Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:Hierdoor krijgt het misschien net niet de kans om te gaan rotten, wat dat vlas wel deed.
) want dat gaat bij normaal gebruik ook niet rotten. Het stinkt overigens ook totaal niet bij mij, terwijl ik de stal dus nooit leeghaal. Alleen om de dag drollen en natte plekken eruit en altijd bijstrooien. verootjoo schreef:helemaal mee eens.
1. idd, (weet trouwens niet of jullie zaagsel of houtkrullen bedoelen, maar ik neem maar ff houtkrullen.) zaagsel stoft juist niet, als ik een stal met stro opstrooi, wordt ik asmatisch, bij houtkrullen niet.
2. het neemt juist meer vocht op, hoef je minder vaak intensief uit te mesten.
3. niet zo moeilijk hoor, wij scheiden het zelfs niet eens van het stro en spreiden het zelf over het land uit.
4. ik heb nog nooooit een paard zaagsel zien eten, alleen bij stro, en daar krijgen ze ook koliek van.
5. het stinkt alleen maar, als het al heel lang nat in de stal ligt, als je de stal elke dag uitmest, heb je daar geen last van.
. Iedere dag wordt de mest en opvallende urineplekken verwijderd. Daarna gaan de zijkanten naar het midden. En 1 x in de week schuiven we de droge, schone bovenlaag naar een hoek en halen we de natte onderlaag weg. Daarna wordt alles verspreid en komt er een nieuwe baal bovenop.verootjoo"]
[quote="CGJ12"][quote="imker schreef:Dit is eerder iets voor VMR, maar goed.
Ik ben niet zo'n fan van zaagsel, redenen:
1. stoft
2. neemt niet voldoende vocht op
3. is moeilijk om op te laten halen
4. als paard zaagsel eet: koliek
5. nat zaagsel STINKT
Dan kun je beter op vlas overgaan, daar heb je bovenstaande problemen niet bij.

CGJ12"]
[quote="imker schreef:Dit is eerder iets voor VMR, maar goed.
Ik ben niet zo'n fan van zaagsel, redenen:
1. stoft
2. neemt niet voldoende vocht op
3. is moeilijk om op te laten halen
4. als paard zaagsel eet: koliek
5. nat zaagsel STINKT
Dan kun je beter op vlas overgaan, daar heb je bovenstaande problemen niet bij.
!
.
!)
at nat zaagsel stinkt, klopt als je het niet mest
!
!
!