Aluminium schrikdraad goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Aluminium schrikdraad goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 16:14

Het hangt hier nu (deels), weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het lijkt wel heel erg breekbaar maargoed als je het goed ophangt en er constant een flinke klap stroom op houdt zodat er geen paarden overheen gaan hangen dan zal het wel gewoon goed houden neem ik aan....

Het lijdt wel snel aan metaalmoeheid, als je het een keer ombuigt moet je het eigenlijk zo laten zitten en niet nog 3x los en vast knikken want dan breekt het af :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:19

Ik maak een permanente omheining, dus kom er in principe niet meer aan. Maar wil ook niet dat het spontaan breekt
Welk merk heb je?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:25

Wij hebben al het lint en koord vervangen voor staaldraad.

Bij het lint/koord altijd stroomverlies en enorme wonden als ze erdoor gingen.

Nu met het staaldraad gaan ze er bijna nooit meer uit omdat er bijna geen stroomverlies is. En de keren dat er een door ging heeft ze er niks aan over gehouden omdat het draad op de aanknopingspunten los schiet.

Je moet het op de juiste manier bevestigen dan werkt het top. Weinig stroomverlies en zelden een uitbrekend paard (heb er een die bij vlagen in paniek raakt en erdoor rent vandaar).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:26

pmarena schreef:
Het hangt hier nu (deels), weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het lijkt wel heel erg breekbaar maargoed als je het goed ophangt en er constant een flinke klap stroom op houdt zodat er geen paarden overheen gaan hangen dan zal het wel gewoon goed houden neem ik aan....

Het lijdt wel snel aan metaalmoeheid, als je het een keer ombuigt moet je het eigenlijk zo laten zitten en niet nog 3x los en vast knikken want dan breekt het af :P

Dan heb je echt het verkeerde draad. Je moet een slag dikker hebben. Dat kan ook niet breken als ze erdoor gaan maar schiet los bij de aanhechtingspunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:28

We hebben het hier over aluminium draad en jij over staaldraad, nog wel een verschilletje denk ik
Ik ga het sowieso combineren met pvc band

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:33

Staaldraad is denk ik wel sterker dan alu. Ik heb 3mm volgens mij, gemiddelde dikte iig, niet de dunste maar ook niet de dikste. Van Koltec dacht ik.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:34

Geloof dat wij 5 hebben (en anders 3). Maar idd even verkeerd gelezen. Aluminium is meestal wat soepeler dan staal idd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:58

Ik weet eigenlijk niet of men rond weides ook van dat verzinkte of RVS kabel gebruikt dat uit verschillende strengen bestaat? Dat is wel echt oersterk :j