Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:13

Wij hebben ook een bouwlamp met sensor op het pad gericht. Ideaal, want het schrikt toch best af. De paarden zijn hier ook aan gewend.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:27

Ik heb voor de houten omheining weer prikpaaltjes afgewisseld met houten palen staan, ong 30 cm ervanaf. Dit omdat het hout aangevreten werd door een in het bijzonder. Wegens de shet zijn het 3 laagjes draad.

Als ze echt kwaad willen kunnen ze dus nog gewoon bij het ingangs gedeelte erin. Dat is gewoon een weidehek met een ketting erom. Je moet er toch ergens uit.

Ik ga denk ik sowieso de bouwlamp doen op het pad gericht, even kijken hoe dat zit met bedrading, want vanaf mijn huis en de stroomcentrale is het zeker 75 m lopen naar de schuilstal (groot parkeerterrein).

De greppel beveiligen met een dik ijzerdraad gespannen zodat iemand zwaar hard in de greppel dondert is ook een goeie. Van dat ijzerdraad krijg je ook een vieze schok. Misschien daarvoor, in de wei van de buren en omhoog vanaf de greppel...

Kim

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:36

Jeetje zeg, dat is enorm schrikken! Ik hoop voor je dat dit snel opgelost wordt. En een bouwlamp achter de weide in het stuk waar de vreemde bij de wei is gekomen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:40

Vreselijk en dan heb je ook nog een je paarden bij huis staan! Fijn dat de buurvrouw toch wel de boel in de gaten houdt.
Volgende keer ook als de buurvrouw iets ziet eerst jou bellen of jij het niet bent en anders gelijk de politie.
Hoop dat je de bordjes vind voor de camera's.
Goed stroom en de sensorlamp vind ik ook een goede.
Verder ook al goede tips gegeven.

ChanelJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:43

Wij hadden op stal ook 2 jaar geleden in de zomer een vreemde die alle draadjes van het weiland open had gedaan dus alle paarden liepen los op het erf..
Maar dat was een keer en voorderest niet meer gebeurd vreemd..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:25

Ik hoor net dat de andere buurvrouw vorige week een zaklantaarn in hun slaapkamer geschenen kregen s nachts. Zij slapen aan de achterzijde van hun woning en dat ligt weer naast de schuilstal. De man lachtte haar nog uit tot nu. Ik word er naar van. Ik ga denk ik even t algemene politie nummer bellen en de paarden zo vast binnen doen...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:42

Ik mag een camera hangen, evenals 112 bellen. Met de beelden mogen ze ook gewoon beeldmateriaal aandienen. Ook moet ik mn buren inlichten aan alle mogelijke kanten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:45

Bah wat eng zeg, goed dat je de politie hebt ingelicht.
Wat zijn er toch rare mensen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:51

Brr dat is wel heel eng zeg... Zeker nu ik net de laatste 'gestalkt' heb gezien. Ben wel benieuwd of het iemand is die wraak wil nemen of zo of is dat niet mogelijk? Hoop in ieder geval dat het snel stopt want het is echt van de zotte dat dit steeds vaker gebeurt. Iedereen moet maar aan andermans beesten zitten tegenwoordig..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:52

Helaas wel echt te erg voor woorden blijf lekker van de beesten af, en handel het met woorden af.
Ik vind het echt verschrikkelijk als je aan andermans eigendommen komt. Persoonlijk vind ik het een teken van zwakte.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:03

Misschien in de nacht een leuke schikdraad aanzetten? :D
Wat een stelletje schoften! HUFTERS!! Stelletje banketstaaf.

Ik moet er niet aan denken dat mijn verzorgpony met zoiets te maken krijgt. Goddank hebben zij camera's hangen (omdat het aan een garage vast zit.)

En misschien moet je een gemenere pony hebben.. zoeen die een enorme trap geeft.. :))
Ik wordt echt gemeen volgensmij..

Ze moeten je pony's wel heel wat aangedaan hebben om ze zo bezweet te krijgen. Misschien ook afwisselend met de buurvrouw je paardjes checken?

Sterkte.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:44

Gini schreef:
Ganzen enkel om deze reden aanschaffen zou ik niet doen, ook deze dieren hebben hun verzorging, een veilig verblijf en voedsel nodig.

Ze leggen ook eieren en daar kun je heerlijk mee bakken.
Sta je wat sterker in je schoenen heb je heerlijk scharrelvlees.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:55

sommige mensen schaffen ganzen juist aan voor beveiliging zegmaar..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:56

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar alles wat ze beschermt is natuurlijk welkom denk ik..

-maar eigenlijk moeten die !@#*&#@(()!@# gewoon een heel end opsodemieteren!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:06

Ganzen maken veel lawaai als er vreemde op het erf komen en dan weet je gelijk dat er wat aan de hand is vandaar denk ik.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:25

Jeetje wat heftig zeg! Hoop dat er niks ernstigs gebeurd..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:31

Ben net bij de overburen geweest. Deze hadden in de zomer van 2012 herhaaldelijk last van indringers op hun shetlandfokkerij. Weides liggen ook gewoon aan huis en het voorhuis van onze woning, welke bewoond wordt door anderen, die kijken erop uit, evenals de buren aan hun linkerkant. Halsters van de shetlandmerries waren omgewisseld, ook kleddernatte pony's, sommige niet eens meer handelbaar. Beste man plaatst een camera, ivm de veulens waar hij zich zorgen om maakte. Heeft hij tot overmaat van ramp mensen en een auto waargenomen, en is naar buiten gerend. Stonden ze verdikke een shetlandmerrie over het hek te tillen met 3 man :? Ze hebben de pony 'laten vallen' en zijn weggereden toen hij schreeuwend naar buiten kwam. Wil niet zeggen dat het dezelfde zijn, maargoed, alles kan natuurlijk.

Ben net de omheining verder gaan controleren, alles is heel en het stroom doet het. Op de voetstappen na kan ik niks vinden, dus ik ben de greppel wal verder af gaan kijken waar iemand mogelijk overheen komt. Op de plaats recht tegenover de wei is niks te vinden. Wel is bij de greppel een bepaald gedeelte verderop waar bramenstruiken voor/tegen de greppel aan groeien de boel plat gedrukt. En dan opvallend plat, in verhouding tot de rest van de bramenstruiken en struikgewas.

Ik ga:
- een babyfoon op stal plaatsen en zelf het andere gedeelte in huis houden
- een sensorlamp op de schuilstal aanbrengen welke op het pad schijnt
- een sensorlamp bij de stallen en de uitgang ophangen naar de weg
- een camera ophangen bij een boom waar voldoende zicht is op het betreffende pad gedeelte
- een camera op stal ophangen
- voortaan alles op slot houden, incl de hooi en vlas opslag
- een ijzerdraad spannen vlak voor de greppel en ter hoogte van de greppel waar het overgaat naar mijn track. Dat verbinden met de hoofschakelaar van het stroomkastje zodat een desbetreffende schok niet zuinig zal zijn. Hopen dat degene die het vieze lef heeft om over de greppel te komen zo hard valt over het onderste draad en volop met zn bakkes op de het bovenste draad neerkomt _-:(
- me verdiepen in ganzen, voor herrie bij onraad ben ik ook wel voor.

Dit wordt een dure grap. En dat voor wat? Smerige onbekende mensen die niet van je paard kunnen blijven? Met welk doel voor ogen? Af en toe vraag ik me af waar het heen gaat met de mensheid.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:34

Goede maatregelen! Hopen dat vooral de een na laatste zijn werk gaat doen.. ~~}>
Stelletje mafkezen..
Laatst bijgewerkt door Majabeestje op 15-03-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:35

Het is inderdaad belachelijk dat je zoveel geld en tijd nu moet gaan besteden omdat mensen zo brutaal/onbeschoft zijn.
Ts ik hoop dat het allemaal helpt en dat als diegene nog 1x komt inderdaad een goede opdonder van het stroom krijgt en als diegene toch verder komt dat jullie dit door hebben en opgepakt wordt door de politie.
Heel veel sterkte.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:40

Brrr wat eng......
Hopen dat die griezel opgedonderd is, of betrapt word!!

(Je huis klinkt trouwens echt als wauw, ik wil wel ruilen hoor :P )

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:41

bij een heterdaad gelijk 112 bellen en melding maken van een inbraak die aan de gang is dan zijn ze er super snel!!!11
camera beelden mag alleen als het aangegeven staat!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:42

Pff.. ik zou dit ook doodeng vinden :=
Hoe erg is het tegenwoordig in Nederland gesteld dat je niet eens je paarden veilig buiten kunt laten lopen? Verschrikkelijk.

Ik hoop dat dit een eenmalig iets was :(:)

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:58

Heftig!! Ik hoop dat je met je maatregelen geen last meer hebt van mensen die ongewenst op jou terrein komen (of die van andere)
Wat denken ze wel niet, met 3 man een shetlander proberen over het hek te tillen.. het is toch te gek voor woorden tegenwoordig!!

Mijn weiland grenst helaas aan geen enkel huis, wel langs de rand van een woonwijk. Af en toe ben ik ook bang dat ik eens iets zal aantreffen.. :(

Heel veel succes! Ik hoop dat je geen last meer hebt van ze of ze te pakken krijgt!!

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:12

wat een vreselijk eng gebeuren!! ik ben wel stiekum een beetje benieuwd hoe dit afloopt ( ziet iemand met zn bakkes op t stroomdraad kletteren hahaa)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:48

Dat word idd een dure grap, en waarvoor? Omdat er '¥%\!{<$ idiote mensen rondlopen. hoe bedenk je het om een Shetlander op te tillen?!