lesjes bij niet manege. wat verwacht jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra8

Re: lesjes bij niet manege. wat verwacht jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:47

Jammer te ver voor ons wij wonen in de kop van N-H

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:08

Ik denk niet dat wat jij voorstel, realistisch is.

Zelfs als je alleen kosten-baten wil draaien, zonder winstoogmerk niet.

Het klinkt allemaal heel mooi en idealistisch.

Maar dan heb je straks je volle lesjes. En dan blesseert 1 van je paarden zich, kreupel, een wond, maakt niet uit, hij is even niet inzetbaar voor lessen.
Dan heb je dus én hogere kosten (Dierenarts, etc) én verminderde inkomsten én je moet 'nee' tegen een (vaste?) klant zeggen, die dan niet kan komen paardrijden.

En dat is pas 1 scenario.

In dergelijke gevallen zal tuigage sneller slijten, voerkosten wellicht omhoog (want ze doen meer dan alleen wat je er zelf mee doet als je die lessen niet geeft), etc. etc.

Aan de andere kant klinkt wat je van plan bent wel heel mooi en geschikt voor heel veel kinderen en volwassenen.
Maar ik denk dat je plan zoals het er nu ligt te idealistische en te weinig realistisch is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:45

Als ze de paarden toch al heeft, dan verdient ze er toch wat mee? De dieren krijgen aandacht, worden bereden en ze haalt nog wat binnen ermee. Als ze alleen maar staan, eten en je moet alles zelf doen, weet je zeker dat je erop achteruit gaat.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:57

Leuk idee, maar er zijn al veel mensen die dit doen hoor.
En de meeste maneges hebben paarden lopen met passend tuig...
Die paarden moeten namelijk heel blijven omdat ze anders alleen maar geld kosten.

Je idee is dus leuk, maar zou wel uitkijken met openbaar zo afgeven op maneges.
Die mensen doen hun best, zo goed mogelijk voor hun paarden en klanten te zorgen.

Maar wat ik begrijp is dus dat je les wil geven op je eigen paarden.
Als je op zn kleine schaal les wil geven dan heb je de kans om te kijken naar de kinderen welke bij je rijden, en kijken wat zij leuk vinden.
Ik geef zelf ook les op mijn eigen paarden, en vraag als de kinderen komen wat ze graag willen doen, of we verder gaan waar we de vorige keer gestopt zijn, of dat ze iets anders willen doen.
Spelletjes doe ik tussen door ook.
Buiten rijden niet zo veel, heb vooral kinderen rijden welke bang zijn en dan is het niet verantwoord buiten te rijden vind ik.

Dus kijk naar wat je klanten willen.
Zorg dat je duidelijke regels hebt, en leer de kinderen (of volwassenen) niet alleen rijden, maar begeleid ook in het uit de wei halen, borstelen en opzadelen.
Die dingen worden namelijk vaak vergeten en niet goed aangeleerd, terwijl daar de basis van het contact gelegd wordt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:05

bonbonnetjee schreef:
Ik heb dan een ongevallenverzekering. Dus als er iets met een kind gebeurt is dat geheel geregeld.

Bedrijfsmatig? Want dat scheelt heel veel in je premie.

Ik ben als ruiter ook verzekerd, maar niet bedrijfsmatig, want die premie krijg ik er dus van zijn lang zal ze leven niet uit.
Zorg ook voor een goede rechtsbijstandverzekering, zeker wanneer je tevens buitenritten aanbiedt want die gaan op jouw verantwoordelijkheid!

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:10

Mijn moeder deed dit aantal jaar terug ook. Wij hadden 2 b pony's waarop beginners leerde paardrijden.
We deden lessen van 30 minuten omdat dit voor beginners vaak lang zat is. Dit kostte 5,-.

Voor de lessen hoorde natuurlijk het poetsen etc. Na de les hielpen de kinderen met afzadelen.
De lessen waren heel wisselend, spelletjes, dressuur, pas de deux, op muziek, springen, zonder zadel en buitenrijden.

Van het geld konden we prima de pony's onderhouden!
Ze liepen ma, di, do en vrijdag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:30

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.