Ervaring met grote hooiruiven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:06

avaluna schreef:
Wij hebben een Hayshelter, ben er echt heel erg blij mee :j .
Zoveel minder werk, geen netten meer bij vullen, makkelijk te vullen, wij zetten 'm met z'n tweeën even op z'n kant, grote baal op pallet d'r in, shelter d'r weer overheen en smikkelen maar.
Grote voordeel vind ik dat ze echt hun koppies ín de shelter stoppen, wat veel minder verspilling oplevert. Voor ons niks anders meer.

Ik heb hem even gegoogle'd en dat lijkt me ook wel een handig ding. Kan er ook een grote ronde baal in?
En hoeveel kost zo'n ding?
Hoe vul je hem?

Groetjes linda

mandymonica

Re: Ervaring met grote hooiruiven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:16

Ziet er wel bijzonder uit! Maar hoe vul je zo'n ding? Neem niet aan dat je het door de gaten moet proppen ;-) Haal je er een zijkant uit? Til je het hele gevaarte op? En in dat laatste geval: wat weegt het?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:05

Hij weegt zo'n 100 kg. Wij zetten 'm met z'n tweeën op z'n kant en dan een grote ronde baal (die past inderdaad) neer zetten en ding weer terug klappen, gaat prima :j .
Hij kost € 1.149,00, meen ik.

Je kunt uiteraard ook kleine baaltjes d'r onder leggen, maar hier uitsluitend grote ronde balen hooi of voordroog.

Veel bedrijven vragen nog flink wat bezorgkosten, heb even nagevraagd en d'r eentje gevonden die 'm zonder kosten geleverd heeft :D.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:09

avaluna schreef:
Hij weegt zo'n 100 kg. Wij zetten 'm met z'n tweeën op z'n kant en dan een grote ronde baal (die past inderdaad) neer zetten en ding weer terug klappen, gaat prima :j .
Hij kost € 1.149,00, meen ik.

Je kunt uiteraard ook kleine baaltjes d'r onder leggen, maar hier uitsluitend grote ronde balen hooi of voordroog.

Veel bedrijven vragen nog flink wat bezorgkosten, heb even nagevraagd en d'r eentje gevonden die 'm zonder kosten geleverd heeft :D.

Thanx voor de info :)

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:01

Hmm, dat is voor onze manier van werken niet handig. Wel een mooi ding! Thanx voor de info Avaluna!

Richard_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:49

Heeft iemand ervaring met deze staande hooiruif van de Landbouwwinkel voor los hooi voor inde wei? Lijkt mij een mooi ding, maar heeft iemand deze al in gebruik? De meeste van die grote ruiven zijn eigenlijk te groot voor ons. Deze paardenruif is niet zo groot.

http://www.landbouwwinkel.nl/webshop/we ... -hooi.html

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:41

Ik vindt die spijlen niks. Kan een hoefje in en de eetsnelheid beperken doet het niet echt.

De zelfknutsel oplossing hier is een stevig metalen weidehek met schapengaas en 2 hooiruiven er aan geworden. Paarden eten vanaf de gaas kant, dus de ruiven zelf zijn buiten bereik voor ze.

Nu wil ik ook ivm schuurder geen schuurobject (is zo'n ruif ook niet tegen bestand) in de paddock hebben en wil ik geen ruif die paddockruimte inneemt. Massa moet dus aan de buitenkant van de afrastering, maakt meteen vullen makkelijk, want geen paarden die zich er mee kunnen bemoeien.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:56

Die staande hooiruif lijkt me ook niks, lijkt me veel te onstabiel.