Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ukkiepuk schreef:Een shetlandpony heeft een erg dikke vacht. Hij zal vast wel aan het verharen zijn, maar het duurt vele malen langer voordat hij mooi in zijn zomervacht staat.
Ik zou hem nu niet helemaal scheren en ook niet later in het seizoen, je scheert nu al de zomervacht weg en dan kan hij dus niet meer goed in zijn vacht komen.
ukkiepuk schreef:Een shetlandpony heeft een erg dikke vacht. Hij zal vast wel aan het verharen zijn, maar het duurt vele malen langer voordat hij mooi in zijn zomervacht staat.
Ik zou hem nu niet helemaal scheren en ook niet later in het seizoen, je scheert nu al de zomervacht weg en dan kan hij dus niet meer goed in zijn vacht komen.
jesito schreef:ukkiepuk schreef:Een shetlandpony heeft een erg dikke vacht. Hij zal vast wel aan het verharen zijn, maar het duurt vele malen langer voordat hij mooi in zijn zomervacht staat.
Voordat mijn shet compleet uit zijn wintervacht is, is het bijna juni.
Dan beginnen ze onderhand weer met wintervacht krijgen.
Ondertussen heeft hij zich alles kapot geschuurd van de jeuk en ellende.
Shetlanders komen oorspronkelijk van koudere gebieden en zijn niet gemaakt voor te warme winters of onze maffe zomers.
Dus ik heb nu de borst geschoren en dadelijk als de eerste echte warmte begint gaat alles erag (maart/ april)
Nog nooit problemen gehad dat de vacht niet mooi terug groeit.
jesito schreef:Voordat mijn shet compleet uit zijn wintervacht is, is het bijna juni.
Dan beginnen ze onderhand weer met wintervacht krijgen.
Ondertussen heeft hij zich alles kapot geschuurd van de jeuk en ellende.
Shetlanders komen oorspronkelijk van koudere gebieden en zijn niet gemaakt voor te warme winters of onze maffe zomers.
Dus ik heb nu de borst geschoren en dadelijk als de eerste echte warmte begint gaat alles erag (maart/ april)
Nog nooit problemen gehad dat de vacht niet mooi terug groeit.
bloem12 schreef:Want hoe je het nu wendt of keert, het blijft iets onnatuurlijks… Normaal houdt de dikke vacht van het paard de lichaamstemperatuur op peil in koude omstandigheden. Het paardenlichaam regelt zelf hoe dik de vacht moet zijn, rekening houdende met allerlei factoren (bvb temperament).