Mousmous schreef:Ik heb 2 kennissen die zo'n bodem met polyvlokken hebben, en die bodems zijn goed. Worden dan ook wel gesproeid als het nodig is. En op tijd gesleept. Trekken zou ik niet doen, dan trek je de bodem juist weer los. Wat je misschien wel zou kunnen doen, dat hebben wij nl ook gedaan, is een puls slaan. Dan kan je sproeien met grondwater. Daar zijn de kosten meestal wel van te overzien, het slaan van de puls bedoel ik. Heb je wel ook nog een pomp nodig, maar die zijn nog wel betaalbaar. Wij denken er zelf over om een paal er bij te zetten met een zonnepaneel, maar moet dat nog uit gaan zoeken. Als dat lukt heb je wel even de investering maar geen kosten meer van het sproeien, ook al staat hij lang aan.
Ik zou even kijken op http://www.polyvlokken.com
Het zal je hoe dan ook altijd wel een duitje gaan kosten.
Bedankt! Dat het wat gaat kosten wist ik natuurlijk van te voren, maar een achterberg is teveel van t goede haha.
Wij maken overigens al gebruik van grondwater, helaas is de druk in de zomer zo laag dat ik niet voldoende druk heb om de sproeier te kunnen gebruiken, vaak doe ik het dan met de hand, maar daar is dus geen beginnen aan naar een kleine 15 min. Is t al weer droog.
Ik ga evenaar die polyvlokkwn kijken, bedankt