Wat is een geschikt speeltje voor op de paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Wat is een geschikt speeltje voor op de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 12:28

Quartel: ja daar zat ik ook aan te denken om eens te proberen. die ballen zijn idd erg duur wanneer hij er niks mee zou doen. ik vind het geen probleem om dat uit te geven, maar moet hij er wel mee spelen en niet werkloos in de weg liggen ;)

Joyce R : perenbomen hebben we hier niet zoveel, maar ik zal eens gaan rondkijken :D
een liksteen heeft hij op stal al. zou het niet een beetje te veel worden als ik er ook nog een op de paddock hang?

Yvonne: ja zoiets idd. dat is ook een goedkopere versie van de echte paardenvoetbal +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:32

Wij hebben een aantal van die flexibele gekleurde mandjes in de paddock liggen als speelgoed, 's avonds doe ik er vaak wat wortels in met een bal er bovenop, hebben ze 's morgens weer wat te doen! :D
Verder dus een paar gewone ballen, zo'n jollybal met handvat, een skippykoe (eigenlijk voor kinderen, maar lekker stevig) en een lege speciekuip.

Vooral het paddockmaatje van mijn paard sjouwt regelmatig met een bak, bal of mandje de paddock rond, of ze staan er samen mee te rommelen.
Het is leuk om te zien en fijn dat ze wat te doen hebben!

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:39

Een oude emmer doet soms al wonderen. En het maakt niet uit als hij stuk gaat.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:45

Met een speciekuip heb ik heel slechte ervaringen, mijn paard gooide die ook om, al het water eruit en ging er op staan bonken om vervolgens met zijn been dwars door de bodem van de kuip te gaan, gevolg: een paard met een speciekuip aan zijn been vast. Gelukkig zo braaf om niet ermee te gaan lopen en kon ik hem lossnijden en geen verwondingen aan over gehouden, maar moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
Sindsdien alle kuipen weggedaan. Ik gebruik nu flexibele wasmanden, die kan je bij de action halen en die gaan niet kapot en zijn nog een soort zacht ook. Ze zijn ook groot genoeg om een plak hooi in te doen.

Bij mij spelen ze wel met de paardenvoetbal. Min shetje speelt met een pion, maar die durf ik niet bij mijn paard te laten omdat ik bang ben dat hij er met zijn been in komt vast te zitten.
Ook spelen ze met van die grote flostouwen voor honden.

Edit ik zie hier ook iemand een emmer aanbevelen, maar daar moet je sowieso het hengsel afhalen, ik heb eens een foto gezien van een paard met het hengsel door zijn been als een soort spies, dat was dus echt niet prettig... Ook vind ik als ze kapot gaan de losse stukken te scherp.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:51

die flexibele manden hebben wij inderdaad ook, maar als die lang buiten liggen worden ze ook hard en kunnen ze scheuren hoor, dus die moet je ook wel een beetje in de gaten houden...
ik haal daar ook altijd wel de handgrepen af tegen dat ze er in vast kunnen komen te zitten

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:53

Zolang gaan ze hier niet mee, ik vervang ze regelmatig. Bij de action zijn ze maar iets van 3,- ofzo :-)

Handvatten eraf is idd wel een goede tip.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:01

Hier liggen emmers zonder hendel in de paddock, kapotte jollyballen, basketballen en pionnen! Zijn wel bijna alleen maar merries, die zijn toch iets voorzichtiger :P

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:13

dank voor alle tips!

alleen kleine speeltjes als emmers gaat sowieso niet werken, want dan liggen ze binnen de kortste keren bij de buurman in de paddock. de draden staan best hoog als onderste draad, ik heb ze niet gemeten, en vind het een beetje moeilijk om een maat te noemen zo uit mijn hoofd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:14

de skippykoe is best zwaar, dat is het enige dat hier niet in de sloot naast de paddock waait met harde wind

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:16

Die foto met de speelkoe is wel heel lief <3

Die hadden wij vroeger ook voor de veulens, de grotere (en de ezels) beten ze helaas vrij snel stuk -O-

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:22

die foto is echt ubercute nouvel!!
ik heb inmiddels wel een skippypaard, maar die heeft mijn zoon gekregen :D ik denk niet dat ik het kan maken om hem af te pakken voordat hij er uberhoubt op heeft kunnen zitten (hij is nu 3 maanden oud) :Y) }:0

maar ik zat net te denken dat ik misschien wel een draadje zelf lager kan spannen, en dan zou ik een kleinere yoga bal kunnen kopen om eens te proberen.
en ik kan ook wel even langs de action rijden om zo'n zachte emmer te halen, wie weet vind hij dat ook leuk :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:24

Is het misschien een idee om onderin die emmer iets lekkers te plakken????
een liksteen of iets?

Ik weet niet of dat kan hoor maar het schoot me ineens te binnen.
Misschien dat ik dat zelf eens ga proberen :D

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:33

De paardenvoetbal en de Jolly side kick waren bij ons een groot succes, helaas wel van zeer korte duur.
Beide waren binnen een paar uur kapot en dat terwijl wij een afgeronde houten omheining hebben.
Als ik ze nu wat geef zijn het een wegwerkerspion, een oude autoband of een speciekuip.
Ooit meegemaakt tijdens stage dat een paard met een achtervoet door een emmer was heen getrapt dus emmers krijgen ze hier niet.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:44

Mister01 schreef:
Joyce R : perenbomen hebben we hier niet zoveel, maar ik zal eens gaan rondkijken :D
een liksteen heeft hij op stal al. zou het niet een beetje te veel worden als ik er ook nog een op de paddock hang?

Je hebt ook meerdere 'smaken' liksteen. Zo hebben wij een mineralen liksteen en een zoutsteen. Wisselen ze echt om en om af haha. Likje van de ene, likje van de ander. :') Dus je zou wellicht een ander smaakje in de paddock kunnen leggen?

Je hebt dacht ik ook van die soort jollyballen met daarin een opening voor brokjes. Zo hou je ze wel bezig. Kunnen ze wat op en neer rollen en als ze geluk hebben komt er zo nu en dan een brokje uitgerold. Al zou ik er dan niet teveel in doen voordat ie straks niet meer door de staldeur past :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:56

Die zijn niet zo geschikt voor in een paddock, dan nemen de paarden teveel zand mee op tijdens het zoeken naar en opsmikkelen van de buit ;)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:58

Quartel: een leuk idee alleen denk ik niet dat het werkt, dat vastplakken dan. maar ik kan weleens proberen of hij zijn speciekuip laat zitten als ik er een liksteen in leg. wie weet! :D

Gmekkes: echt waar? ohh dat is wel erg jammer! ze zijn best duur, en dan hoop je toch dat ze redelijk paard-proof zijn!
maar ik ga denk ik eerst eens proberen met een yogabal, of een skippybal zonderhandvat of hij het wat vind.

Joyce: ja dat kan ik wel proberen. andere smaakjes liksteen zijn makkelijk aan te komen en niet enorm duur :D
ik zal eens kijken naar die jollyballen die je noemt. en nee dan krijgt hij maar een handje ofzo. hij heeft aanleg om lekker rond te worden geloof ik := ;)

edit:
shirly: ohja dan heb je dat weer.
nee dat gaat hem dan niet worden.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:26

Shirley schreef:
Die zijn niet zo geschikt voor in een paddock, dan nemen de paarden teveel zand mee op tijdens het zoeken naar en opsmikkelen van de buit ;)

Oh dat is waar inderdaad! Alleen voor op stenen o.i.d goed inderdaad.

Jollybal insmeren met appelstroop en dan ophangen aan een touw heb ik ook wel eens gedaan! Zijn ze ook een tijd lang mee zoet dat eraf te likken. Gewoon een klein beetje her en der dat ze aan het zoeken blijven! :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 15:09

ik heb hier in ider geval een hoop ideeen opgedaan en ga er eens mee aan de slag. eens kijken wat hij wel leuk vind en wat niet :D

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:11

Ben benieuwd welke gaat slagen! :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:13

Mister01 schreef:
en ik kan ook wel even langs de action rijden om zo'n zachte emmer te halen, wie weet vind hij dat ook leuk :D

volgens mij hebben ze daar ook die soort skippyballen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:16

Ga er maar vanuit dat hij de meest dure aankopen links laat liggen en dolenthousiast wordt van een toevallig uit de boom gevallen tak of een verloren halstertouw :D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 15:50

Joyce: ja ik ook. vandaag is zijn speciekuip heel de paddock rond gesleept hoorde ik _O-

yvonne: dat zou wel heel makkelijk zijn! :D heb ik twee in een winkel +:)+
ik ga morgen even naar de stad en eens kijken of ik wat kan vinden wat enigzins paardproof is :Y)

shirley: waarschijnlijk wel ja, daarom ga ik nog even niet achter speciale paarden speelgoed aan, maar kijk eerst even met goedkope opties of hij het wat vind en wat hij het leukste vind.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:25

Wat een leuke en goede tips allemaal! Wij hebben net vandaag zo'n grote Yoga/fitness bal bij de beide Friese dames in de wei gedaan. De ene vindt het wel leuk en gaat er mee aan de rol, de andere merrie heeft zoiets van... daar ga ik niet achteraan lopen. Zij gaat dus liever eten. Probleempje is wel dat de bal inderdaad onder de schrikdraad door rolt.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:52

Een paardenvoetbal, maar ook een paal met daaraan een oude autoband wordt vaak erg leuk gevonden.

Dakota12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:06

je kan inderdaad een yogabal halen.
maar je kan ook een bal halen die wat kleiner is en die je aan iets kan hangen.
ik zou zelf de bal dieaan iets kanhangen nemen.
want als je die andere haalt dan kan het zijn dat als je paard erop sringt dat hij zich bezeerd. :j