Quir schreef:Zoals de post van mij boven je, zijn daar nu opties voor en is er voldoende weidegang mogelijk.

Iets beloven en iets waarmaken zijn twee verschillende dingen. Je kunt wel zéggen dat dat mogelijk is, maar zolang mensen het irreëel vinden zullen ze die mogelijkheid niet meenemen in de prijs. Een reële prijs moet gebaseerd zijn op een reëel scenario.
Er zijn hier heel veel mensen die ervaring hebben met weidebeheer en die zeggen dat het niet kan, 35 paarden op 2ha voldoende weidegang geven. Zolang jij niet kunt onderbouwen/tonen dat het wél kan zullen deze mensen niet hun eigen ervaringen opzij zetten voor enkel een ongefundeerde uitspraak.
Mijn ervaring is dat je er niet genoeg gras voor zult hebben, maar dat is niet eens zo erg, want je kunt gewoon bijvoeren. Maar wat wél cruciaal is, is dat met zulke intensieve beweiding het land bij een buitje direct modder wordt. Uiteraard wil je paarden, voor hun eigen welzijn, niet het hele jaar door in een modderpoel hebben staan. De praktijk zal dus zijn dat de paarden enkel met droog weer (en nadat de weide genoeg opgedroogd is) op de weides mogen... Daar ga je met je dagelijkse weidegang en 'misschien' in de winter op de paddock. Je zult dus genoeg paddocks moeten maken voor alle 35 pensionpaarden (plus de rest die je er wilt gaan stallen) voor het hele jaar door. Dat kost ook flink wat oppervlakte (gaat waarschijnlijk ook nog eens van de 2ha weide af) en investering. Puntje bij paaltje staan de dieren het grootste deel van het jaar in een paddockje, of toch binnen...
Ik ben serieus benieuwd hoe jij kunt onderbouwen dat het anders kan. Zoals je het nu beschrijft is het een droombeeld dat niet strookt met de realiteit. Om als toekomstige klant vertrouwen te hebben dat jij de belofte waar kunt maken dat mijn paard echt élke dag minstens 6 uur buiten staat, zul je met meer moeten komen dan een belofte die lijnrecht tegenover mijn ervaring (en die van vele anderen) staat.
Een opmerking als deze:
Quir schreef:weidegang is er hoe dan ook (minimaal 6 uur per dag, winter misschien paddock
geeft mij niet veel vertrouwen dat je weet waar je het over hebt. Hoeveel weides heb jij gezien waar in de winter paarden op staan? En wat was daar de bezetting van? Kijk, van mij hoeft mijn paard in de winter niet per sé op de weide, maar dat jij aangeeft dat ze in de winter misschien op de paddock gaan (dus anders gewoon op de weide), geeft bij mij aan dat je een naïef beeld hebt van weidemanagement.
Dus nogmaals, pas als jij echt kunt onderbouwen dat jij kunt waarmaken wat je belooft, kunnen mensen daar een reëele prijs op plakken.