Misschien heeft je paard gewoon niet genoeg conditie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cowgirl schreef:Amper rijden en lui zijn???
Misschien heeft je paard gewoon niet genoeg conditie
Quellian schreef:Ik rij amper... Hij is ook onwijs lui.
Heel fijn dat we lekker zelf mogen bepalen wat we met ons paard doen...!
) moet jij weten.
. patos schreef:zoals je hier n stukje boven leest, ben ik het volledig met je eens sherwood!
stef schreef:tot ie zegt van op die sporen wil ik ook niet meer reageren....
Maar, ga vooral door met steeds scherper in bitten, sporen en hulpteugels, vinden de ruitersportzaken en ontwerpers alleen maar leuk
Citaat:Wij hebben een hele stugge manege pony, schat van een beest, maar totaal niet aan de hulpen. Ik probeer haar nu 1x per week te rijden, en dan heel veel overgangen. Geen reactie op mijn been? Tik achter mijn kuit. Het gaat niet van niet voorwaarts naar super voorwaarts in 1 keer, maar beetje bij beetje merk ik wel verandering
patos schreef:Sorry, wil er toch nog heel even op reageren ( ik rij overigens op n paard van 1.68, dus de grootte van het paard laat ik even buiten beschouwing)Citaat:Wij hebben een hele stugge manege pony, schat van een beest, maar totaal niet aan de hulpen. Ik probeer haar nu 1x per week te rijden, en dan heel veel overgangen. Geen reactie op mijn been? Tik achter mijn kuit. Het gaat niet van niet voorwaarts naar super voorwaarts in 1 keer, maar beetje bij beetje merk ik wel verandering
Volgens jou stompen paarden/pony's af als je sporen gebruikt en je moet dan dus steeds langere sporen gaan kopen... Ga jij dan ook een steeds langere zweep gebruiken? Want volgens mij stompt het paardje daar dan net zo goed van af...