CxB schreef:In het wild hebben ze ook geen schuilstal en worden ze niet gevoerd...
Ja! inderdaad! wat klagen ze dan
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saskiakefie schreef:2 a 3 x per dag te weinig?? Wat denk je hoe dat in de natuur gaat? Daarnaast hebben ze ook nog wel wat gras te eten. 1x in de 3 dagen krachtvoer zie ik opzich geen probleem van in, want het gaat toch voornamelijk om de vitaminen en mineralen en die krijgen ze zo wel binnen. .
Myca schreef:saskiakefie schreef:2 a 3 x per dag te weinig?? Wat denk je hoe dat in de natuur gaat? Daarnaast hebben ze ook nog wel wat gras te eten. 1x in de 3 dagen krachtvoer zie ik opzich geen probleem van in, want het gaat toch voornamelijk om de vitaminen en mineralen en die krijgen ze zo wel binnen. .
Ik vind 2 á 3 x per dag een paard voeren inderdaad echt te weinig. Ik zie liever het dubbele.
In de natuur eten ze de hele dag door met af en toe eens een pauze.
Op de foto zie ik wel een heerlijk grote uitloop wei, maar het gras wat daar staat, daar zit echt niet veel meer in hoor.
Bootsiebob schreef:Een bordje ophangen met uitleg: wij staan graag buiten met soortgenootjes ipv opgesloten op stal, zijn met wintervacht+dekens bestand tegen de kou en worden 3 keer per dag gevoerd. Achterin de wei hebben we beschutting en droge grond met gras om te eten. Meer informatie: http://www.paardnatuurlijk.nl Steken de zogenaamd bezorgde mensen nog wat van op
tjaakje schreef:Pffff, Nederland op z'n truttigst. Je kan het echt nooit goed doen lijkt wel! 24/7 op stal is niet goed, want een paard moet bewegen. Lopen ze buiten op een gigantisch veld waar ze hun lol op kunnen, is het weer niet goed omdat mensen denken dat ze omkomen van de honger. Hou je netjes het gewicht van al je paarden in de gaten zodat ze niet te zwaar worden, is het niet goed. Geef je ze onbeperkt hooi, is het ook niet goed. Paarden zijn taaie beesten. "In de natuur" is geen schuilstal, geen hooiruif, geen krachtvoer, geen deken. Laat iedereen toch gewoon zijn paard behandelen zoals hij zelf denkt dat goed is! Er zijn meerdere wegen naar Rome, wat voor het ene paard werkt, is totaal verkeerd voor het andere paard.
Waar het eigenlijk op neer komt: mensen oordelen veel te snel. Zij doet het niet zoals ik denk dat goed is, dus zij doet het fout. TS, jouw paarden staan naar mijn idee in een paardenparadijs. En als ik had gevonden dat het niet een paardenparadijs was: als ze er gezond en happy bijstaan, wat is het probleem dan!
Myca schreef:saskiakefie schreef:2 a 3 x per dag te weinig?? Wat denk je hoe dat in de natuur gaat? Daarnaast hebben ze ook nog wel wat gras te eten. 1x in de 3 dagen krachtvoer zie ik opzich geen probleem van in, want het gaat toch voornamelijk om de vitaminen en mineralen en die krijgen ze zo wel binnen. .
Ik vind 2 á 3 x per dag een paard voeren inderdaad echt te weinig. Ik zie liever het dubbele.
Op de foto zie ik wel een heerlijk grote uitloop wei, maar het gras wat daar staat, daar zit echt niet veel meer in hoor.
Myca schreef:Team_Sublime schreef:@ myca. zolang ze op gewicht zijn en niet schommelen lijkt mij dit goed toch? ze doen het al 10 jaar op deze manier. elke dag krijgen ze verder wel wat lekkers en zodra ik verschil in gedrag merk of gewicht word het altijd gelijk gecheckd.
en ze krijgen niet allemaal 1 emmer. nee ze kriijgen een emmer die ze mijn zijn alle moeten delen.
ben even foto's zoeken.
TS, in je profiel staat dat je 18 bent. Wil je zeggen dat je vanaf je 8e al zo voor de paarden zorgt?
Paarden zijn grote dieren en ze hebben maar één maag. Ze hebben dus continue voedsel nodig.
1 x In de 3 dagen een emmer die ze moeten delen betekent niets voor de laagste in rang en teveel voor de baas in de wei.
Dan kan je nog beter vaker ruwvoer geven, of bijv. dagelijks zoiets als wortelen verspreid over het land.