Dilemma, weer terug verhuizen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

talish

Re: Dilemma, weer terug verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:42

Manlief heb ik zover dat ik het zelf mag weten... Nu nog beslissen wat het beste is... Ik denk inderdaad terug naar waar ze stond als ze het nog willen doen en dan genieten van de keren dat ik wel tijd heb. Ga denk ik maar vragen of ze haar terug willen en dan afspreken dat ik het los laat en haar daar laat staan, zodat zij voor haar kunnen zorgen en pony daar ook van kan genieten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:53

Persoonlijk kan ik mij ook voorstellen dat je pas weet wat je mist als je het rijden/omgaan weer oppakt. :)

Misschien goed nadenken over moeten vs willen (minder vaak gaan en dan meer genieten, het niet als een plicht voelen) + wat inspiratie opdoen...
Bv naar een evenement (zonder paard), clinic, van iemand een Parelli-pakket lenen, je verdiepen in een andere tak (western, trec), enz.

Ik hoop in elk geval dat je een beslissing kan maken waar je je ok bij voelt. :)

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 09:04

Tja, vaak als een ander haar rijdt en ik daarbij kan kijken en zie dat ze leuk loopt krijg ik ook wel weer zin om te rijden, maar daarvoor heb ik dan wel iemand nodig die dat leuk doet. Dat had ik op de vorige stal wel...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:08

Ik denk ook dat je haar het beste weer terug kunt verhuizen naar haar oude stal. Volgens mij wordt ze daar met open armen ontvangen..

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:26

Heb je zelf er al weer opgezeten na de verhuizing?
Vaak als je gewoon een stapritje gaat maken, de omgeving verkennen, merk je dat je heerlijk tot rust komt. Even alleen jij en je ponymaatje, geen kids, geen man, geen huishouden, helemaal niets.
En vandaar uit zien of je zin in het rijden en in het er naar toe gaan terugkomt. Zo niet, dan is het beter haar terug te zetten waar ze stond en dan de bijrijdster weer vragen. Een andere optie is om een bijrijdster te zoeken in de buurt waar ze nu staat.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:04

Misschien klink ik nu hard, maar volgens mij heb je gewoon een skup onder je kont neudig om op je eigen knollie te stappen.

Zelf heb ik ook zoooooooooooooooo'n dip gehad, had geen zin om te rijden of überhaupt naar haar toe te gaan. Ik was nog wel een stuk jonger dan nu. Die skup kreeg ik toen van mijn ouders. Maar m'n God wat ben ik blij dat ze dat toen gedaan hebben.

Ze hebben toen keihard tegen mij gezegd of ze gaat met je paard bezig, of we verkopen haar. Want op deze manier is het niet eerlijk tegenover haar.

Bij deze wil ik jou effe die skup geven, zin moet je maken, net als tijd.
De drempel om er heen te gaan lijkt misschien wel toren hoog, maar ik weet zeker zodra je bezig bent dat je dan ook wel plezier in hebt.

Kun je geen zin en tijd maken, is het eerlijker tegenover je paard om te gaan verkopen. Misschien wel aan de persoon die bijreed.

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 09:56

Haha, ja dat van die skup onder mijn kont is misschien wel waar, laat ik die nou net wel krijgen van degene die haar bijreed op de vorige stal en niet waar ik nu sta...

Jessica2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:04

Dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn hoor: terug naar de oude stal!Zoals ik lees is dat voor alle partijen het beste ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:14

Zorg ervoor dat je partner deze skup geeft.

Kijk het nog even aan, de avonden worden nu weer langer, dus je krijgt meer tijd om in de avond ook weer wat te kunnen doen.

En dus hopelijk ook meer zin.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:26

Joh ts, als jii niet wil rijden is dat jou zaak hoor! Ik heb dat ook een heeele lange tijd niet gedaan. Verzorgen, poetsen en alles wel, maar niet gereden. Lekker boeiend. Ieder zijn eigen ding toch?

Ik zou beestje lekker op oude stal terugplaatsen. Weet jij zeker dat er een goed iemand naar omkijkt, kan jij lekker komen als het uitkomt en als je dan zin hebt, stap je gewoon weer op :)

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:11

Ik denk dat je gelijk heb en misschien komt het wel weer terug dat ik weer wil rijden. Dan heeft ze in ieder geval geen jaar stil gestaan, dat is wel belangrijk denk ik, ze is al bijna 17, vandaar...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:16

precies, rust roest bij die oudjes ;)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:24

Volgens mij weet jij zelf diep van binnen al wat je écht wilt! Volg je hart!
Voor pony, bijrijder én jou klinky de oude stal beter

bonbonnetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:29

Ik zou het persoonlijk eerst even aankijken.
Pony krijgt zo te horen genoeg weidegang.

Misschien moet je er even inkomen?

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:48

Ik heb ook een paardje van ongeveer die leeftijd, twee jonge kinderen en een huishouding. Je prioriteiten komen anders te kiggen als je een gezin hebt, vaak ontbreekt het mij ook aan zin, om wat te gaan doen, maar mijn paardje staat 24/7 buiten en staat met vriendjes. Ik geloof niet dat ze dat heel erg vindt dat ik haar niet rijd (ze heeft een blessure nu dus nu kan ik ook even niks). Zolang ze knuffels krijgt van haar vriendjes, lekker buiten staat en niet op stal, geloof ik niet dat je je svhuldig hoeft te voelen. Ondertussen kun je proberen om alleen heen te gaan om even te borstelen of gewoon er even te zijn. Leg niet zo'n druk op jezelf, omdat MEN vindt dat je wat MOET doen. Je MOET niks met je paard, je MAG met je paard. Maar op de een of andere manier zit het er zo bij mensen in gebakken dat je vanales moet. Je moet 4x per week rijden, je moet je paard elke dag borselen, je moet dit, je moet dat, omdat mensen dat vinden, omdat dat altijd zo wordt gedaan. Maar je traint je hond toch ook niet elke dag en wat denk je van alle shetjes die gewoon maar paard lopen te zijn in het weiland, waarom kan dat met jou paardje niet. Laat em lekker paardje zijn en probeer ondertussen gewoon lekker te genieten als je daar bent. Geniet ervan dat je paardje mooi in de kudde staat, speelt met andere paardjes en gewoon lekker paard kan zijn.
Dus geniet, niks moet omdat men dat vindt. Je zin en tijd komt wel weer, sneller dan je denkt, als je niet zo'n druk op jezelf legt. Laat los wat anderen zeggen, over dat je moet rijden, als je paard eten en drinken heeft en vriendjes in de wei, dan geloof ik niet dat je je paard hoort klagen hoor!

Edit sorry voor de typefouten het is nog vroeg

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 16:39

Hallo allemaal, bedankt voor alle meningen! Ik heb de keus gemaakt om het toch nog even aan te kijken op de stal waar ik heen gegaan ben. Ik ben eigenlijk ook niet voor niets weg gegaan op de oude stal plus haar eigen box daar was niet meer vrij en dan zou ze een donkerdere stal krijgen, waar ik me dan vast ook weer aan ga storen... Dus voor nu staat ze heerlijk op de wei en van de winter zie ik wel verder. Tot nu toe ga ik er ook elke dag heen en dat vind ik ook wel weer leuk, dus het gaat vast ook wel weer kriebelen om meer met haar te doen dan alleen poetsen enzo!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:56

Volgens mij moet je er gewoon even in komen, er aan wennen dat je nu gemakkelijk naar je paardje kunt zonder dat het gelijk als "moeten" voelt. Als je er eenmaal aan gewend bent om elke dag iets met je paard te doen, komt het rijden misschien ook vanzelf en zo niet, is tutten en teuten, wandelen, longeren, free stylen of wat dan ook, ook leuk. Grote kans dat je als je eenmaal merkt dat het rijden lukt, daar ook weer wat fanatieker in wordt, al is het alleen maar om de gezondheid van je paard te behouden.