kan dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:20

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat je nieuwe paardje juist blij gaat zijn dat hij niet meer in een stal opgesloten wordt. ;)
Mensen houden graag vast aan het oude vertrouwde, en als je ziet dat hij het niet redt a.s winter dan kan je alsnog een deken aanschaffen of het voer aanpassen.

Er is een verschil tissen 24/7 opsluiten of overdag buiten en snachts of stal in diverse varianten.

Ik heb er spijt van paard heeft er erg veel last van gehad.

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:10

Mijn paarden hebben nog nooit binnen gestaan, worden hier nerveus van. Altijd buiten zomer en winter. tot nov. 2013 met een zeer kleine schuilstal en veel nattigheid. Sinds nov. 2013 met een mega schuilstal, 4x 10mt waarvan 8 mt overdekt (dit is voor drie paarden). Ze hebben de keuze om op het beperkte gras, zand of schuilstal te staan. Wij hebben IJslanders maar bij ons op stal (op andere paddocks) staan ook dravers, andalusier, haflingers, kwpners, new forrest allemaal buiten en, op 2 na, allemaal zonder deken.
Ik weet niet wanneer je paardje komt, maar je zou kunnen beginnen met voor de koude nachten een dun dekentje. In de zomer en bij normale temeratuur in de nacht zonder deken en dan zo de herfst en winter in. laat ze die wintervacht maar aanmaken. Dan goed kijken of je paard erg zweet bij arbeid en het hebben van de wintervacht, je kunt dan besluiten om hem gedeeltelijk te scheren.
Je begint in het goede seizoen om een paard te laten wennen aan buiten, dus gewoon proberen en kijken hoe je paard reageerd. Heerlijk hoor dat je paard lekker buiten komt te staan, hopelijk komt je paard in een leuke kudde met veel vriendjes om mee te spelen en te groomen /3

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:13

De meeste paarden redden zich wel hoor 24/7 buiten. En je zit nu in een mooie tijd om het paard te laten wennen hoe het is om dag en nacht buiten te staan. Midden in de winter moet je dat niet veranderen maar zo kan die geleidelijk aan wel wennen. Eventueel een deken erbij als het paard het kou krijgt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:15

Prisca schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat je nieuwe paardje juist blij gaat zijn dat hij niet meer in een stal opgesloten wordt. ;)
Mensen houden graag vast aan het oude vertrouwde, en als je ziet dat hij het niet redt a.s winter dan kan je alsnog een deken aanschaffen of het voer aanpassen.

Er is een verschil tissen 24/7 opsluiten of overdag buiten en snachts of stal in diverse varianten.

Ik heb er spijt van paard heeft er erg veel last van gehad.

Buiten van bijvoorbeeld 9 tot 5 is alsnog 16 uur op stal. Is alsnog 16 uur te veel.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:26

Zeker kan dat... maar je moet hem niet opeens in december 24-7 buiten gooien... gewoon zo snel mogelijk doen... de vacht past zich op een natuurlijke wijze aan, aan de nieuwe omgeving... mijn pony stond eerst ook op een plek achter huizen waardoor het er een stuk mminder koud was als waar hij nu staat.. zijn vacht is nu dus ook in de winter 3x zo dik...

Hou het paard gewoon goed in de gaten en zorg ervooor dat de schuilstal ook eeen goede schuilstal is waar hij niet in de tocht staat en ook echt beschut staat

ilangok

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 08:55

hij komt 1 mei en dan gaat hij ook gelijk 24/7 naar buiten. :)

FemkeJelle

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:44

Oke wat leuk! Veel plezier met je paard. :)