xSlvna schreef:Heeft het eigenlijk veel nut/verschil? Hier word 'nooit' gemest naar mijn weten en toch jaar in jaar uit 'genoeg' gras.
Bewerk jij je land dan ooit, of laat je het gras elk jaar gewoon opnieuw groeien, en hoe ben je begonnen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VreVrou schreef:Oke, ik snap je gedachte. Of het in de praktijk zo werkt vraag ik me af omdat de organische stof niet in de bodem terecht komt om humus te krijgen. De koemestkorrel lost nu op en de messtoffen komen wel in de grond. Om voor het bodemleven echt iets te kunnen doen zou je vaste mest IN de bodem moeten brengen maar dat gaat niet zonder de boel op kop te zetten. Ik vind bemesting ook altijd maar een lastig iets, maar groeien zal het!
VreVrou schreef:Focussed schreef:
Omdat ik anders helemaal geen organische mest heb en het bodemleven dus nergens van kan leven. (Weide wordt iedere dag uitgemest namelijk).
Oke, ik snap je gedachte. Of het in de praktijk zo werkt vraag ik me af omdat de organische stof niet in de bodem terecht komt om humus te krijgen. De koemestkorrel lost nu op en de messtoffen komen wel in de grond. Om voor het bodemleven echt iets te kunnen doen zou je vaste mest IN de bodem moeten brengen maar dat gaat niet zonder de boel op kop te zetten. Ik vind bemesting ook altijd maar een lastig iets, maar groeien zal het!