Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiki1976 schreef:In mijn ogen is er maar 1 eerlijke optie en dat is haar verhuizen.
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar ik vind dat je er ook nog eens heel veel voor betaald!
Ik betaal een stuk minder, maar paard staat in een schone stal!
Dagelijks heel de dag naar buiten.
Met de winter in een zandpaddock (deels bestraat) met onbeperkt hooi.
Zodra het weer kan (ivm kleigrond) gaan de paarden weer de wei op.
Dan de keuzen 24/7 buiten of met de nacht op stal. Op stal ook onbeperkt hooi.
Verder 2x daags krachtvoer.
En hiervoor betaal je bij ons op stal € 160.-
+ Dat je nog gebruik kan maken van een goede verlichte buitenbak, kleine binnenbak, longeerpaddock, kantine
En gelukkig niet heel groot schalig.
Wel zelf mesten.
Indien gewenst is hier plek, en er kan altijd voor je gemest worden, geen enkel probleem.
Danielledm schreef:Persoonlijk zou ik haar daar weghalen. Het stal en zaagsel gebeuren zou voor mij al een punt zijn om er weg te gaan.
Hier in de regio (utrecht) zijn genoeg van zulke stallen. Ik sta bijv bij een stal waar de paarden swinters in paddocks komen (+- 4 uur) en staan op stro in stal. In de zomer gaan ze van sochtends tot s avonds het land op. Ze krijgen voldoende voordroog en brok wat je wil al bemoeid de boer zich hier wel iets mee maar dat is in belang van het paard aangezien er een hoop mensen te veel brokken in willen hebben maar vergeten wat voordroog wel niet allemaal doetDe stallen worden gemest en paarden buiten en binnen gezet. Betaal 260 voor dit alles. Ik heb zelf ook een ouder paard word dit jaar 21..word nog wel dagelijks gereden maar wil wel hier dat hij zijn laatste dagen gaat slijten.
Succes met je keuze!
withney_4312 schreef:bigone schreef:Hulp gezocht!!! Lees nog eens even wat je net getikt hebt dan is voor mij in ieder geval het antwoord wel duidelijk.
Ik lees het voor de 3e keer en ik weet het echt niet meer..
withney_4312 schreef:kiki1976 schreef:In mijn ogen is er maar 1 eerlijke optie en dat is haar verhuizen.
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar ik vind dat je er ook nog eens heel veel voor betaald!
Ik betaal een stuk minder, maar paard staat in een schone stal!
Dagelijks heel de dag naar buiten.
Met de winter in een zandpaddock (deels bestraat) met onbeperkt hooi.
Zodra het weer kan (ivm kleigrond) gaan de paarden weer de wei op.
Dan de keuzen 24/7 buiten of met de nacht op stal. Op stal ook onbeperkt hooi.
Verder 2x daags krachtvoer.
En hiervoor betaal je bij ons op stal € 160.-
+ Dat je nog gebruik kan maken van een goede verlichte buitenbak, kleine binnenbak, longeerpaddock, kantine
En gelukkig niet heel groot schalig.
Wel zelf mesten.
Indien gewenst is hier plek, en er kan altijd voor je gemest worden, geen enkel probleem.
Zoiets klinkt ideaal.. Alleen is hier in de buurt niet makkelijk te vinden. Ik kom uit de regio Zuid Holland..
bigone schreef:Er zijn plekken genoeg met goede verzorging (daar valt dit niet onder) alleen zal dat misschien een stuk verder weg zijn, kijk eens naar plekken in het noorden of Belgie en Duitsland. Jouw paard kan ook gelukkig lijken doordat het goed klikt met haar maatjes maar dat betekend nog niet dat haar leefomstandigheden goed zijn, paarden passen zich ook aan en maar twee keer voeren in de winter ,, het kan maar dan moet die tweede keer om 13.00 wel een gigantische bult zijn waar ze tot later op de avond genoeg aan hebben. ze komt niet echt veel tekort als ze rond en gezond is.
withney_4312 schreef:Ook als ik vertel, dat hij een enorm mooie wei heeft met vriendjes, enorm gras schuilplaatsen en daar nu de hele dag op staat te relaxen.. Sorry dat het een beetje dom over komt, maar zo'n wei als waar hij nu staat heb ik nog niet gezien en dat houd me tegen.. Daarbij heeft hij een ruime stal van 4 bij 3 en word er goed op hem gelet.. Hij staat niet weg te kwijnen ik kom dagelijks langs om te wandelen en tutelen(hele mooie omgeving) en derest van de dag staat hij nu zomers op het land..
en dan het negatieve: de bodem, het feit dat ze zo meutig is met de luikjes en het kuil etc....
Nicky1963 schreef:withney_4312 schreef:Ook als ik vertel, dat hij een enorm mooie wei heeft met vriendjes, enorm gras schuilplaatsen en daar nu de hele dag op staat te relaxen.. Sorry dat het een beetje dom over komt, maar zo'n wei als waar hij nu staat heb ik nog niet gezien en dat houd me tegen.. Daarbij heeft hij een ruime stal van 4 bij 3 en word er goed op hem gelet.. Hij staat niet weg te kwijnen ik kom dagelijks langs om te wandelen en tutelen(hele mooie omgeving) en derest van de dag staat hij nu zomers op het land..
en dan het negatieve: de bodem, het feit dat ze zo meutig is met de luikjes en het kuil etc....
Geweldig, zo'n wei. Maar als dat zou inhouden dat mijn paard in de herfst- en wintermaanden (en dat zijn er toch ook 6!!) in zijn smerige stal opgesloten wordt zonder frisse lucht (en heeft hij wel daglicht?) en zonder eten, dan is t jammer voor zo'n wei, maar mooi dat mijn paard ergens anders heen ging waar hij het hele jaar zou krijgen wat ie nodig heeft.
Alexandra_ schreef:sorry maar het 'slechte' overheerst. vind dat je dit niet er tegenover kan zetten. er is gewoon een punt waar je paard het slecht heeft.