Stallingsprijs omlaag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

knuffeldier schreef:
Had wel eens op je website gekeken toen ik opzoek was naar stalling, maar vond het toen echt te duur voor een stalling zonder binnenbak.

Aan de andere kant is deze regio echt schreeuwend duur. En als je voor die prijs mest, alle voer inbegrepen is en ze binnen en buitengezet worden (begreep in de winter zelfs 2x) dan is 325 wel weer een redelijk prijs. (als ik het vergelijk met stallingen in de buurt)

Een stak even verderop is €250 voor hetzelfde ;)

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:32

Dank tot nu toe voor de reacties.
Ben me ervan bewust dat ik me in de duurdere regio bevind, en in het hogere segment.
Ik zal niet off topic gaan met uitleggen wat de hogere prijs allemaal inhoudt, en wat je voor dat geld mag verwachten.
Mijn vraag was puur, of er meerdere stallen zijn die rekening met de crisis houden, en ja feit blijft dat het bij een hogere stalhuur, een korting geven iets makkelijker is, en dat ik de luxe heb om klanten wel of niet aan te nemen. Ik doe het vooral voor de hobby, en hoef ik er gelukkig niet van te eten. Ik vind sfeer op stal veel belangrijker, dan stallen vullen om te vullen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:33

Caira schreef:
Is dit een verkapte advertentie? Schijnbaar wel als je ook 2 vrije plaatsen aanbiedt.

Dat gevoel heb ik ook; helemaal als je ziet dat TS al 8 maanden geleden de prijs heeft verlaagd en nog steeds lege stallen heeft.

Marion71

Re: Stallingsprijs omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:42

Dus als iemand 2 vrije plekken heeft, mag hij zich niet afvragen of andere ook last hebben van het moeilijker kunnen vinden van pensionklanten? De vraag is namelijk niet aan de pensionklanten of jullie dan wel een stal kunnen of willen betalen, maar de vraag is aan de collega-pensionhouders of zij met hetzelfde probleem kampen.

Ik vind het wijzende vingertje niet aardig.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:45

Marion71 schreef:
Stalprijsverlagingen zie ik hier in buurt niet. Wel eens kortingen als je vanaf een bepaalde maand je paard er stalt. Zelf geven wij geen kortingen of stalverlagingen. Verlagen klinkt vaak aanlokkelijk maar meestal komt het uit de lengte of de breedte: mindere kwaliteit of kleinere porties ruwvoer. Wij hebben liever een stal leeg staan, dan dit te moeten doen (leeg staan betekent weliswaar geen inkomsten, maar ook geen werk en geen kosten).

Wel merk ik ook dat het langer duurt voordat we een nieuw paard op stal hebben. Er zijn bij ons in de omgeving meer stallen die pension aanbieden en in het algemeen minder paarden. Een logisch gevolg dus.

Wij vragen (al jaren) € 200 per maand en hebben een soortgelijke (mss zelfs wel luxere) stal dan jullie (link naar mijn advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/254802/paar ... ng-dalfsen).
Ik ken de prijzen in jullie omgeving niet, maar ik vind ook dat je een flink bedrag vraagt. Kan me goed voorstellen dat mensen dan voor een goedkopere stal kiezen.

Dit zou inderdaad meer in mijn straatje liggen. Vind het naar verhouding meer voor minder geld :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:45

Dat staat nergens Marion.
Ts klopt zich op de borst dat ze de stallingsprijzen 20 euro verlaagd heeft ivm de crisis.
Nou blijkt de prijs ondanks de verlaging niet bepaald crisisbestendig te zijn....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:03

hier gaat alles altijd omhoog.
Als ik een stal zou hebben en ik kan t financieel missen dan zou ik dat zeker doen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:06

Billy schreef:
Ts klopt zich op de borst dat ze de stallingsprijzen 20 euro verlaagd heeft ivm de crisis.
Nou blijkt de prijs ondanks de verlaging niet bepaald crisisbestendig te zijn....

Grappig, dat jij het negatief interpreteert en ik het gewoon als een vraag zie. Ik denk dat ts het ook zo bedoeld heeft.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:08

De vraag is in dit geval of de 2 vrije plekken oorzaak of gevolg zijn van de hoge stallingsprijs....

Julia1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:09

Ik zie het hier in de buurt niet gebeuren dat de prijzen omlaag gaan. Hier in de omgeving zijn ze eigenlijk allemaal wel even duur.
Onze stal is iets meer dan een jaar geleden voor het laatst omhoog gegaan en ik zou het onredelijk vinden als hij in deze tijd (met voor hem goedkoper hooi etc.) omhoog zou gaan met de prijs.

Ik kan me in het geval van TS voorstellen dat ze de prijs verlaagt. Ik snap dat het in de randstad allemaal duurder is maar ik vind 325 voor wat je ervoor krijgt (na ook de site bekeken te hebben) nog steeds wel aan de hoge kant.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Marion71 schreef:
Billy schreef:

Grappig, dat jij het negatief interpreteert en ik het gewoon als een vraag zie. Ik denk dat ts het ook zo bedoeld heeft.

Nou ik zie het precies als Billy. Het is makkelijk om dat te doen bij die prijs. Bij een stalprijs van 200 wordt het een stuk moeilijker. Je zit dan een stuk dichter bij de kostprijs voor de pensionhouder. Ik heb de stalling de afgelopen jaren ook niet verhoogd, wat wel betekent dat ik er zelf iets minder aan over houd. En laten we wel wezen je doet het om geld te verdienen, niet voor de lol.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:12

Billy schreef:
De vraag is in dit geval of de 2 vrije plekken oorzaak of gevolg zijn van de hoge stallingsprijs....

Tja vrije plekken en stallingprijzen zijn niet 1 op 1 gekoppeld.

Ik betaal all in met buitenbak/poestplaats enz enz 200 euro pm en wij hebben ook 2 plekken vrij.

Zie de TS haar OP ook echt als vraag en niet als verkapte advertentie. Mensen die zoeken vinden haar vast wel. En dit is niet een segment stal waar je door een verkapte advertentie naar toe zult gaan. Want of het nu regiogebonden is of niet, 325 euries is een beste klap geld in de maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:13

mijn stalhouder denkt wel mee! Heb toch een deel van de stalhuur eraf gekregen toen ik er een shetlander bij kreeg. Was gedeeltelijk ook noodzaak voor de paarden/ hun, maar ze dachten wel mee!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:20

Ik heb het nog nooit meegemaakt. Wel in de omgeving bij wisseling van pachters/eigenaren.
Ik begrijp de prijs wel, in deze regio (010) is weidegang en in de winter paddock moeilijk te vinden.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:25

het doelpubliek van een dure of een goedkope stal is volledig anders.
het verlagen van de prijs zal mss iemand anders aanlokken, waar de andere pensionklanten mss op gaan neerkijken.
als een porche garage plots hun auto's veel goedkoper gaat verkopen dan zullen de huidige porche eigenaren mss gaan kijken hun auto gaan verkopen en een exclusiever merk gaan zoeken.
20€ is nu niet zo veel geld, maar het is het proberen waard.
er zijn hier stallen in de buurt die 500€ vragen. maar ook stallen van 300€
heel ander soort mensen die er langskomen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:27

Ik heb het nog niet eerder gezien, stallingsprijzen die omlaag gaan. Echter vind ik die 325 euro per maand nog steeds heel erg veel. Ik zie ook regelmatig dat je op marktplaats stalling aanbied, wel 2 of 3 lege stallen soms. Dan ga ik mij afvragen waar dat dan aan ligt. De prijs of toch de service?

Erg jammer, want volgens mij bied je zeker een fijne stalling en service aan.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:33

Vind € 325,00 ook best een flinke prijs voor wat je krijgt.
En ik denk dat de € 20,00 het niet echt "goedkoper" heeft gemaakt.
Voor dat geld verwacht je toch echt wel warm water, stampmolen en een binnenbak.

Hier 20 minuten van Rotterdam, dicht bij het strand, betaal ik al jaren het zelfde bedrag.
€ 220,00 inclusief stalling trailer, prima weidegang ook in de winter.
Een 20-40 rijbak met verlichting en altijd te rijden, ook deze winter geen natte voeten gehad.
Hooi/kuil, brok en als de wei echt te nat is een paddock.
Wel zelf uitmesten, en af en toe paarden binnen/buiten zetten.

Een kennis heeft een pensionstalling.
Daar krijg je voor minder dan TS vraag, een binnen, en buitenbak 20 - 60 en paddock, grote stallen, het hele jaar door weidegang.
Springweide, het krachtvoer van je keuze, hooi en warm water en solarium.
Paarden worden binnen/ buiten gezet en er wordt uitgemest voor je.
Toilet op stal en verwarmde afgesloten zadelkamer met eigen afsluitbare zadelkast

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:43

@Cam,
Ik ken toch heel wat pensionstallingen die (nog) duurder zijn dan TS in deze regio. Wel met binnenbak :D en niet allemaal met weidegang of paddock in de winter. Ik vind de prijs van TS daarom niet extreem duur, alleen zou ik voor deze prijs wel een binnenbak willen.

Julia1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:02

Voor een stal zonder binnenbak vind ik het wel echt veel geld (ondanks de regio waarin TS zit).
Voor 325 verwacht ik wel minstens een binnenbak.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:09

Electra63 schreef:
@Cam,
Ik ken toch heel wat pensionstallingen die (nog) duurder zijn dan TS in deze regio. Wel met binnenbak :D en niet allemaal met weidegang of paddock in de winter. Ik vind de prijs van TS daarom niet extreem duur, alleen zou ik voor deze prijs wel een binnenbak willen.

En welke regio bedoel je dan, dit is de regio Voorne Putten, toch nog wel op rijafstand van Rotterdam.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:12

cam schreef:
Electra63 schreef:
@Cam,

En welke regio bedoel je dan, dit is de regio Voorne Putten, toch nog wel op rijafstand van Rotterdam.

Aan de zuidkant, Barendrecht/Oud-Beijerland

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:27

Oke dat is net aan de andere kant idd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:56

maar laten we wel wezen, de prijs voor hooi, stro, water gas en licht zijn in die regio niet opeens duurder dan in de rest van nl...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:57

Uiteindelijk is het van de zotte dat het in sommige regio's zo duur is.

Of kun je lastig aan hooi komen in die regio's?

Ik zie het segment niet echt terugkomen in jullie site? Voor 325 verwacht ik superluxe, maar zie het niet terug?
Mijn paard heeft vorig jaar op een stal gestaan voor 230, echt een super de luxe sportstal...
Binnenbak 20 bij 40, buitenbak 20 bij 60, beide met zeer fijne bodem. Grote stallen, rijkelijk opgestrooid, overdekte longeercircel, overdekte stapmolen, overdekte paddock.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:58

Caira schreef:
maar laten we wel wezen, de prijs voor hooi, stro, water gas en licht zijn in die regio niet opeens duurder dan in de rest van nl...

precies!