Verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:26

AmanchoLover"]
[quote="duivelintje"][quote="AmanchoLover"]
[quote="BlanCarla schreef:
Informeer mss eens bij pony's die je ergens in de buurt ziet staan Verward (indien die er zijn Schijnheilig Tong uitsteken ),..? ga dan naar de eigenaar op zoek, en vraag het ze gewoon eens op een beleefde manier? Een nee heb je, een ja kan je krijgen Tong uitsteken Schijnheilig Haha!

Succes OK dan!

Dat is juist het probleem er zijn geen paaden bij mij in de buurt niet echt veel
[/quote]

geen paarden / pony´s bij jou in de buurt? kijk je wel verder dan alleen je eigen straat dan? er zijn zowiezo al 2 manege´s 1 in spijkenisse zelf en 1 in hoogvliet (vlak bij de brug richting ri-rho). verder zijn er een paar stukjes land waar ik van de zomer paarden heb zien staan.
ik zeg niet dat er verzorgers gevraagd worden daar, maar bijv. alleen al op de manege van spijkenisse staan ontzettend veel paarden probeer het daar gewoon eens zou ik zeggen en spijkenisse is nou niet zo groot dat het 1 en ander niet aan te fietsen is. verder staan op de kinderboerderij vlak bij de metro geen pony´s?
zoals je ziet staan er zat paarden in spijkenisse, je moet alleen even zoeken (probeer ook eens een gouden gids, daar staan misschien nog meer stallen in de buurt in.
[/quote]

Ik weet dat er manege's zijn in de buurt.
Maar daar rij ik nie en ik ga nie naar een manege waar ik de weg nie weet en waar ik niemand ken. en dan vragen of ik een paard mag verzorgen.
Dat is onbeleefd.

[/quote]
Wat ik altijd vroeg is: Heeft u nog hulp nodig met het verzorgen van uw paarden?
Dat is toch niet onbeleefd? Iig succes!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:51

Het ligt eraan wat voor verzorgpony je zoekt: eentje met veel pit, een rusitger typje, eentje die je hard moet aanpakken. Ook is het altijd handig om te vermelden hoelang en wat voor rij ervaring je hebt. Ikzelf ha dus ook dat soort problemen, voornamelijk omdat ik toen ik begon met zoeken pas 2 jaar reed. Ik vertelde gewoon hoelang ik reed, maar ik zat wel bij de beste gevorderde groep van de manege, wat ik dus niet vertelde. Ik dacht dat dat niet van belang was, maar goed. Je zou ook kunnen vertellen waar je sterke punten zitten, of ergens vraag aan iemand in je omgeving ( met een eigen paard of verzorgpony ) om de tamtam in de gaten te houden. In dat wereldje hoor je het namelijk meteen wanneer iemand een bijrijder of een verzorgster zoekt. Mijn vriendin werd een keer erop aangesprken of ze Sunny wilde verzorgen, zij had echter geen intresse omdat ze al een verzorgpony had. Ik de keer daarop mee, daar aangebelt en ik mocht er 1 van de drie kiezen ( hoezo luxe Tong uitsteken ) Ik rijd nu al vanaf mei op Sunny, mijn moeder zorgt voor April en een vriendin rijdt op de Fjord. Ik luister goed naar de "roddels" en probeer anderen ook aan een verzorgpony te helpen. Bij de plaatselijke dierenwinkel hangen ook vaak advertenties voor verzorgen of bijrijden, noteer het telefoonnummer en bel op. Bellen zegt overigens meer dan mailen. Een keertje proefrijden kan ook nooit kwaad, het klikt 9 van de 10 keer wel. Maar als het niet klikt hebben beide partijen er niets aan. Je kunt ook altijd in een blaadje als "De vondst" enzo kijken, plaatselijke paardenblaadjes etc... op marktplaats staan ook af en oe van die dingen.

In ieder geval veel suc-6, en sorry voor mijn lange verhaal. Ik was nu eenmaal op dreef Schijnheilig
En bel anders gerust aan, heb ik ook gedaan. Ik wist niet eens zeker of ze iemand zochten. Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken

Bontje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:30

ik ben aan mijn eerste verzorgpaardjes gekomen door www.marktplaats.nl en je kan ook eens naar een ruitershop gaan daar heb je vaak prikborden hangen met briefjes waar op staat mensen gezocht en je kan der zelf natuurlijk ook wat ophangen maare idd 11 jaar is nog wat jong de meeste mensen denken dan dat je de verantwoordelijkheid om voor een paardje te zorgen niet aan kan je kan wel proberen een soort rijponietje ofzow te zoeken gewoon een ponietje wat je in het weekend rijdt

je kan natuurlijk ook een paardje zoeken door rond te vragen bij vrienden van je of die mensen kennen dat is ook de meest betrouwbare manier om niet met iemand die het slechte met je voor heeft in contact te komen Lachen

Veel succes en plezier Schijnheilig *LOL*

_Astrid_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 14:13

Ik kijk ook elke dag op marktplaats en andere site's.
Thanx...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:22

Ehmm ik heb niet alle berichtjes gelezen maar ik was 10 jaar toen ik 2 verzorgshetlanders kreeg.. ik zou t best beginnen met kleine pony's je zal ook veel plezier mee hebben.. ik ging samen met me moeder naartoe ( omdat ik doof was maar je kan ook alleen heen gaan) niet mailen maar als het in jouw omgeving is ga zelf erheen en dan bel gewoon aan en vraag of ze misschien een leuke verzorgster(s) zoeken, begin zeker niet over je ervaringen enzo maar zeg dat je heel graag een pony wil verzorgen.. zo heb ik het dus gedaan en heb ongeveer 2 jaar 2 schatten verzorgd.. het lukt jou,.. je moet zelfvetrouwen hebben! En zoek zeker geen grote pony paard maar een kleintje.. zie zeker hoeveel plezier je aan zal hebben en dan zien ze je kwaliteiten en zullen misschien een groter pony aan jou toe laten..
groetjes Moon Chloe

_Astrid_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 16:37

MoonChloe schreef:
Ehmm ik heb niet alle berichtjes gelezen maar ik was 10 jaar toen ik 2 verzorgshetlanders kreeg.. ik zou t best beginnen met kleine pony's je zal ook veel plezier mee hebben.. ik ging samen met me moeder naartoe ( omdat ik doof was maar je kan ook alleen heen gaan) niet mailen maar als het in jouw omgeving is ga zelf erheen en dan bel gewoon aan en vraag of ze misschien een leuke verzorgster(s) zoeken, begin zeker niet over je ervaringen enzo maar zeg dat je heel graag een pony wil verzorgen.. zo heb ik het dus gedaan en heb ongeveer 2 jaar 2 schatten verzorgd.. het lukt jou,.. je moet zelfvetrouwen hebben! En zoek zeker geen grote pony paard maar een kleintje.. zie zeker hoeveel plezier je aan zal hebben en dan zien ze je kwaliteiten en zullen misschien een groter pony aan jou toe laten..
groetjes Moon Chloe

Zal ik doen ik heb ook wat aan CounTree hier gevraagd en we zijn aan het mailen, maar wacht nu nog op een mailtje waar ik antwoord op moet hebben dan kan ik kijken of het gaat.
Thanx....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:47

Nou ik gaf t advies graag Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:24

Hoe lang rij je al eigenlijk? Ik heb zelf mijn paarden op de manege in spijkenisse staan. Iedereen is daar altijd welkom om te poetsen en te helpen met de pony's. Als je regelmatig komt en veel helpt kun je op een gegeven moment een vaste verzorgpony krijgen waar je in ruil voor hulp op de manege ook af en toe gratis les op mag nemen. Ik ben zelf ook op zoek naar een verzorger, maar dan 1 zonder ervaring met paarden... Want wat er tegenwoordig allemaal geleerd wordt aan die kids... Dan weten ze het allemaal beter Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:42

hee shamal Arabs: please ffies bij zeggen aan wie je t vraagt... aan mij? of aan wie dan ook.. maar goed ik zelf rij nu 4 jaar, en ik zeg niet dat ik alles weet hoor.. elk keer leer ik steeds wat bij.. Humanisten zeiden: een mens die alles denkt te weten is juist de domsten van allen mensen..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:58

Ik bedoelde de topicstarter Knipoog gewoon nieuwsgierigheid Knipoog

_Astrid_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 19:45

ShamalArabs schreef:
Hoe lang rij je al eigenlijk? Ik heb zelf mijn paarden op de manege in spijkenisse staan. Iedereen is daar altijd welkom om te poetsen en te helpen met de pony's. Als je regelmatig komt en veel helpt kun je op een gegeven moment een vaste verzorgpony krijgen waar je in ruil voor hulp op de manege ook af en toe gratis les op mag nemen. Ik ben zelf ook op zoek naar een verzorger, maar dan 1 zonder ervaring met paarden... Want wat er tegenwoordig allemaal geleerd wordt aan die kids... Dan weten ze het allemaal beter Knipoog

sorrry dat ik zo laat reageer maar heb lang niet in deze topic gekeken.
Ik rij 4½ jaar bijna 5 in april. En waar is deze manege dan??
Ik zeg dit niet omdat het me leuk lijkt om je pony te verzorgen, maar ik vind helemaal niet dat ik alles beter kan, want ik vind juist dat ik slecht ben(hahah) maar als ik een beginner iets fout zie doen dan ga ik er ff naar toe want hun moeten het ook leren.

natascha_60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:10

Je moet is bij een manege of pensionstal gaan kijken en als je een leuk paard ziet dan vraag je gewoon aan de eigenaar of hij of zij nog een bijrijdster zoekt of iemand die haar of zijn paard een of meerdere keren in de week wil verzorgen, dat heb ik ook gedaan en ik heb nu zelfs 3 paarden waarbij ik alles mag doen wat ik wil!!! OK dan!

groetjes natascha, en veel succes he! Knipoog