had voor de zuigers en verder voor alle paarden juist heel erg sociaal is. Het paard van mijn vriendin, die in een ander stallencomplex naast een zuiger staat, laat precies hetzelfde beeld zien. Voor mij geen toeval meer, maar het bewijs dat paarden het wel degelijk irritant KUNNEN vinden als er een luchtzuigend paard naast hun staat.
However, je creëert geen rustige omgeving voor je paard als er continue 2 zuigers naast je staan te luchtzuigen.