Getten in de wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniellet25

Re: Getten in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:57

Ja :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:22

ik vind een halster in de wei en op stal al geen prettig idee. De staleigenaar heeft dat liever wel omdat hij ze binnen/buiten zet, dus ik liet het halster dan maar om.
Op dit moment lopen de paarden los naar de paddock (dus niet aan het halster), dus ik heb gelijk het halster afgelaten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:42

Hoezo is het belachelijk om paarden met bescherming om op de wei te zetten??? Gaat wss om kostbare sport paarden. Wees blij ze uberhoupt op de wei gaan!!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 19:20

Dankje voor alle respons! Ik herrinner me ook vaag een of andere theorieles waar het over getten ging en bescherming over het algemeen en dat je deze maar voor bepaalde tijd mocht aanlaten...

Romy1234 schreef:
Belachelijk, mensen zijn knettergek tegenwoordig.

Met al die beschermers om en de benen maar lekker warm worden en vaak afgekneld omdat de helft te krappe of verkeerde beschermers om doet.
Waar gaat de wereld heen?

Bij ons zijn wij verplicht zonder halster op stal of de wei te zetten en als ik beenbescherming om zou doen zou de staleigenaar mij voor gek verklaren en de bescherming af doen denk ik haha, en terrecht.
Paard kan prima op zn benen staan en die kunnen echt wel iets hebben, hebben ze het niet aan de benen krijgen ze ergens anders wel wat, kan je je paard net zo goed in een museum laten zetten.

Haha dat argument moet ik nog eens gebruiken als ik het aan hen moet uitleggen! :')

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:26

Is het niet dat de staleigenaar het wil voor de eerste keer dat ze naar buiten gaan.
Dan is het toch maar voor een korte tijd, en de eerste keer kunnen paarden als ze de hele winter niet op de wei zijn geweest flink uit hun dak gaan.
Standaard de hele zomer vind ik dan weer een beetje overdreven :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 19:58

cam schreef:
Is het niet dat de staleigenaar het wil voor de eerste keer dat ze naar buiten gaan.
Dan is het toch maar voor een korte tijd, en de eerste keer kunnen paarden als ze de hele winter niet op de wei zijn geweest flink uit hun dak gaan.
Standaard de hele zomer vind ik dan weer een beetje overdreven :D

Ah nee, het moet altijd, om ongevallen te voorkomen, blijkbaar. Zo veroorzaak je ongevallen bij mijn weten, maar hee, ik heb weinig te zeggen zonder eigen paard he, het zijn de pensionstallers die hun paarden zo de wei op sturen :I Ik heb het nagevraagd voor de zomer, en blijkbaar moet dat ook! Geen enkel paard dat een stal heeft mag langer dan 2u op de weide staan, ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:01

Springschoenen kan ik me bij paarden met ijzers nog indenken... Maar peesbeschermers, rondom? Neh, totaal onnodig.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:06

Als je te vaak peesbeschermers om hebt dan worden de pezen heel warm, en dat is niet goed voor de pony.
Dus snap het niet

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:17

Oeps maar twee uur op de wei. Dan snap ik die staleigenaar wel. Die arme dieren gaan elke dag weer uit hun dak omdat ze "gelukkig" de wei op mogen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:17

cam schreef:
Oeps maar twee uur op de wei. Dan snap ik die staleigenaar wel. Die arme dieren gaan elke dag weer uit hun dak omdat ze "gelukkig" de wei op mogen.

Hoeft niet hoor. Onze manegepaarden komen elke dag een uur buiten op de paddock en die doen niet gestoord (we hebben er +50) Maar goed die lopen natuurlijk over de dag verdeeld nog in de lessen, terwijl de meeste pensionklanten maar 1 keer per dag een uurtje komen (uitzonderingen daar gelaten)

Ik snap heel goed dat de sportpaarden helemaal ingepakt worden. Maar die gaan daarna meestal nog even aan de hand of in de molen "wandelen" en dat is meestal zonder iets om en of worden ze daarna vaak nog afgespoten.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:31

Jeetje voel ik me al schuldig dat mijn paard in de winter dagen had dat ze maar 4-5 dagen buiten kwam omdat alles hier blank stond.
Gelukkig staat ze nu al weer weken dag en nacht in de paddock, en deze week weer begonnen met wennen op de wei.