meningen gevraagd over stalling!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meningen gevraagd over stalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:31

ahh zonde! ja, we zijn er errug blij mee en de paardjes ook! Die van mij leeft helemaal op!

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:14

Klinkt goed, prijs valt mee. Fijn dat het goed bevalt en dat de paarden het ook fijn vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:16

Mag ik vragen in welke plaats deze stalling is? Mag ook per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:19

In Biddinghuizen ! (Tussen dronten en kampen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:23

Oke dank je wel. Helaas voor mij te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:28

Staat nu dus ook vol. Maar 2 stallen :p

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:29

simodi schreef:
Een bak die na twee dagen flinke regen weer goed te rijden is, zou dan echt een professionele bodem moeten hebben met goede waterafvoer. Dus het is de vraag of dat daar ook echt ligt, gezien de kleinschaligheid van de stal. Dus een Agterberg of eb-en-vloed bodem.

Nee hoor, dit is niet waar. Wij stonden in Nl ook bij een boer. Die had een bak met een super bodem. Geen Agterberg of eb en vloed bodem en ook geen drainage, snippers enz. lag er in. Ik weet niet hoe die bodem zo goed kwam want het was een bakje dat erg simpel van opbouw was met zand erin, maar wij reden zelfs nog en ik kreeg dus nog les, als de goede buitenbakken (ook de Agterberg) allang niet meer te rijden waren. Mijn instructrice wist dat en vaak was ik de enige die nog les kon krijgen van al haar buitenklantjes. Dus de boer kan het wel degelijk goed zeggen.
TS het lijkt me een fijne locatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:59

Hier ook aandachtig iets, voor mij prima :-) ben benieuwd hoe de bak zich houdt!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:14

mijn paard staat op een vergelijkbare stal. Ik betaal 180 euro, dit is ook inclusief krachtvoer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:49

Wat grappig, dan zitten we ongeveer gelijk. Wij hebben excl. krachtvoer, maar voeren op dit moment ook geen brok dus dat scheelt weer :) wat krijg jij precies max?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:49

eigenlijk hetzelfde als jij:
ik sta bij een boer (kleinschalig, met die van mij erbij drie pensionpaarden). Alleen een buitenbak, ook met afwijkende maten, wel een goede gedraineerde bodem. Heb de hele winter gewoon hierin kunnen rijden. In de winter wordt deze ook als paddock gebruikt.
Wij hebben ook een grotere en kleinere (smalle, lange) wei. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer en twee keer per dag krachtvoer.
Boer mest uit, voert en zet ze binnen en buiten. Ze gaan dagelijks naar buiten en in de zomer dag en nacht (indien gewenst) op de wei (nu nog niet).

Op 150 meter afstand is een manege/rijvereniging. Ik ben hier (nog) geen lid, als je lid bent krijg je twee keer per week les en mag gebruik maken van de faciliteiten (binnenbak). Hierachter ligt een bos(je) met meertjes, leuk om een rondje te rijden of te wandelen met je paard.

Kortom, ik ben dik tevreden!